Ga naar inhoud


Editie 09 - Dreambox DM7020HD


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Je hebt het over het gat dat er was tussen de 8000 en de 800.

 

Ik zag dat de prijs van de 7020HD ook redelijk in dat gat valt, maar kan iemand kort uitleggen wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de 8000 en de 7020hd?

 

De 800 is logisch gezien zijn 1 tuner mogelijkheid. Maar zover ik kan zien zijn de andere twee eigenlijk gelijkwaardig?

 

Dat is wel degelijk ter sprake gekomen in de video.

 

Het overduidelijk verschil is dat er in de DM8000HD-DVD twee vaste DVB-S2 tuners zitten er daar nog twee willekeurige tuners bij geplaatst kunnen worden (maximaal 4 tuners dus).

Verder kan je in de DM8000 een DVD drive inbouwen.

 

Een niet onbelangrijk verschil is verder dat naar mijn mening de DM8000 nog duurzamer ontworpen is. Alle componenten in de DM8000 zijn van topkwaliteit. In de DM7020HD is daar iets minder aandacht aan besteed. De behuizing van de DM8000 is ook nog wat luxueuzer afgewerkt met de beide zijpanelen en het nog iets grotere OLED display. Het formaat van de behuizing is standaard (42,3 cm) Ook zit er in de DM8000 een coaxiale S/PDIFF.

 

De keuze is heel simpel. Heb je aan twee tuners genoeg, kan je een DM7020HD kopen.

Wil je meer dan twee tuners, is er alleen de DM80000.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Dat is wel aanmerkelijk omslachtiger, beperkt je image keuze aanzienlijk en zapt een stuk trager.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of deze nieuwe unit nu wel een hoge(re) data troughput heeft. Mijn DM800 aangepast (zie topic netwerkfix) om HD te kunnen opnemen naar mijn NAS. Helaas heeft ook deze een 10/100 ipv een Gigabit netwerk aansluiting.

2x DM500C + DM600S, DM800C PLI newcs / CCcam

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel degelijk ter sprake gekomen in de video.

 

Het overduidelijk verschil is dat er in de DM8000HD-DVD twee vaste DVB-S2 tuners zitten er daar nog twee willekeurige tuners bij geplaatst kunnen worden (maximaal 4 tuners dus).

Verder kan je in de DM8000 een DVD drive inbouwen.

 

Een niet onbelangrijk verschil is verder dat naar mijn mening de DM8000 nog duurzamer ontworpen is. Alle componenten in de DM8000 zijn van topkwaliteit. In de DM7020HD is daar iets minder aandacht aan besteed. De behuizing van de DM8000 is ook nog wat luxueuzer afgewerkt met de beide zijpanelen en het nog iets grotere OLED display. Het formaat van de behuizing is standaard (42,3 cm) Ook zit er in de DM8000 een coaxiale S/PDIFF.

 

De keuze is heel simpel. Heb je aan twee tuners genoeg, kan je een DM7020HD kopen.

Wil je meer dan twee tuners, is er alleen de DM80000.

 

Mvg,

 

Michel

 

Ja je hebt gelijk. De 4 tuner mogelijkheid was inderdaad besproken. De 7020HD wordt wel erg interresant... nu CD meer en meer zenders aan het overdragen is naar MPEG4 kan ik mijn Solo misschien in Noorwegen neerzetten en een 7020 meenemen naar Turkije. Is vrouwlief ook weer blij.

 

Thx Michel, goede review weer.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of deze nieuwe unit nu wel een hoge(re) data troughput heeft. Mijn DM800 aangepast (zie topic netwerkfix) om HD te kunnen opnemen naar mijn NAS. Helaas heeft ook deze een 10/100 ipv een Gigabit netwerk aansluiting.

heeft dat ook maar iets met het bericht te maken (wetende dat alle dreamboxen 100Mbit/sec leveren ~ en overige receiver concurenten)

je kunt altijd opnemen en afspelen op / via een NAS met een receiver dergelijke aard.

 

dus lijkt me je leest nog even elders de soortgelijke vragen en bijbehorende antwoorden.

;)

 

ciao

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je in godsnaam een SSD in een ontvanger zetten?! Opnames zijn sequentieel, dus het grote voordeel dat een SSD in I/O ops haalt bestaat niet en zelfs van de sequentiele snelheid van de schijf heb je maar een fractie nodig?

 

Niet als je de DB ook via putty benaderd, om bijv. films over te zetten naar de NAS/computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan heb je nog bij een SSD geen enkel voordeel.

 

De trueput van de netwerk aansluiting is altijd lager dan die van de harde schijf.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje off-topic, maar n.a.v. wat Michel noemde: voor meer dan 2 tuners ben je niet automatisch gebonden aan de dm8000 (hoe mooi die ook is), tenzij je alles in 1 apparaat wilt.

Als het in 2 apparaten mag (grote voordeel dat ze niet op 1 plek hoeven te staan, dus makkelijk bij 2 TV's e.d.) ben je niet aan Dream gebonden en kun je bv. 2 VU-duo's nemen o.i.d. (of als je Dreams wilt, Dreams). Scheelt in het geval van de VU ruim 150 euro maar je hebt wel 2 harde schijven nodig i.p.v. 1 (maar 2x2 TB kan best aardig zijn). En je kunt er nog 2 USB-tuners aanhangen mocht je nog meer willen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje off-topic, maar n.a.v. wat Michel noemde: voor meer dan 2 tuners ben je niet automatisch gebonden aan de dm8000 (hoe mooi die ook is), tenzij je alles in 1 apparaat wilt.

Als het in 2 apparaten mag (grote voordeel dat ze niet op 1 plek hoeven te staan, dus makkelijk bij 2 TV's e.d.) ben je niet aan Dream gebonden en kun je bv. 2 VU-duo's nemen o.i.d. (of als je Dreams wilt, Dreams). Scheelt in het geval van de VU ruim 150 euro maar je hebt wel 2 harde schijven nodig i.p.v. 1 (maar 2x2 TB kan best aardig zijn). En je kunt er nog 2 USB-tuners aanhangen mocht je nog meer willen.

 

En dan lever je weer op kwaliteit in. Buiten dat het allemaal wel erg onhandig gaat worden met omwegen. Denk aan bediening.

 

Het is allemaal maar wat je wilt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het zoeken naar een dealer, maar kom nogal wat verschillende prijzen tegen:

549,-

599,-

609,-

619,-

Ik vind het heel moeilijk om uit te zoeken of het een `officiele` dealer is.....

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...