Ga naar inhoud


DVD Station van PC beschikbaar maken voor Vu+Duo


ROMAN

Aanbevolen berichten

Dit is een topic dat misschien eerder in het linux forum thuis hoort maar ik neem aan dat er een aantal VU+Duo gebruikers ook met deze materie vertrouwd zijn.

 

Mijn PC draait onder Ubuntu 10.10 en treedt ondermeer op als printerserver voor laptops van huisgenoten. Ik kan ook SD-kanalen van de Vu+Duo streamen naar mijn pc via het netwerk. In de netwerkconfiguratie van de Vu+Duo is de PC onder zijn netwerknaam zichtbaar.

 

Ik wil in het DVDstation van mijn PC een DVD inleggen en die via de Vu+Duo afspelen op mijn TV.

 

Daarvoor moet in eerste instantie het DVDstation gedeeld worden. Ik kan wel bvb mappen delen via SAMBA maar hoe doe je dat voor een DVD station ?

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites


of je dat wilt doen laat ik aan jou over,

maar hier>>> http://www.sat4all.c...ost__p__2039404 geef ik voor een andere device een oplossing

in ubuntu dus de samba cofiguratie aanpassen (met de bijbehorende rechten) opdat het device (en hoe heet die bij jou? ) kan worden geshared

 

dus iets dergelijks

[DVD-player]

comment = The DVD

path = /media/JOUWPADnaar device

wide links = yes

read only = no

public = yes

guest ok = yes

 

en dan natuuuhuurlijk samba server actief

heel veel makkelijker is het complete dvd op je harddisk van de VU+ te zetten en je speelt 'm zo af.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je dat wilt doen laat ik aan jou over,

maar hier>>> http://www.sat4all.c...ost__p__2039404 geef ik voor een andere device een oplossing

in ubuntu dus de samba cofiguratie aanpassen (met de bijbehorende rechten) opdat het device (en hoe heet die bij jou? ) kan worden geshared

 

dus iets dergelijks

[DVD-player]

comment = The DVD

path = /media/JOUWPADnaar device

wide links = yes

read only = no

public = yes

guest ok = yes

 

Dat lijkt een probleem: zolang er geen DVD in het DVD-station is dit station niet zichtbaar (of kijk ik niet op de goede plaats ?). Ik ken de naam van het station niet.

Pas wanneer ik een DVD inleg verschijnt op het bureaublad de DVD (met de naam van de DVD) maar met de rechtermuistoets (zoals met een map kan) wordt niet de mogelijkheid geboden "deelopties" te kiezen. Ik kan wel de onderliggende map "VIDEO_TS" met de rechtermuistoets aanclicken voor de deelopties maar als ik de "Gedeelde map aanmaken" toets click, krijg ik de melding dat Nautilus enkele rechten moet instellen. Als ik de toets "De rechten automatisch instellen" click, krijg ik de melding dat de rechten niet gewijzigd kunnen worden.

 

Wanneer ik in de map /media kijk zie ik daar ook de DVD met zijn naam onder een map symbool (waarin een cirkeltje, waarschijnlijk om aan te geven dat het om een schijf gaat). Die map kan ik wel van deelopties voorzien en via Samba beheer toevoegen aan het netwerk.

Op de PC zie ik in het netwerk onder "gedeelde mappen" de map met de DVD-naam staan, maar wanneer ik er op dubbel click krijg ik de melding "Kan de locatie niet aankoppelen". Op de VU+Duo is in het netwerkbeheer die map niet te zien.

 

Voorlopig zit ik hier op een dood spoor.

heel veel makkelijker is het complete dvd op je harddisk van de VU+ te zetten en je speelt 'm zo af.

 

 

Via ftp heb ik de hele DVD getransferreerd (nam wel een aantal minuten in beslag) naar de harde schijf van de Vu+Duo onder de naam /hdd/BOUDEWIJN (het is een DVD van Boudewijn de Groot !) Maar hoe moet ik hem nu afspelen ?

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dacht je van dvdplayer?

:P

 

Hoe kan iets toch zo simpel zijn :rolleyes:

 

Menu > Applicaties > Downloaden Plugins en daar zit in de extenties zowaar een DVD-speler tussen. Die gedownload en bingo: in het hoofdmenu vind ik een DVD-speler optie en wanneer ik brows naar de DVD file die ik eerder op de hard disk van de Vu+Duo had gezet, kan ik die zonder meer afspelen.

 

Dan terug naar de oorspronkelijke vraag: DVD schijf in het DVD station van de PC afspelen op de VU+Duo.

Mijn PC kan nog booten onder Windows (als het echt niet anders kan) dus dat geprobeerd. Het DVD-station gedeeld en een netwerknaam toegekend en een DVDschijf erin gelegd.

Op de VU+Duo via netwerkbeheer zie ik dat station (bij het activeren krijg je de boodschap "Even wachten, ...) maar dan reageert de VU+Duo niet meer op de afstandsbediening. Enkel de uit/aan knop achteraan de Vu+Duo brengt het toestel terug tot leven. (Om hier een oplossing voor te vinden maak ik wel een nieuw topic).

Na het terug opstarten van de Vu+Duo zie ik dat het DVD station op de PC geactiveerd is !

Terug naar de DVD-speler in het hoofdmenu van de Vu+Duo: ik kan browsen naar het DVD-station van de (Windows) PC en de DVD-speler doet zijn werk/ ik kan de DVD Afspelen !!!

 

Nu nog uitvlooien waarom ik het DVD station niet kan delen onder Ubuntu.

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Opensuse stel ik daarvoor de sambaserver actief en deel het cd-dvd station aan allen

natuurlijk is dat een niet continu aanwezig station (zoals een harddisc) dus kan dat enkel via de removable media=automount,

zit de disc erin kun je op de VU per netwerkbrowser de disc zien en afspelen met dvd-player.

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...