Ga naar inhoud


Opstartscherm Blackhole blijft bij Vu+uno


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Toen ik de VU+ Uno kocht was dit in oorsprong een box om mee te experimenteren. Even alle images geprobeerd tot ik naar mijn mening de beste vond. Partnerbox, de mediaplayer en de opstarttijd waren voor mij prioritair. Omdat de VTI die ik op mn hoofdbox gebruik nog steeds te traag opstart vanuit deepstandby is het op de Uno uiteindelijk OpenPli geworden.

 

Ook heb ik Blackhole eventjes op die Uno staan gehad, maar nu heb ik daar een probleem mee: als ik de box opstart vanuit deepstandby, of de stekker uit het stopcontact heb getrokken en weer insteek, komt er altijd een vreselijk gestoord bootlogo van Blackhole op mijn scherm, waarna uiteindelijk de bergen van Openpli te zien zijn. Verder werkt die box prima.

 

Intussen OpenPli al eens opnieuw geflashed, maar Blackhole's logo blijft het opstarten ontsieren.

 

Omdat het een Uno is vind ik ook nergens een Bootloader om eens opnieuw te flashen.

 

Iemand een idee hoe ik die Blackhole nu kan wegkrijgen?

 

tnx,

Gert

 

PS: Voor de goede orde: na het opstarten is er van Blackhole dus niets meer te merken. Een volledige actuele versie van OpenPli is dan te zien en werkt feilloos.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

http://archive.vuplus.com/image/2012/7.0/vuplus-image-vuuno-20120203014857_usb.zip even downloaden. Hierin staat de splash_cfe_auto.bin van vu zelf, zodat als je die flasht dan wordt alleen dat bootlogo vervangen.

 

dus in /vuplus/uno/slpash_cfe_auto.bin plaatsen en de rest van de files weghalen anders moet je alles weer opnieuw doen, ik denk dat als je alleen die splash_cfe_auto.bin in /vuplus/uno laat staan je alleen je boot splash kan vervangen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bedoeling niet volledig begrepen denk ik. Wat ik eruit versta en wat ik ook geprobeerd heb:

Je bestandje gedownloaded, enkel de file splash_cfe_auto.bin eruit genomen en die in de map /vuplus/uno geplaatst.

Dit geheel op een USB stick, de box met de hoofdschakelaar uit, stick erin en box weer aan.

 

Als ik dit doe komt er gewoon de klassieke opstartprocedure op het display van de uno, maar niets van "Reading USB" of iets dergelijks.

Ik moet wel zeggen dat er momenteel GEEN opstartlogo meer te zien is.

 

(Ik veronderstel dat jouw bestand één of andere complete image is aan de grootte te zien, of vergis ik me?)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat bestand is een fabrieksimage waar het originele logo in zit (splash_cfe_auto.bin). Blijkbaar zet hij hem wel terug op deze manier aangezien jij geen opstartlogo van Blackhole ziet, ik had eigenlijk wel verwacht dat je de melding zou krijgen dat er een update was gevonden. Blijkbaar vonden de developers van Vu dit niet nodig voor alleen de splash_cfe_auto.bin. Zou je de rest van die bestanden laten staan dan had je wel die melding gekregen (maar goed, dan moet je daarna weer je gewenste image flashen).

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het originele image terugzet en daarna pli zal het Blackhole logo wegzijn. Het originele image overschrijft kennelijk meer dan pli

 

dus toch?

http://www.sat4all.com/forums/topic/322137-openpli-vti-wel-of-niet-bootloader/page__view__findpost__p__2068664

een residue blijft op je VU aanwezig....

 

ik weet het niet.

ik flash enkel nog volgens de regels

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

originele image heeft 1 bestand meer, flash_cfe_auto.bin ten opzichte van pli. :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit impliceert dat ik het beste even de originele image flash en nadien weer openPli oid, dan wacht ik liever nog eventjes. Ik krijg momenteel totaal geen opstartlogo meer te zien. Aan de meldingen op het display heb ik genoeg om te weten dat het ding aan het starten is.

Verder werkt de box prima, dus voorlopig laat ik hem met rust.

 

Ik hou in alle geval je bestandje even bij, dan kan ik me er later nog mee bezighouden.

 

(Me nu even op mijn schotelinstallatie richten, enkele coaxen bijleggen, zodat ik van de dubbele tuner functionaliteit kan genieten...)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...