Ga naar inhoud


update tv-vlaanderen kaart is begonnen met problemen als gevolg.


Gast SatMann

Aanbevolen berichten


Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Ofwel koop ik twee nieuwe Linux-receivers en share intern, ofwel koop ik helemaal niks en wordt het FTA kijken. Alles staat of valt met de reacties van onze Nederlandse sat vrienden.

Naar Telenet of Belgacom wil ik niet eens kijken met hun verplichte ontvangers die stikken van de beperkingen.

 

Ik heb momenteel zowel satelliet als telenet en ik moet zeggen dat telenet hun ontvangers toch niet zo beperkt zijn.

 

- ik kan 2 dingen opnemen en 3e kijken.

- ik kan vanaf elke (hd) box in huis opnemen,dit zowel op mijn lokaal toestel als op de slaapkamer hierdoor kan ik ook tot 4 dingen opnemen.

- ik kan online opnemen (tv.be)

- Extra zenderpaketten heb je automatisch op je andere boxen zonder extra kosten.

- TV gids werkt tot 2 weken zonder dat ik hier iets extra voor moet doen.

 

Ik ken ook wel de voordelen van satelliet,maar zoals het er nu voorstaat worden die enkel maar kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Telenet hebben wij ook ervaring en ik kan maar 1 nadeel bedenken: de prijs.

Als je kijkt naar de prijzen van hun packs lijken ze het meeste waar voor het minste geld te bieden, maar die prijzen zijn exclusief het kabelabonnement dat je er bij moet hebben à ca. €14,-/mnd.

Langs de andere kant moet je ook wel bedenken dat in die pack-prijzen wel de huur van 1 Digicorder is inbegrepen!

Bovendien heb je ook een analoog signaal dat je kan aftakken, waardoor je naar zoveel programma's kan kijken als je TV's heb en zoveel dingen kan opnemen als je video-/dvd-/hdd-recorders hebt. Weliswaar een beperkter zenderaanbod en geen HD op die analoge kabel...

 

TV-Vlaanderen is echter nog erger voor meerdere TV's als je niet meer fatsoenlijk kunt intern cardsharen:

- De HD ontvanger met recorder kost zowel om te huren als om te kopen evenveel als een HD Digicorder van Telenet, maar de Telenet Digicorder kan meerdere programma's tegelijk opnemen.

- Zelfs als je het Basic Light pakket neemt zit je met slechts 2 "Extra kaarten" al over de prijs van een kabelabonnement en dan heb je de aanschaf-/huurprijs van de noodzakelijke extra ontvangers nog niet meegeteld!

- De "Extra kaarten" zijn net zo beperkt in zenderaanbod als de analoge kabel. Je hebt er wel nog een paar HD-zenders op, maar als je het betaalbaar wilt houden, neem je voor die extra TV's toch gewoon een goedkoop derdehands SD-ontvangertje...

 

Over BelgacomTV kan ik uit praktijkervaring nog niets zeggen, aangezien we dit nog maar pas hebben aangevraagd en de apparatuur nog niet binnen hebben, maar in een pack met tel. en i-net is het prijstechnisch interessant, ook nog met 2 of zelfs 3 TV-toestellen...

 

TV-Vlaanderen zal toch echt wel een grondige herziening mogen doen van hun beleid als ze concurrerend willen blijven.

Ik denk aan:

- Huurprijs van al hun ontvangers drastisch omlaag, en dus ook de prijzen van de All-in-one packs met inbegrepen ontvanger

- Voor die €2,50 per extra kaart gewoon hetzelfde pakket als het hoofdabonnement geven

- Een Basic "Extra Light" pakketje aanbieden, met het zenderpakket van de huidige "Extra Kaart"

- Aankoopprijs van (extra) smartcards drastisch omlaag

Bovendien hebben zowel Belgacom als Telenet niet die vaak psychologische, maar vaak ook praktische drempel van een schotel met zicht op het zuiden tegen het huis te moeten hebben...

aangepast door Candisa

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier al een kleine week scarlet tv,via bc,en zoals je zegt,is de aansluiting veel goedkoper.bij scarlet,heb je één decoder,en de 2de heb ik goedkoop kunnen kopen,en de derde (reserve geen hd,heb ik gratis gehad).ik zit nog in de promotiemaand, en ik moet zeggen,dat ze heel wat aanbieden. in het bassis pakket,voor 1/3 van de prijs als voor telenet.zie ook mijn ander artikel.ik neem nooit 2 programma's op en 1 bekijken.

off toppic.telenet de snelste,ik weet het niet,ik haal sneller gegevens binnen met mijn vdsl2 30 Mbps lijn,dan mijn kameraad met fibernet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

sattv4iedereen, volgens mij ben je scarlet aan het verkopen, mobistar afgeschreven?

 

Een vergelijking moet je eerlijk maken:

Als je tv kijkt op 1 of 2 tv toestellen via scarlet, hoe is je snelheid op internet? traag denk ik

Standaar fibernet haalt 50 MBPS waarvan 48 EFFECTIEF. tv kijken is geen probleem.

Je kunt ook de xl gebruiken, dan is het 70 MBPS of de snelste variant dan is het 100. In praktijk dus iets meer als 90 mbps.

De prijs is inderdaad beter bij scarlet, het moet ergens zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

card reader /dev/sci0

handled 71(65) ecms and 5(5) emms

has sid limit assigned: max 4 sids every 11 seconds

 

SECA card xx.xxx.xxx.xxx rev I43 entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-02-20

006c TV VLAANDEREN : 2012-02-20

 

Update vandaag met CCcam 2.3.0.

 

Speciale settings in mijn cfg:

  • Disable EMM : no => Is de default setting, dus geen vermelding nodig indien je dit nooit op "yes" gezet hebt
  • SID LIMIT: /dev/sci0 4 11 => Uiteraard belangrijk dat je dit aanpast
  • GLOBAL EMM : 1 => Is niet default, dus aanpassen in je config (misschien is het niet echt verplicht voor een goede werking)
  • SECA HANDLER: 1 => Is de default setting, geen aanpassing nodig als het nooit op een andere setting is geplaatst.

Kan iemand vertellen of de rev. I43 goed is of niet?

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

sattv4iedereen, volgens mij ben je scarlet aan het verkopen, mobistar afgeschreven?

 

Een vergelijking moet je eerlijk maken:

Als je tv kijkt op 1 of 2 tv toestellen via scarlet, hoe is je snelheid op internet? traag denk ik

Standaar fibernet haalt 50 MBPS waarvan 48 EFFECTIEF. tv kijken is geen probleem.

Je kunt ook de xl gebruiken, dan is het 70 MBPS of de snelste variant dan is het 100. In praktijk dus iets meer als 90 mbps.

De prijs is inderdaad beter bij scarlet, het moet ergens zitten.

ik schrijd enkel mijn ervaring met fibernet bij mijn kameraad.en nee,mijn snelheid verminderd niet,zelfs al kijken er zelfs 2 naar hd.maar nu ontoppic;

ik ben van mobistar tv heel tevreden,heb het nog bij mijn ouders,maar ik ben het huis gaan uitvliegen,en daar zijn ze niet zo schotel geliefd,en ik begin ook niet te procederen.

nu over de verplichte hardware.bij de meeste aanbieders,zijn het "hun" hardware,die je moet gebruiken,en ja,al die boxen hebben beperkingen.zowel mobistar,telenet,belgacom.maar ik heb dan liever "hun" hardware,waardoor ik wel continu () kan kijken.missschien komt er een oplossing.maar wat ben je met vrije hardware als die (tijdelijk) slecht werkt.bvb een dm8000 van 1000€,die soms problemen geeft.ik blijf nu bij TVV,ik weet niet,wat ik op zoveel terzelde tijd moet opnemen,ik kan bijna geen interesant programma vinden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel nu is ie Rev I44 geworden, enig idee hoeveel kanalen decoderen dit betekend?

 

2

 

Nog een aantal keer je softcam restarten of je decoder rebooten...

 

Groeten,

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kan ik het echt niet meer volgen... :crazy:

 

Situatie: Vu+ Duo met OpenPLI 2.1, CCCam 2.3.0 (zonder SID limit) en TVV Smartcard op revisie I4A.

 

Deze morgen ben ik er in geslaagd 6 (!) opnames te laten lopen en nog naar een 7de kanaal te kijken voor de zwiek op zwart ging.

Alle opnames waren van dezelfde transponder (Astra1, 12721H).

Ik heb achteraf de opnames één voor één bekeken en op geen enkel moment zijn ze op zwart gegaan. Ook niet op het moment dat - bij het kiezen van een achtste kanaal - die livestream op zwart ging.

 

Begrijpe wie het kan. Heeft TV Vlaanderen de chid limiet van 4 dan toch weer opgegeven en hier opnieuw schitterend over gecommuniceerd (sic)?

 

Groeten,

 

Peter

aangepast door Pletskop

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...