Jump to content

sat newbie
 Share
Followers 0

Recommended Posts

De UNO 4K SE wordt veel geadverteerd met tuner DVB-S2X maar als je specs leest dan wordt er geschreven over DVB-S2.

Wat is nu waar, wel of geen DVB-S2X?

Edited by sat newbie
Correctie

• V.I.P.

Wat zou er hier niet waar zijn? Daar begint het al mee, omdat we niet weten wat jij aan specificaties gelezen hebt!

Over de specifieke eigenschappen van de Full Band Capture en de nieuwe DVB-S2 norm hebben we menig topic gehad.

Een en ander in samenhang met Unicable II en wide band LNB's.

This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us

The Sparks

• V.I.P.

Sinds maart worden de duurdere vU+ boxen met DVB-S2X tuners uitgeleverd.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

Ziggo, HD+ 

13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

23 minuten geleden, Mimisiku zei:

Al in december 2018 kreeg ik de DVB-S2X-tuner in mijn ontvanger geleverd. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (vrije zenders via DVB-T2 en DVB-S2X) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

VUplus en VU wiki voor de Uno 4K SE geven aan FBC-DVB-S2

http://vuplus.com/sub/sub0117.php

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

Volgende winkel geeft aan FBC-DVB-S2X.

Geen discussie over voor- en nadelen DVB-S2 vs DVB=S2X maar puur wat er in zit! Als er dan nu ook gebruikers zijn die aangeven item met DVB-S2X te hebben dan snap je mijn verwarring hopelijk.

Edited by ceesv
Link naar winkel verwijderd.

De X kan multistreams aan, dus het verschil is belangrijk als je meer dan  2 satellieten bekijkt. Had hem hier graag in de Duo2 gehad, want daar zit de Greg op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

met die X kan je de fransen gratis ontvangen op 5W.Helaas niet in de duo2 en als deze defekt is wordt het dus een ultimo 4K. De octagon SF8008 die het aankan staat als slave hier en ga ff uitzoeken of ik die desnoods op een apart schoteltje 5w kan aansluiten en de master box dan als slave daarop te gebruiken

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

10 uren geleden, Mimisiku zei:

Al vorig jaar April (2019 !) kocht ik een Vu+Duo4K met standaard een keurige DVB-S2X tuner erin !

Edited by Toppers
  • V.I.P.

Bij mij zit ie er ook in, maar doe er niks mee. Geen Wok op 5°W en mijn Frans is veel te zwak om het te volgen áls ik het al zou willen. Voor mij is het totaal geen toegevoegde waarde...

Ziggo, HD+ 

• V.I.P.

De nieuwe norm is niet persé een voordeel voor ons gebruikers maar maakt multistream mogelijk op die paar zenders die dat hebben.

Over de norm kunnen we kort zijn die staat gewoon in wikipedia uitgelegd en elders natuurlijk ook. (voor iedereen te vinden)

Bij de eerste UNO4Kse modellen moest je specifiek aan de handelaar opgeven dat je de DVB-S2X als tuner erin wilde hebben, dat betrof toen een tekort aan deze nieuwe insteektuner en anders kreeg je een DVB-S2 erin.

En voor het FCB gedeelte kun je als je de tuner correct voedt met LNB signaal (unicable II) 8 verschillende transponders uit alle 4 kwadranten tegelijk kijken en opnemen

dat is voor DVB-C iets anders want daar heb je niet eens unicable nodig om ook 8 zenders te kunnen kijken en opnemen.

hèhè dat lucht op

The Sparks

• V.I.P.

Waarbij mag worden gesteld dat sat ontvangst voor de uitbaters een steeds duurdere kostenpost wordt. Intelsat heeft al surceance van betaling aangevraagd en zelfs SES moet al gaan bezuinigen wegens sterk gedaalde inkomsten. Met een pietsie doemdenken hebben we straks geen DBB-S2X meer nodig...

Misschien gaan we in de verre toekomst boxen krijgen waar we IPTV legaal op mogen kijken. Dus met VeriMetrix (of wat dan gebruikt wordt) erin..

Ziggo, HD+ 

• V.I.P.

nou ja oké maar in de DVB-S2X zijn ook de oude zenders ook onderweg dus het maakt eigenlijk niks uit behalve die paar franse op 5West (en een paar andere)

Als Musk en een paar Indiërs ook al satellieten bouwen en omhoog brengen is SES concurrentie positie minder sterk. En die Richard Brandson van Virgin die heeft alleen maar pech met zijn lanceringen vanaf een Jumbojet.

The Sparks

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Mimisiku
      Iemand die deze heeft liggen voor een leuk bedrag? Heb hier de dual SAT tuner inzitten, maar wil hem ombouwen naar kabel t.b.v. Ziggo..
    • By NvBgm
      Hallo,
      Sinds lange tijd gebruik ik mijn oude Clarck-tech ET-9000 met PLI firmware naar alle tevredenheid. Helaas heeft hij mij nu in de steek gelaten. Dat wil zeggen zo nu en dan.
      Het probleem was dat ik zo nu en dan signaal uitval kreeg op 23E. Bij nader onderzoek bleek het niet aan de schotel of lnb te liggen maar aan de ontvanger.
      De uitgang spanning van de tuner gemeten en deze bleken ook prima in orde te zijn. Oke dan maar eens kijken naar de instellingen van de tuners. Ook die waren in orde .
      Eens kijken wat de signaal meting aangaf. En zie daar daar zag je dat er soms een SNR: van 95% was en dan ineens weer naar 0 terugviel. Dan weer wel en dan weer niet.
      Hetzelfde had ik ook op 19 graden maar niet op 28.  Tuners opnieuw ingesteld maar dat mocht niet baten. Het probleem werd steeds erger tot het moment dat er helemaal geen beeld meer was.
      Als laatste redmiddel de firmware opnieuw geïnstalleerd en alles opnieuw ingesteld ook de beide tuners. Na alles compleet was weer beeld maar wel met uitval. na tijdje weer helemaal niks.
      En nu ook geen tuners meer zichtbaar in het instelling menu alleen de fallback tuner instelling.
      Is er iemand die enig idee heeft wat er mogelijk aan de hand kan zijn. ???

• By tillschweiger
      Hallo, ik heb sinds een week ook een VU+ duo 4KSE (PLI 8.0RC) met 2 S2X (FBC) tuners,  ter vervanging van mijn "overleden" dreambox 8000.
      Ik heb dus aparte losse coaxen die van de LNB afkomen (Quad met multiswitch), maar ik kan niet opnemen en daarna een ander kanaal kijken, krijg dan de melding afstemmen mislukt.
      Het vreemde is wel dat ik bij signaalzoeker op tuner A een goed signaal heb en op tuner B maar even signaal heb en daarna wegvalt, aan de kabel ligt het niet, kabel gewisseld, fout blijft op tuner B. Is hier de tuner al defect? Bij de informatie zie ik gedetecteerd tuners:
      Tuner A-H  Vuplus DVB-S NIM(45308) (DVB-S2X) en
      Tuner  I - P  Vuplus DVB-S NIM(45308) (DVB-S2X)

Groetjes,
      Rob

• By Jürgen
      Zoals in een ander topic al beschreef neem ik op mijn VU+ UNO 4K SE de laatste 2 weken  een ‘zomervoorraad’ films van Netflix op en dat gaat op zich uitstekend.
      Op één ding na, soms stopt de opname zonder enige foutmelding of andere boodschap te vroeg, dus voordat de voorgeprogrammeerde tijd verlopen is en dit is volledig willekeurig.

Dit lijkt mij niets met het netwerk, Netflix of Apple TV4 te doen te hebben.
      Ik gebruik een bekabeld netwerk van 250 / 250 en als de Apple TV4 af en toe zou haperen zou dat nog geen reden moeten zijn om de opname te beëindigen, althans das is mijn mening.

Zijn er meer issues bekend waarbij de opname voortijdig stopt.

De opname wordt overigens handmatig via de rode opnametoets van de AB UNO opgestart en via de gegeven optie de opnametijd ingevoerd.

• By Jürgen
      Omdat afgelopen jaar de (interne) 1 Tb HDD van mijn UNO 4K SE was gecrasht en ik daardoor alle daarop aanwezige opnames ben kwijtgeraakt wil ik nu van deze HDD en wekelijkse (automatische) backup maken.
      Nu kan ik dat natuurlijk per week de backup handmatig opstarten maar de praktijk is dat dit dan toch weer wordt vergeten en er al snel fouten optreden.

Ik wil de (automatische) backup laten maken op een externe USB HDD welke op mijn Apple Mackbook Pro is aangesloten.
      Dus het programma welk de backup moet maken moet de HDD op de UNO 4K SE wel als netwerk Drive herkennen en uiteraard alleen de wijzigingen bewaren.

Heeft iemand een soortgelijke situatie al bij de hand?
    • By Jürgen
      Misschien is de titel niet goed gekozen maar dan weet de Mod daar wel raad mee.

Wij gebruiken een circa 5 jaar oude Samsung Smart TV UE55KS8000 met een One Connect Box.
      Op deze TV zie ik m.n. op RTLZ maar ook op andere kanalen regelmatig blokvorming tot stilstaand beeld en de op de TV beschikbare optie 'Signaalinformatie' geeft op de Inforegel 'Bitfoutfrquentie (E-6) signaalfouten aan.
      Ik heb alle hiervoor in aanmerking komende aansluitdozen en kabels vanuit de meterkast tot aan de One Connect Box naar 4G - Proof laten vervangen.
      Een netwerkmonteur heeft het Kabel - signaal gemeten en tot aan de One Connect Box zijn er geen fout gemeten.
      De monteur geeft nu aan dat het waarschijnlijk een 4G probleem is welke dus niet aan de kabels ligt maar wellicht aan de TV One Connect Box.
      Ik denk dat hij wel gelijk heeft want op het moment dat wij op één van onze iPhones Whatsapp gebruiken zie ik meer storingen verschijnen.

Omdat ik schijnbaar met mijn VU+ UNO 4K SE Kabel ontvanger geen probleem heb, ik heb immers geen zichtbare storingen op RTLZ, vraag ik mij af of ik op de UNO een gelijkwaardige meting zoals op de TV kan uitvoeren.
      Ik wil namelijk controleren of de UNO ook storingen op b.v. RTLZ ondervind als ik Whatsapp gebruik.

Met een Satelliet ontvanger is dat geen probleem want daar kan ik de BER opvragen maar bij de Kabel zie ik dat niet.
    • By snuggles123
      New VTi - Vu+ Team Image - VTi 15.0.x

From VTi Team
      VTi Panel (Blue Button)

Supported languages:
      English, German, Dutch, Italian, Turkish, Danish, Polish,
      Russian, Ukrainian, Czech, Arabic, French, Swedish,
      Portuguese (Portugal), Greek, Bulgarian, Hungarian

With modular, flexible VTi skins
      VTi Bootlogos and Radiomode Logo.
      Short press on blue button opens VTi Panel, long press opens Pluginmenu
      Support for FTDI chipset cardreader like smargo and easymouse2
      Running Softcam shown in the Infobar
      MovieList with extended functions
      Support for full image backup and restore (not Vu+ Solo 4K / Uno 4K)
      Supports VTi image flash online (not Vu+ Solo 4K / Uno 4K)
      Restore Plugins, Bouquets, Settings, etc. during installation
      Remove preinstalled packages during installation (VTi Zero)
      Support delayed descrambling in standby (Solo 4K, Uno 4K, Uno4K SE, Ultimo 4K, Zero 4K, Duo4K SE ,Duo 4K)

• Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.