Ga naar inhoud



Sateeke

Aanbevolen berichten

Hi,

 

heeft er iemand ervaring met het ontvangen van TVV en tegelijk ook Soarview met 1 schotel, 1 UHF antenne, en 1 ontvanger in het zuiden van Ierland?

 

Ik ben een quad tuner receiver met 2x DVB-S2 tuners and 2x DVB-T tuners en met HDD aan het overwegen, omdat ik wil kunnen opnemen terwijl andere kanalen kunnen bekeken worden op eender Satelliet of over Terrestrial (digitale antenne voor Soarview)

 

Dus de Terrestrial tuners moeten geschikt zijn voor het ontvangen van Soarview (Ierland), uitgezonden als DVB-T met MPEG4 H264 encoding.

De Satelliet tuners moeten geschikt zijn voor het ontvangen van TV-Vlaanderen (nagravision CI module) met daarbovenop ook de Engelstalige zenders als BBC, ITV enz. aldus via Triple LNB for Astra 1 (19.2), Astra 2 (28.2), Astra 3 (23.5)

 

Ik will daarbij graag beschikken over een 7 dagen minimum EPG voor beiden de satelliet kanalen zowel als de soarview 'terrestrial' kanalen.

 

 

Weten julliet of de Xtrend ET 10000 Quad G-Edition Linux VLan PVR Receiver daarvoor geschikt is? Of is er iets beter op de markt?

 

Heb ook tv-vlaanderen klantendienst gebeld en die zeggen me dat de standaard tv-vlaanderen 60 cm schotel met triple lnb dit allemaal zal kunnen ontvangen in het zuiden van Ierland, maar een speciaalzaak in de UK heeft me een grotere schotel aangeraden. Weet iemand hier meer over? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Sateeke

Welkom op dit forum.
 

Ja, dat zou ik ook maar doen, een grotere schotel dan een Triax 64 want de Astra 23,5 ligt daar wel heel dicht op de grens van meer dan 60cm.
Ook is de ontvangsthoek tussen de drie satellieten een flink stuk kleiner dan in Nederland waardoor de triple-lnb heel goed past op een Triax 78.
Hoe je de triple-lnb verder af moet stellen, kan ik pas uitrekenen als je ongeveer aan geeft waar je in Zuid-Ierland woont.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sprietje.

Dus geen behoefte aan individuele lnb's en aparte houders, maar gewoon de triple lnb van TVV aanschaffen met een Triax 78 en dat werkt in Ierland http://***geen-reclame***.be/nl/digitale-tv/ontvangstkoppen-lnb/triple-lnb-quad-tv-vlaanderen-webshop.

Ik woon niet zo ver van Bandon en Clonakilty, in West-Cork.

 

Enig idee van ontvangers - TVTotaal schrijft over the Xtrend ET10000: "Onder de klep vinden we ook twee interne kaartlezers die via emulatie probleemloos werken met de smartcards van alle Nederlandse tv-aanbieders". Dus moet ik geen CI module bestellen, gewoon de smartcard, of moet ik daar software gaan voor zoeken en werkt alles toch beter met een CI module? (http://www.Bron: Totaal TV/tests/251/een-betaalbare-alleskunner.html)

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV-Vlaandren weigert een losse smartkaart te verkopen.  Het goedkoopste is een smartkaart met CI module aan schaffen.

Deze module is dan ook te gebruiken in een ET-10000 in geval van nood.

 

Natuurlijk werk je bij voorkeur met CCcam of Oscam voor de TV-Vlaanderen kaart.  En dan kan die CI module in de kast.

CCcam of Oscam zitten bij de downloadeable plug-ins van OpenPli

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan nu nog het geval zijn

kan ook binnenkort niet meer werken

 

1 - de CI module die je nodig hebt is die van TVVlaanderen zelve en biedt de provider de optie om CI+ in te schakelen

(dus dan is die niet meer bruikbaar in je niet CI+ gecertificeerde receiver)

2 - de cryptie / versleuteling is men van plan te gaan wijzigen van seca3 / mediaguard naar viaccess

(dus dan is je CI niks meer waard en zal het maar helemaal de vraag zijn of die kaart überhaupt in een kaartslot met softcam gaat werken)

3- juist om te voorkomen dat men aan internationaal recht en licenties voorbij gaat is het niet mogelijk om in het buitenland wonende kaarten van TVVlaanderen te bekomen (al zijn er heel veel vakantiegangers die dat wel hebben)

(dus dat zou nog wel eens kunnen gaan veranderen met desbetreffende gevolgen van dien)

 

- ik zou die set nemen met kaart en hem zolang het kan in de et10000 gebruiken

als je er dan echt zoveel voor uitgeeft om TVVlaanderen te kunnen zien

 

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

TV Vlaanderen doet hier precies hetzelfde als de meeste providers, zorgen dat je kunt kijken met de gekochte kaart, ook in de toekomst.

 

En het is tevens een hint voor hoe die toekomst er uit gaat zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...