Ga naar inhoud


HDMI-CEC ergernissen


Michel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja, dat werkt met de panasonic VT dus niet.

 

Bedankt voor het proberen.

 

dit had ik al eens met een vriend besproken en dat werkt

Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

 

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.

Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

 

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:

 

* - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

* Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

* Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.

* Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

 

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)

Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!

 

* Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.

* Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

 

"""

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Michel,

 

Je bent niet alleen met dit probleem.

Zoals je in mijn onderschrift kan lezen, heb ik ook een Panasonic TV maar wordt mijn Vu+ Duo via HDMI rechtstreeks op TV aangesloten (in plaats van via een versterker). Net zoals bij jou, stond de hotelmode reeds ingesteld dat hij standaard naar HDMI gaat. Ongeacht of de optie (schakel de TV naar de juiste ingang) nu aan of uit staat, gaat de tv toch telkens terug naar de analoge ingang ipv HDMI waar de satontvanger is op aangesloten. Rest ons de vraag of het probleem nu al dan niet aan die plugin ligt of aan de firmware van panasonic.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

nu ben ik op mijn panasonic ook tegen dit probleem aangelopen

 

heb jij inmiddels een oplossing michel of een ander

 

hotelmodes net zoals michel beschrijft werkt niet.

 

de vu ultimo forceert gewoon dat de tv naar analoog aangaat

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi NEO_X

dat is een oud bericht waarop jij reageert

maar het HDMI-CEC is niet anders geworden...

 

een en ander hangt ook af van de soort aansluitingen per hdmi kabel en EN de TV (de firmware versie)

en of je ook andere apparaten aan de TV hebt aangesloten (die in standby een restspanning op de verbinding geven)

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet alle apparaten aan verbind

TV

AVreceiver

VU+

zet op de TV de bron op HDMI2 voor sat

zet op de AVreceiver HDMI throughput aan

 

loop naar je pc en stel in per webinterface dat wat in de afbeelding staat (als voorbeeld van mijn instelling)

indien je nu terug gaat naar de VU+ afstandbediening kun je geluid beheren en aan en uit van alle apparaten regelen

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of mijn bijdrage nu iemand gaat helpen, maar destijds had ik ook dezelfde panasonic tv als TS. Met de Vu+Ultimo en VTI erop dezelfde ergernis.

Later is die tv omgewisseld op een 55PFL8007 van Philips. Zonder bepaalde instellingen te wijzigen in de Vu+ werkte alles wel zoals het hoorde. uiteraard heb ik mijn ontvanger aan dezelfde HDMI poort gehangen.

Ipv bvb HDMI1 in het scherm krijg ik bij de Philips zelfs automatisch Vu+Ultimo, enfin zoals het in de CEC plugin is ingesteld, in het beeld.

 

Op het werk werken wij enkel met Philips en Panasonic en het verbaast me niet dat dat bij Panasonic niet werkt. Die laatste hebben zeer stabiele goede software, maar ze lopen qua mogelijkheden wel 5 jaar achter tov de concurrentie. Philips doet spijtig genoeg net het tegenovergestelde. Je moet altijd meer dan een jaar na aankoop wachten tot de aangeboden software stabiel genoeg is :(

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat jou philips werkt voegt niet echt iets toe aan de vraag uit het topic

 

no offence verder maar laten we aub bij het punt blijven .

 

tonski welke image gebruik jij ???

ik zie de opties namelijk niet in mijn webif

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...