Ga naar inhoud



sat newbie

Aanbevolen berichten


Wat zou er hier niet waar zijn? Daar begint het al mee, omdat we niet weten wat jij aan specificaties gelezen hebt!

Over de specifieke eigenschappen van de Full Band Capture en de nieuwe DVB-S2 norm hebben we menig topic gehad.

Een en ander in samenhang met Unicable II en wide band LNB's.

 

 

MoonDial

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds maart worden de duurdere vU+ boxen met DVB-S2X tuners uitgeleverd.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Mimisiku zei:

Sinds maart worden de duurdere vU+ boxen met DVB-S2X tuners uitgeleverd.

 

 

Al in december 2018 kreeg ik de DVB-S2X-tuner in mijn ontvanger geleverd. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

VUplus en VU wiki voor de Uno 4K SE geven aan FBC-DVB-S2

http://vuplus.com/sub/sub0117.php

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

 

Volgende winkel geeft aan FBC-DVB-S2X.

 

 

Geen discussie over voor- en nadelen DVB-S2 vs DVB=S2X maar puur wat er in zit! Als er dan nu ook gebruikers zijn die aangeven item met DVB-S2X te hebben dan snap je mijn verwarring hopelijk.

 

 

 

aangepast door ceesv
Link naar winkel verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

met die X kan je de fransen gratis ontvangen op 5W.Helaas niet in de duo2 en als deze defekt is wordt het dus een ultimo 4K. De octagon SF8008 die het aankan staat als slave hier en ga ff uitzoeken of ik die desnoods op een apart schoteltje 5w kan aansluiten en de master box dan als slave daarop te gebruiken

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mimisiku zei:

Sinds maart worden de duurdere vU+ boxen met DVB-S2X tuners uitgeleverd.

 

 

Al vorig jaar April (2019 !) kocht ik een Vu+Duo4K met standaard een keurige DVB-S2X tuner erin !

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit ie er ook in, maar doe er niks mee. Geen Wok op 5°W en mijn Frans is veel te zwak om het te volgen áls ik het al zou willen. Voor mij is het totaal geen toegevoegde waarde...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe norm is niet persé een voordeel voor ons gebruikers maar maakt multistream mogelijk op die paar zenders die dat hebben.

Over de norm kunnen we kort zijn die staat gewoon in wikipedia uitgelegd en elders natuurlijk ook. (voor iedereen te vinden)

 

Bij de eerste UNO4Kse modellen moest je specifiek aan de handelaar opgeven dat je de DVB-S2X als tuner erin wilde hebben, dat betrof toen een tekort aan deze nieuwe insteektuner en anders kreeg je een DVB-S2 erin.

 

En voor het FCB gedeelte kun je als je de tuner correct voedt met LNB signaal (unicable II) 8 verschillende transponders uit alle 4 kwadranten tegelijk kijken en opnemen

dat is voor DVB-C iets anders want daar heb je niet eens unicable nodig om ook 8 zenders te kunnen kijken en opnemen.

hèhè dat lucht op

 

MoonDial

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarbij mag worden gesteld dat sat ontvangst voor de uitbaters een steeds duurdere kostenpost wordt. Intelsat heeft al surceance van betaling aangevraagd en zelfs SES moet al gaan bezuinigen wegens sterk gedaalde inkomsten. Met een pietsie doemdenken hebben we straks geen DBB-S2X meer nodig...

Misschien gaan we in de verre toekomst boxen krijgen waar we IPTV legaal op mogen kijken. Dus met VeriMetrix (of wat dan gebruikt wordt) erin..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja oké maar in de DVB-S2X zijn ook de oude zenders ook onderweg dus het maakt eigenlijk niks uit behalve die paar franse op 5West (en een paar andere)

Als Musk en een paar Indiërs ook al satellieten bouwen en omhoog brengen is SES concurrentie positie minder sterk. En die Richard Brandson van Virgin die heeft alleen maar pech met zijn lanceringen vanaf een Jumbojet.

MoonDial

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...