Ga naar inhoud


Editie 09 - Dreambox DM7020HD


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dit is de review van de Dreambox DM7020HD

Dit keer zowel een video als ook een geschreven review.

De geschreven review: Editie_09_Dreambox_DM7020HD.pdf

Technische specificaties: site van de fabrikant.

Video op YouTube:

 



Video in HD formaat (voor afspelen op bijvoorbeeld een iPhone of iPad)
http://www.sat4all.c...DM7020HD.mp4

-> De volgende review: GigaBlue 800 HD Solo (PDF+Video)
  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ligt het nou aan mij maar wat is nou de meerwaarde van deze review?

Hier wordt nou totaal niets verteld waar je bij een review op zit te wachten.

Ja hij ziet er mooi uit en ja hij is degelijk gebouwd. Dat wisten we al.

Waarom wordt er niets verteld over de specs van het apparaat behalve dan het verbruik. Wordt er verder waar gemaakt wat dream opgeeft? Wat is de beeld en geluidskwaliteit of wat is tenminste een eerste indruk hiervan?

Als potentiële koper tussen deze ontvanger of z'n binnenkort te verschijnen rivale is dit voor mij een gemiste kans.

Deze review heeft mij helaas niet kunnen overtuigen om nu te kopen en niet te wachtten op de concurrentie. [En dat is jammer want ik ben echt aan een andere ontvanger, weer wachtten dus]

 

Is het nou echt niet mogelijk om iets technischer of diepgaandere review te maken.

 

Trinity

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het vermelden van de technische specificaties heeft absoluut geen zin. Die staan gewoon op de site van de fabrikant. Het werkelijke verbruik hebben we vermeldt omdat dit nogal afwijkt van de specificaties van de fabrikant.

 

Ik kan de hele review vol schrijven over beeld en geluid maar dat is gewoon goed. Net als alle andere modellen die gelijkwaardige chipsets gebruiken.

Er zit simpelweg nauwelijks of geen verschil in. De beeldkwaliteit is tegenwoordig meer chipset gebonden, in tegenstelling tot vroeger waar in het analoge pad wel veel kwaliteitsverschil zat.

Misschien hadden we die zin wel in de review moeten verwerken.

 

Wij vermelden heel bewust geen technische details als die niet afwijken van wat je gezien de specificaties mag verwachten. Dat is wat mij betreft onnodige verspilling van ruimte op de maximaal 3 pagina's die wij streven te gebruiken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze met een sat- & kabeltuner geleverd worden is waarschijnlijk wel een slimme zet. Dat kan de concurrentie namelijk nog niet, en dat betekent dat als je een ontvanger voor sat & kabel zoekt en niet wilt rommelen met USB-tuners vanzelf bij DMM uitkomt. Aan de andere kant moet hij straks een Ultimo naast zich dulden en dan zal 'ie toch te weinig luxe aan boord hebben. Maar daar zit ook Iets dat in z'n voordeel kan spelen: De Ultimo, of 'ie dit jaar nu nog uitkomt of niet, zal te laat gaan zijn om nog te profiteren van het decemberseizoen.

 

De DM7020HD lijkt me serieuzer te nemen dan de DM800SE, het probleem van de hoge prijs blijft als een Zwaard van Damocles boven het apparaat hangen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het over het gat dat er was tussen de 8000 en de 800.

 

Ik zag dat de prijs van de 7020HD ook redelijk in dat gat valt, maar kan iemand kort uitleggen wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de 8000 en de 7020hd?

 

De 800 is logisch gezien zijn 1 tuner mogelijkheid. Maar zover ik kan zien zijn de andere twee eigenlijk gelijkwaardig?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich goeie review. Ik mis alleen het volgende:

- past er zowel een 2.5 als 3.5 hdd in?

- Is de ondersteuning dermate dat er ook ssd schijven in kunnen

- Ik heb geen advies- en/of verkoopprijs gezien

- Hoe staat de 7020HD ten opzichte van de concurrentie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal ongetwijfeld een goede ontvanger zijn. Daar ben ik van overtuigd.

Als hij 150 €uro goedkoper zou zijn werd het mijn 2e HD ontvanger.

Komt bij dat een kabel tuner mij geen lor interesseerd dus waarom laat DMM de keuze niet aan de koper. Dan kan de prijs ook omlaag.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...