Ga naar inhoud


Van HD dreambox een soort NAS maken


Fabian

Aanbevolen berichten

Daar mijn dreambox altijd minimaal op standby staat, zou ik de dreambox HD in mijn thuisnetwerk willen delen, zodat deze een soort NAS wordt.

Ik zou graag willen dat alle computers aangesloten op mijn thuisnetwerk en bij het inloggen via een VPN verbinding, de HD als een gedeelde schijf in de lijst van alle netwerklocaties zichtbaar wordt.

Wie wet hoe je dit moet realiseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er zelf niets voor moeten doen. Al men dreamboxen zitten bij default in men windows netwerk.

 

Als je via de vpn je aanmeld, moet je wel effe je netwerk locatie vertrouwd zetten. Dus als thuis netwerk.

En anders rechtstreeks benaderen via het IP adres, dus via start/uitvoeren \\ip van dreambox\ bv \\192.168.1.33\

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie je de schijf niet. dan moet je even samba starten op de box :)

 

maar over het algemeen staat het standaard aan zodat je erbij kunt via \\ip.van.je.dreambox\

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK dat is duidelijk.

Is het ook mogelijk om op de HD van de dreambox automatisch een backup (een exacte kopie) te plaatsen van een map die zich op een lokale pc bevindt?

Ik zou willen dat de map van mijn lokale pc (bijv. c:\data) altijd gesynchronieerd worden naar een map op de HD van de dreambox.

Dus zodra ik op de PC iets toevoeg, verwijder of wijzig, moet dit ook op de dreambox gebeuren, niet andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK dat is duidelijk.

Is het ook mogelijk om op de HD van de dreambox automatisch een backup (een exacte kopie) te plaatsen van een map die zich op een lokale pc bevindt?

Ik zou willen dat de map van mijn lokale pc (bijv. c:\data) altijd gesynchronieerd worden naar een map op de HD van de dreambox.

Dus zodra ik op de PC iets toevoeg, verwijder of wijzig, moet dit ook op de dreambox gebeuren, niet andersom.

 

tja dan zie je de receiver eigenlijk als backup en niet als NAS :mellow:

dus een kopie

dat is dus tijdverlies

en dat is niet een zinvol gebruik van een pure NAS network access storage (zelfs niet van de receiver z'n hdd)

 

maar een echte NAS heeft meestal 1000Mbit/sec and dat is wel een groot verschil bij schrijven en lezen t.o.v. 100Mbit/sec die je receiver aankan.

 

ciao

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...