Ga naar inhoud


Starten / stoppen opname via VPS/PDC


ROMAN

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+Duo met een OpenPli versie van enkele dagen geleden. Het instellen van opnames doe ik via blauwe knop, EPG scherm en dat is spotgemakkelijk. In de "instellingen" staat nu een tolerantie om het opnemen te starten 1 minuut voor de ingestelde tijd en de opname moet stoppen 10 minuten na de ingestelde tijd. Dat loopt prima, alleen ... Als er programma's onverwachts langer uitlopen klopt de timing niet meer en gaat de opname de mist in :( . De tolerantie vergroten is natuurlijk een optie maar:

 

Op mijn oude DVD recorder die destijds aan de kabel van Telenet hing, kon je naast het instellen van de tijdsopname ook aangeven dat je bovendien gebruik wilde maken van VPS/PDC.

Ik heb begrepen dat een aantal zenders een signaal stuurt (niet alle, maar bijvoorbeeld de VRT-zenders) wanneer een programma werkelijk begint en eindigt. Daar reageert het opnametoestel op en zo heb je juist het programma wat je wilde hebben zonder overschotten of tekorten.

 

Is dit VPS/PDC gebeuren ook mogelijk op VU+Duo / OpenPli ?

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er programma's onverwachts langer uitlopen klopt de timing niet meer en gaat de opname de mist in

hoi Roman, dat betwijfel ik echter wat je daar stelt

dat gebeurd enkel als er geen vrije tuner meer ter beschikking staat

 

de duo heeft er 2

 

dus zomaar willekeurig problemen krijgen en opnames die de mist ingaan ? hier niet.

als je instelt dat opnames voorrang hebben en je hebt genoeg aansluitingen (vrije tuners) dan is er niets aan de hand als eens een opnamen uitloopt.

 

met andere woorden:

je dient alle tuners juist geconfigureerd te hebben opdat ze ook dynamisch kunnen overschakelen = twee onafhankelijke coax via een diseqc naar twin LNB's

je moet in de CCcam EMM THREADS = op minimaal 4 zetten

je dient erop te letten dat meervoudige opnames, gelijktijdig per timer ingesteld, niet een maximum overschrijden of ze moeten / dienen allen op dezelfde trasnponder te liggen

 

als je correcte EPG gegevens op je receiver hebt verschuiven de aanvangstijden van een opname op een ander kanaal/zender niet.

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je correcte EPG gegevens op je receiver hebt verschuiven de aanvangstijden van een opname op een ander kanaal/zender niet.

 

ciao

 

Volledig akkoord; mijn instellingen zijn trouwens zoals je voorschrijft.

 

Het gaat er mij om dat wanneer een zender zijn programmatie niet respecteert toch het correcte programma wordt opgenomen.

Als bijvoorbeeld het Nieuwsprogramma langer duurt dan voorzien, starten de daarop volgende programma's alle later (en ben je soms het laatste stuk van het opgenomen programma kwijt)

 

En gisteren heeft zich nog iets anders raars voorgedaan:

Op het EPG in de voormiddag stond op Canvas, na het programma "Terzake Extra", het programma "Red Sonja" om 21h05 geprogrammeerd. In de krant stond dezelfde programmatie.

Als ik de opname bekijk zie ik dat die gestart is om 21h04 maar dat het programma "Top Gear" te zien is dat een half uur duurt. Pas daarna start het programma "Red Sonja" en dat staat er dus niet helemaal op ...

Noch in de krant, noch op het EPG van de voormiddag van die dag stond "Top Gear" geprogrammeerd...

 

Ik weet het, dit zijn 2 verschillende fenomenen:

- een programma kan langer duren dan voorzien

- de programmatie wordt veranderd.

maar in beide gevallen mis ik een (stuk van de) opname.

 

Voor het eerste bood op mijn oude DVD recorder VPS/PDC soelaas en mijn vraag was dus of dat ook voor de VU+Duo bestaat.

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...