Ga naar inhoud


update tv-vlaanderen kaart is begonnen met problemen als gevolg.


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

En het is weer zo ver. Ik probeer, met de nadruk op probeer, tennis te kijken op Eurosport HD maar het beeld staat bijna evenveel stil als dat het wel loopt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het aan mijn setup ligt: 1 SID actief, geen gezap, geen opnames.

 

Waarschijnlijk is er niemand meer wakker om dit ook te constateren maar ik heb zin om gewoon een Telenet box te huren en zonder gehik en gedoe te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook basic+ . Gisteren avond niks gemerkt , alles werkt na behoren op beide toestellen . 1x heb ik eens voor gehad dat ik 10 s beeld had en 10 s niet , heb toen box moeten herstarten en probleem was voorbij(SAB speelde wel goed ) . Heb dat ook niet meer voorgehad .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, heel de namiddag geen probleem. Het gaat richting de avond en daar gaan we weer! Deze keer trouwens 2 SID actief: Eurosport HD kijken en Vitaya opnemen. Maar de vorige keren ging de kaart er al uit bij 1 SID kijken.

 

Ik heb echt geen idee wat ik mis doe of wat er mis gaat. 31/01 loopt het contract af, ik ga toch maar eens nadenken over TV Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is weer zo ver. Ik probeer, met de nadruk op probeer, tennis te kijken op Eurosport HD maar het beeld staat bijna evenveel stil als dat het wel loopt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het aan mijn setup ligt: 1 SID actief, geen gezap, geen opnames.

 

Waarschijnlijk is er niemand meer wakker om dit ook te constateren maar ik heb zin om gewoon een Telenet box te huren en zonder gehik en gedoe te kijken.

 

Ik las toevallig over dit probleem : beeld staat stil, en gaat dan weer verder.

Dit gebeurt bij mij frekwent op Eurosport HD, en nooit op Eurosport.

 

Ik heb ook heel vaak last van blokvorming (beeld dat plots allemaal blokjes gaat vertonen) op VTM HD, NED1-2-3 HD.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las toevallig over dit probleem : beeld staat stil, en gaat dan weer verder.

Dit gebeurt bij mij frekwent op Eurosport HD, en nooit op Eurosport.

 

Ik heb ook heel vaak last van blokvorming (beeld dat plots allemaal blokjes gaat vertonen) op VTM HD, NED1-2-3 HD.

 

Gaat dit dan over een stilstaand beeld van 10 seconden en daarna minstens 10 seconden goed?

 

Want blokjes zonder echt stilstaand beeld kan ook gewoon een probleem met het signaal zijn omdat je schotel niet goed staat of omdat er een zware regenbui voorbij trekt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er toch een patroon te ontdekken: het gebeurt telkens ik een tijdje Eurosport HD kijk. Laat dat nu net 1 van m'n meest bekeken zenders zijn :(

 

Kan er misschien iemand dit eens testen? Het gebeurde nu na ongeveer een uur op Eurosport HD.

 

Ik kom net thuis , zal s tijde die zender opzetten , binnen loopt de sab op 8 tv en zal er nog een opname bijdoen .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een 20 tal minuten ook die probklemen , sab daait gewoon door , ook opname = ok . effe andere zender en terug , eurosport HD blijft op zwart . Rest van de zenders werkt wel normaal

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een heractivatie aangevraagd van de kaart?

 

Bij mij hetzelfde fenomeeen vorige zaterdag en na een heractivatie was het probleem verholpen.

http://www.sat4all.com/forums/topic/320251-stotterd-beeld-heractivatie-gevraagd/

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat dit dan over een stilstaand beeld van 10 seconden en daarna minstens 10 seconden goed?

 

Want blokjes zonder echt stilstaand beeld kan ook gewoon een probleem met het signaal zijn omdat je schotel niet goed staat of omdat er een zware regenbui voorbij trekt!

  • Het zijn stilstaande/bewegende beelden afwisselend gedurende een dikke seconde.
  • De blokjes:
    - telkens weer die zelfde posten (VTM en Ned 1-2-3)
    - de signaalsterkte is goed (meer dan halverweg in het groen)
    - ik zal nagaan indien het zich inderdaad voordoet bij slechte weersomstandigheden

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een 20 tal minuten ook die probklemen , sab daait gewoon door , ook opname = ok . effe andere zender en terug , eurosport HD blijft op zwart . Rest van de zenders werkt wel normaal

 

Ik heb gisterenavond de EMM's geblokkeerd en heb vannacht de wedstrijd van Clijsters gekeken op Eurosport HD zonder één enkele freeze. Ik zag in Oscam dat er 6 EMM's afgeweerd werden in de tijd dat ik gekeken heb.

 

Bij mij beginnen de andere zenders ook te blokkeren als Eurosport HD op zwart gaat, tot ze na een half uur ofwel helemaal uitvallen en ik een heractivatie moet ofvragen of de situatie zich normaliseert maar ik nog steeds een heractivatie nodig heb om terug Eurosport HD te kunnen kijken!

aangepast door voodoodoll
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

  • Het zijn stilstaande/bewegende beelden afwisselend gedurende een dikke seconde.
  • De blokjes:
    - telkens weer die zelfde posten (VTM en Ned 1-2-3)
    - de signaalsterkte is goed (meer dan halverweg in het groen)
    - ik zal nagaan indien het zich inderdaad voordoet bij slechte weersomstandigheden

 

Kan je ook eens kijken naar de andere zenders op die transponders als het probleem zich voordoet? Discovery HD, Nat Geo HD, 13th Street, Vitaliteit en één HD.

 

Bij freezes door slechte ECM's gaat het over minstens 10 seconden geen beeld tot de volgende ECM komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...