Ga naar inhoud


update tv-vlaanderen kaart is begonnen met problemen als gevolg.


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Ik las toevallig over dit probleem : beeld staat stil, en gaat dan weer verder.

Dit gebeurt bij mij frekwent op Eurosport HD, en nooit op Eurosport.

 

Ik heb ook heel vaak last van blokvorming (beeld dat plots allemaal blokjes gaat vertonen) op VTM HD, NED1-2-3 HD.

Ja hier bij mij ook die problemen en de zelfde zenders al een paar dagen zo .Zo te zien hangt het toch van hen af.Problemen .

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na een tijdje testen heb ik alvast geen problemen meer opgemerkt . niet onder openpli en nu onder vti 4.0 . Ik gebruik cccam 2.3.0 zonder sid limit ( gebruik ik dat gaat het zappen veel te traag ) .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een 2 tal weken mijn kaart geupdate via een officiële setop box van TVV.

Heb de kaart toen gewoon terug in de dreambox met Cccam 2.2.1. gestoken en geen problemen meer ondervonden... tot vandaag.

rond 20.30 was er voor de 2de tuner geen codering mogelijk voor VTM, 2BE, VT4, VijfTV en vitaya maar nog wel voor Een, Canvas, Ned1, 2 en 3.

De 1ste tuner kon gewoon alles coderen.

 

Iemand de zelfde problemen ervaren ?

Zou dit ook verband hebben met de Card update perikelen ?

ter info ik heb een Basic light abo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen enkel probleem gehad. Installeer eens de laatste versie van CCcam op je dreambox en dan kan je eveneens uitlezen tot hoe ver je kaart is geüpgraded bvb. I4A.

In datzelfde menu kan je dan ook de geldigheid van je TVV kaart bekijken.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste tijd ook vaak problemen met die TVV kaart.

 

Vaak freezes en zwart beeld waardoor ik de ontvanger moet herstarten.

 

Heb TVV genomen als een goedkoop alternatief voor de kabel, maar denk dat ik in maart mijn faktuur niet meer zal betalen.

Op de kabel was het beeld wel minder, maar het was er tenminste altijd.

 

Nu heb ik vaak een zwarte opname, of een zagende vrouw omdat het niet werkt.

 

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Citaat

 

Ik weet er een thread is over anti cardsharing maar dit gaat over de ingevoerde maatregel van max. 4 SID's per kaart. Dit gaat over mogelijke plannen en bovendien max. 2 SID's per kaart.

 

Ik hoor in de wandelgangen dat er (lees: bij Canal Digitaal e.d.) wordt overwogen om het aantal SID's per kaart terug te brengen tot maximaal 2. Met andere woorden per kaart kunnen er dan maximaal 2 SID's worden afgehandeld, bij meer dan 2 gaat de kaart in "chid lock" oftewel zwart beeld.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zou dit ook bij TVV het geval zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op 21/2/12 veel problemen vanaf 20.30 uur, beeld uitval (op zwart) ik ben het nu meer dan beu.

Ben lid van TVV van septemebt 2011, heb ik daar al spijt van, ik ben van de dievenbende telenet weggevlucht maar zal noodgedawongen terug moeten keren, want daar had ik altijd wel beeld. Heb inmiddels terug telenet aangevraagd en over een paar dagen heb ik terug beeld dat niet op zwart zal gaan, wel spijtig maar kan niet anders en de wil van mijn vrouw is wet (grapje).

ik ga mijn abbonement dan ook stop zetten bij tv vlaanderen tegen september 2012. Ik behoud mijn installatie om duitse en andere zenders nog te bekijken, want die vallen niet op zwart.

nog één positief punt.

 

LDES

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ides ik zou toch eens even verder zoeken naar de oorzaak hiervan. Want die uitleg vanaf 20u30 vind ik maar een raar iets. Inderdaad zijn er een tijd terug wat problemen geweest maar buiten enkelen zijn er verder geen problemen te melden. ZO kunnen er ook andere oorzaken zijn waardoor jij geen beeld meer hebt. Storing door dect telefoon of slecht afgestelde schotel, probleem met de decoder of slechte firmware op deze decoder. Iedereen is baas in eigen huis maar zolang je niet over die limit van 4 zenders gaat moet alles normaal perfect blijven lopen. Nee ik heb geen aandelen bij TV-Vlaanderen maar het is wel spijtig dat je je investering niets kan gebruiken. Dus geef eens beetje meer info over u installatie.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een samsung met ingebouwde module (S2) met laatste firmware en een topfield TF7710HSCI ontvanger, schotel is triax 88 cm met duokop.

Iik gebruik een clone plus met twee client kaarten 1 voor de tv in de living en de andere op de slaapkamer.

.

Ik heb nu alles terug eens gereset wat betreft clone+ en de kaarten (client) opnieuw ingelezen.

Het eigenaardige was dat de uitval tussen 20.30 uur en ongeveer 22.00 uur was en bleef steeds ongeveer een klein 10 minuten op zwart en kwam daarna terug om even later het terug herhaalde, en daarna ront 22.00 terug normaal werkte.

Nu vandaag rond 7.30 uur tot 9.30 had hij het ook, maar na de reset van clone+ zoals hierboven beschreven werkt tot nu toe beide toestellen ok, moet nu verder afwachten wat het verder verloop is.

 

Nb. vorige week heb ik voor het zeggen niets ondervonden.

Toch heb ik het geregeld al eens, en het wordt vervelend zo.

 

 

Toch bedankt voor Uw reactie Crazydavid, mocht er nog wat zijn dan laat ik nog wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi daar beste forum leden,

Voor eerst ik ben een dummi op gebied van satelliet TV.

We zijn wanhopig, wij bevinden ons nu in Samos (gr) in verlof. We hebben 2 kaarten van TV Vl en twee decoders. De twee decoders zijn aangesloten op een schotel van 1.80m . Eèn decoders is van merk het Acikco AC 5222 CI, aangekocht in Turkije. Een tweede decoder is Technomate TM 5400 CI +USB super + deze is aangekocht in België, bij een officiële verdeler van TV Vl.

Gisterenavond voor de zoveelste maal en dit in de laatste tijd was het weer al van da, blokjes op de Technomat. Op de Acikco geen. Ik word er gek van, en zeker mijn baas des huizes. Ik kan maar niet bedenken hoe het komt dat twee verschillende decoders aangesloten op één antenne, aan gesloten op één LMB, de een het wel goed doet en de ander maar half. Ik heb reeds gedacht om de LMB die nu op astra 1 staat gericht te laten afstellen op Astra 3 ik weet niet of dat een oplossing zou zijn? Of een tweede LMB bij te plaatsen op Astra 3 of dat dit eventueel de oplossing zou zijn? Mij decoders zijn niet geschikt voor HD te ontvangen. Dus dan is maar de vraag of als ik afstem op Astra 3 wij nog steeds alle zenders kunnen ontvangen zoals voor zien in basis paket TV vl?

Allee, ik bedoel maar ik ben een leek en weet geen raad meer dus deze nood kreet HELP aub.

Met dan bij voorbaat. Een dummi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je geen HD ontvanger hebt, dan kun je niets aanvangen met de astra3, al je kanalen zitten op astra1.

overigens zal astra1 én astra3 niet werken op een 1,80 meter schotel met één LNB, je hebt ten minste 2 LNB's nodig, één per satelliet. En dan nog, aan 1.80 meter schotel heeft maar een heel klein zichtsveld, maar bon.

als de ontvangst op de ene decoder goed is, en op de ander geblokt, dan is dit waarschijnlijk omdat de ene decoder een gevoelige tuner heeft dan de andere decoder.

maar als ik het goed snap dan staan beide tuners op dezelfde LNB ? is dat een LNB met 2 uitgangen, of zijn de tuners doorgelust ?

het ziet er naar uit dat het signaal voor één van de decoders toch teveel op de rand zit, je kan altijd eens proberen om de schotel toch nog iets preciezer uit te richten. Lukt dit niet, dan ook een Acikco als 2e decoder aanschaffen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...