Ga naar inhoud


HDMI-CEC ergernissen


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Aangesloten:

 

VU+ Ultimo (VTI 4.0) op HDMI3 van de Onkyo versterker.

 

De HDMI output van de onkyo op HDMI2 van de TV (panasonic P55VT30)

 

De TV heeft de hotelstand geactiveerd, gaat dus bij normaal inschakelen al automatisch naar HDMI2.

 

CEC instellingen als volgt: screenshot.jpg

 

Ultimo uitschakelen: De TV en versterker gaan netjes uit.

 

Ultimo inschakelen: De TV en versterker gaan netjes aan, maar de TV schakelt naar een TV zender (ruis) en niet naar HDMI2.

 

Zo heb je er nog niets aan :(

 

Ik heb ook PLi geprobeerd maar die CEC plugin maakt er helemaal een puinhoop van.

 

Iemand een oplossing?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Bijzonder. Ik heb met de oi getest, ook aangesloten op een onkyo, ging prima. Het was wel even zoeken naar welke uitgang de onkyo moest pakken, maar uit en aan en geluid harder / zachter, ging allemaal prima.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat werkt ook allemaal prima. Alles gaat ook aan. De TV springt alleen op TV in plaats van AV-HDMI2.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een firmware bug in de tv. Want als je immers tv met knop of ab aanzet gaat hij immers wel naar HDMI2.

Ik gok dat als de wakeup via CEC binnenkomt de TV vergeet de hotelstand procedure te volgen.

Is het niet mogelijk om "sources" uit te schakelen in de tv, dat je dus de coax als bron uitschakelt waardoor de tv deze overslaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Volgens mij kan je de coax niet uitschakelen. De rest wel.

 

Zal m eens laten zoeken naar een firmware update. Bedankt voor de tip!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar lijkt het wel op. Hier ging mijn samsung netjes naar hdmi1, ook als hij ter test op composiet (voor de wii) of scart1 voor de vhs recorder (ja ja, die staat er ook nog :D ) stond. In je screenshot staat overigens dat je hdmi 1 wilt gebruiken bij tv input.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt me een firmware bug in de tv. Want als je immers tv met knop of ab aanzet gaat hij immers wel naar HDMI2.

Ik gok dat als de wakeup via CEC binnenkomt de TV vergeet de hotelstand procedure te volgen.

 

Mijns inziens zou hij bij een wakeup from cec de hotelstand inderdaad moeten negeren, maar dan wel de input selecteren die meegestuurd wordt vanaf het cec device wat de wakeup stuurt, immers, je hebt in de plugin de mogelijkheid om je tv te instrueren welke input hij moet gebruiken. Het lijkt erop dat het commando "pak hdmi2" niet correct wordt uitgevoerd. Misschien dat een firmware update inderdaad uitkomst kan bieden.

 

@ michel, heb je al eens geprobeerd om een andere tv input te selecteren, dan krijg je in ieder geval een indruk of het ook uitmaakt wat je daar selecteert qua tv input?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

HDMI 1 had ik er ter test even ingezet, maar maakt allemaal niets uit. Hij gaat via CEC altijd naar TV.

 

In de Pana kan ik alle ingangen overslaan, behalve TV.

 

De firmware 1.801 is up to date.

Als ik met de plugin de TV even uit en weer aan zet, heb ik hetzelfde effect (naar TV in plaats van HDMI2).

 

Geen oplossing :(

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Voor de zekerheid heb ik ook de hotelmodus even uitgezet, maar dat maakt niets uit. Hij blijft naar TV gaan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ga morgen mijn ultimo verder inrichten en de duo vervangen. Het idee is dat er pli op zal gaan draaien, maar ik kan nog wel even kijken met de originele firmware of ik hier wel middels de hdmi-cec plugin de tv input kan selecteren.

 

Zal morgen nog even wat testen, de lcd tv is nu in gebruik, en de 24" waar ik nu naar kijk ondersteunt geen hdmi-cec op zijn hdmi poort dus dat heeft niet veel zin.

 

Doe wel even verslag van wat pli doet en wat de originele doet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik gebruik VTI, Pli draaide bij mij op meerdere vlakken niet echt lekker en traag. De CEC plugin in Pli werkte helemaal niet goed. Die schakelde mijn versterker niet aan en uit en ik kon het volume op de TV niet regelen met de VU+ afstandsbediening.

Dat werkt met VTI allemaal perfect.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben er nog niet uit welk image ik wil gaan gebruiken, Het wordt morgen een ouderwets dagje testen (zonder vrouw + kids :D ) en eens kijken welk image het gaat worden. Ik ga in ieder geval even kijken wat de hdmi-sec doet in combinatie met mijn samsung en zal het hier melden.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

net even de ultimo op een vrije poort aangesloten van de onkyo en met de stock firmware en hdmi-sec plugin kan ik keurig mijn tv forceren op input hdmi1 en de onkyo op hdmi3 en alles werkt zoals het hoort.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...