Ga naar inhoud


Tuner faalt na aantal minuten


bcw

Aanbevolen berichten

Ik heb een (reserve) Dreambox 7025+ die ik na een jaar weer heb opgestart om OSCAM uit te proberen. Ik heb eerst de laatste OpenPLi geladen. Eerst gaat alles goed maar na een paar minuten krijg ik de mededeling TUNE FAILED. De SNR waarde wordt als negatief, of als 15 dB aangegeven. Geen enkele zender werkt dan meer ( ook geen FTA zenders). Na afkoelen werkt hij weer een poosje, maar stopt er weer na een paar minuten mee. Ik kan dan nog wel opnames van de schijf afkijken.

Ik heb de tuners verwisseld met die uit mijn andere Dreambox - zelfde gedrag.

Daarna heb ik de voedingen verwisseld - ook zelfde gedrag.

 

Iemand een idee?

 

Bedankt!

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tritium,

Ik heb aan de voeding gedacht. Ik zie geen opgezwollen elco's en ik kan verder zonder problemen bestaande opnames afkijken.

Bovendien heb ik, als test, de voeding van een andere (goed werkende) dreambox overgezet. Zelfde probleem, en de andere dreambox werkt zonder problemen met de ' verdachte' voeding. Dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de voeding ligt.

Maar bedankt voor het meedenken!

 

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik,

Ik heb de werkende Dreambox ook geupgrade naar de meest recente versie van OpoenPLi. Ik heb wel een backup van de meest directories in de flash op mijn harde schijf, maar ik weet eigenlijk niet hoe je handmatig een image installeert - ik gebruik altijd de http methode... Weet je welke bestanden je waar moet neerzetten?

 

Ben

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...