Ga naar inhoud


VU+Duo houdt geen vast ip-adres


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Is heel simpel te controleren. Start de vu opnieuw op en je weet het meteen.

Als het één keer lukt zal het altijd werken.

 

Das niet gezegd. Toen ik het de eerste keer probeerde (voor ik jullie tips had) stond hij wel degelijk op 192.168.0.198 vast. Ook na herstarten. Later die avond keek ik op mijn slaapkamer via de Uno naar een opname op de Duo. Diens laatste zijn harddisk staat op de Uno gemount onder 192.168.0.198. Plots begonnen de "wacht" wieltjes van OpenPli te draaien op het scherm en blokkeerde de weergave. Wat bleek, de Duo zijn ip-adres stond plots op 192.168.0.199. Zonder te herstarten.

Wel gebeurde dit op het tijdstip dat mijn NAS zichzelf uitschakelt.

 

(Heb het vast IP-Adres op de NAS nog niet geprobeerd. Kwam daarstraks wat tussen en vond de netwerkinstelling van dat apparaat zo niet op 1-2-3. Wel eens verder zoeken als ik wat meer tijd heb.)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Das niet gezegd. Toen ik het de eerste keer probeerde (voor ik jullie tips had) stond hij wel degelijk op 192.168.0.198 vast. Ook na herstarten.

 

Ja, maar dat kwam omdat de Vu het ip adres via DHCP van de router kreeg.

In de telenet routers staat die DHCP range standaard ingesteld tussen 192.168.0.100 en 192.168.0.200

Toestellen die worden aangesloten op het netwerk en hun ip via DHCP ontvangen krijgen dus een ip adres tussen 100 en 200

In heel veel gevallen krijgt een toestel hetzelfde ip adres toegewezen, maar dat is niet zeker.

 

Nu je in de Vu DHCP hebt uitgeschakeld en je een vast ip adres buiten de DHCP range van de router hebt opgegeven is het niet de router die een ip adres aan de VU geeft, maar de Vu die dat specifiek ip adres aan de router vraagt. Als het ip adres vrij is zal dat altijd worden toegewezen aan het vragende toestel.

 

In jou geval zal de Vu dus steeds het ip adres 192.168.0.10 krijgen zolang er geen ander toestel in het netwerk zit die dat ip adres vraagt en voor de Vu word herkend door de router.

 

Om de problemen met het bekijken van de opnames te verhelpen geef je zowel de uno als de duo een vast ip adres.

bijvoorbeeld: de duo 192.168.0.10 en de uno 192.168.0.11

Zo zal je het probleem met wisselende ip adressen niet meer hebben.

 

Vaste ip adressen die je mag gebruiken

192.168.0.2 tem 192.168.0.99 alsook 192.168.0.201 tem 192.168.0.254

Vaste ip adressen die je niet mag gebruiken: 192.168.0.100 tem 192.168.0.200 en niet te vergeten 192.168.0.1 omdat dit het ip van je router is.

 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

 

Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...