Ga naar inhoud


diseqc 1.2 instellen op vu duo


Angeline

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het herinstellen van mijn rotor. Die is denk ik niet helemaal meer goed ingesteld - en dus wil ik 'opnieuw' beginnen. Iemand raadde mij aan om van Usals af te stappen en over te gaan op diseqc 1.2.

 

Nu heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet doen. Ik zie allerlei dingen in mijn vu duo die ik zou kunnen gebruiken - maar ik weet het gewoon niet. Ik kan natuurlijk heel makkelijk zeggen ik stel geavanceerde opties in in de duo voor de 3 satellieten - maar dan draait het nog niet. Ik neem aan dat

ik iets meer moet doen?

 

Ik heb al allerlei andere berichten doorgelezen - maar kan daar niet precies vinden wat ik nodig heb.

 

Kan iemand mij - in jip en janneke taal - uitleggen wat ik moet doen?

aangepast door Angeline
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat je vraagt is eigenlijk onbegonnen werk om alle stappen/invulvelden van "nul" af aan door te nemen op een forum.

Je hebt dan gewoon veel tijd en ruimte nodig om alles uit te leggenen en te noteren.

 

Is er niemand bij je in de buurt (misschien iemand hier op het forum?) die je kan helpen?

Als je in de buurt van Badhoevedorp woont heb je mazzel dan kan ik je helpen.

 

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de VU aan.

Tik in:

-1- menu

-2- instellingen

-3- zender zoeken

-4- tuner config.

-5- Tuner A .....ok

nu ben je in het invulveld "ontvangstinstellingen.

 

Config modus geavanceerd

sat Astra 1 etc etc (19.2E)

lnb 1

prio auto

LOF univ. lnb

verh. voltage nee

tone modus band

diseqc modus 1.2

toneburts geen

vastg.d.comm. geen

snelle dis. nee

herhaal seq. nee

comm volg. comm., toneburst

unc.d.comm. geen

Diseqc herh. geen

lengt gr. ligt aan w.plaats

oost

br graad idem

noord

usals insch. nee

opgeslagen pos. 1.

 

 

Die lengte en breedte graad moet je opzoeken en invullen. Voor mij is het bijv. 005.100/Oost en 050.767 Noord, ik woon tegen amsterdam aan.

Nadat bovenstaand is ingevuld druk OK als er gevraagd wordt om te saven dan natuurlijk ja drukken.

 

Ga terug naar menu/instellingen/zender zoeken/tuner config,..... tuner B

nu ben je in het invulveld "ontvangstinstellingen".

Config modus niet geconfigureerd

druk OK

 

 

Nu weet je rotor natuurlijk niet waar pos.1 Astra 19.2 zit en dan gaan we hem "leren".

Zorg da je een kanaallijst van Astra 19.2E in je VU hebt staan en selecteer een "free to air" kanaal bijv. ZDF

zap daar naar toe en je hebt geen beeld dat klopt.

Nu naar menu/instellingen/zend.zoeken/rotor instellingen

nu ben je in het veld "positioner setup"

selecteer; Naar pos. 0 draaien en druk o.k.als het goed is staat je rotor nu op de 0 positie.

Zorg dat Limiet instellen uit staat (rode knop Limieten uit).

ga naar rotor draaien en laat hem zoeken naar groene knop/west of gele knop oost als je de schotel kan zien kijk dan of hij inderdaad ook draait.

Hopenlijk stopt de schotel als hij het signaal van je ingestelde kanaal ZDF ontvangt en je balkje SNR zal wit uitschieten, waarna je met de Rotor fijnafstelling stapje voor stapje de afstelling kan "fine tunen" tot dat je het hoogste SNR % hebt dat mogelijk is (bij mij 80%).Zie je onder je SNR en BER balk staan Lock: vergrendeld dan is het goed en ga je met pijltje naar beneden (op afs.bed.) naar: Rotor pos opslaan en daar vul je 1 in alles opslaan en afsluiten en hoelijk heb je beeld op ZDF.

Pfff hehe wat een werk, hahaahhaha.

 

Tot zo ver even, kijk of dit allemaal lukt.

 

Ga terug naar

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze bedankt voor de verschrikkelijk goede en makkelijke uitleg! Ik heb net in een kwartiertje alle 3 de astra's geladen en het signaal zit nu gewoon goed op 80 - 90%. Hij draait ook netjes tussen die 3 heen en weer.

 

Hopelijk blijft hij dit ook doen! (want dat was mijn originele probleem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zet de VU aan.

Tik in:

-1- menu

-2- instellingen

-3- zender zoeken

-4- tuner config.

-5- Tuner A .....ok

nu ben je in het invulveld "ontvangstinstellingen.

 

Config modus geavanceerd

sat Astra 1 etc etc (19.2E)

lnb 1

prio auto

LOF univ. lnb

verh. voltage nee

tone modus band

diseqc modus 1.2

toneburts geen

vastg.d.comm. geen

snelle dis. nee

herhaal seq. nee

comm volg. comm., toneburst

unc.d.comm. geen

Diseqc herh. geen

lengt gr. ligt aan w.plaats

oost

br graad idem

noord

usals insch. nee

opgeslagen pos. 1.

 

 

Die lengte en breedte graad moet je opzoeken en invullen. Voor mij is het bijv. 005.100/Oost en 050.767 Noord, ik woon tegen amsterdam aan.

Nadat bovenstaand is ingevuld druk OK als er gevraagd wordt om te saven dan natuurlijk ja drukken.

 

Ga terug naar menu/instellingen/zender zoeken/tuner config,..... tuner B

nu ben je in het invulveld "ontvangstinstellingen".

Config modus niet geconfigureerd

druk OK

 

 

Nu weet je rotor natuurlijk niet waar pos.1 Astra 19.2 zit en dan gaan we hem "leren".

Zorg da je een kanaallijst van Astra 19.2E in je VU hebt staan en selecteer een "free to air" kanaal bijv. ZDF

zap daar naar toe en je hebt geen beeld dat klopt.

Nu naar menu/instellingen/zend.zoeken/rotor instellingen

nu ben je in het veld "positioner setup"

selecteer; Naar pos. 0 draaien en druk o.k.als het goed is staat je rotor nu op de 0 positie.

Zorg dat Limiet instellen uit staat (rode knop Limieten uit).

ga naar rotor draaien en laat hem zoeken naar groene knop/west of gele knop oost als je de schotel kan zien kijk dan of hij inderdaad ook draait.

Hopenlijk stopt de schotel als hij het signaal van je ingestelde kanaal ZDF ontvangt en je balkje SNR zal wit uitschieten, waarna je met de Rotor fijnafstelling stapje voor stapje de afstelling kan "fine tunen" tot dat je het hoogste SNR % hebt dat mogelijk is (bij mij 80%).Zie je onder je SNR en BER balk staan Lock: vergrendeld dan is het goed en ga je met pijltje naar beneden (op afs.bed.) naar: Rotor pos opslaan en daar vul je 1 in alles opslaan en afsluiten en hoelijk heb je beeld op ZDF.

Pfff hehe wat een werk, hahaahhaha.

 

Tot zo ver even, kijk of dit allemaal lukt.

 

Ga terug naar

Zet de VU aan.

Tik in:

-1- menu

-2- instellingen

-3- zender zoeken

-4- tuner config.

-5- Tuner A .....ok

nu ben je in het invulveld "ontvangstinstellingen.

 

Config modus geavanceerd

sat Astra 1 etc etc (19.2E)

lnb 1

prio auto

LOF univ. lnb

verh. voltage nee

tone modus band

diseqc modus 1.2

toneburts geen

vastg.d.comm. geen

snelle dis. nee

herhaal seq. nee

comm volg. comm., toneburst

unc.d.comm. geen

Diseqc herh. geen

lengt gr. ligt aan w.plaats

oost

br graad idem

noord

usals insch. nee

opgeslagen pos. 1.

 

 

Die lengte en breedte graad moet je opzoeken en invullen. Voor mij is het bijv. 005.100/Oost en 050.767 Noord, ik woon tegen amsterdam aan.

Nadat bovenstaand is ingevuld druk OK als er gevraagd wordt om te saven dan natuurlijk ja drukken.

 

Ga terug naar menu/instellingen/zender zoeken/tuner config,..... tuner B

nu ben je in het invulveld "ontvangstinstellingen".

Config modus niet geconfigureerd

druk OK

 

 

Nu weet je rotor natuurlijk niet waar pos.1 Astra 19.2 zit en dan gaan we hem "leren".

Zorg da je een kanaallijst van Astra 19.2E in je VU hebt staan en selecteer een "free to air" kanaal bijv. ZDF

zap daar naar toe en je hebt geen beeld dat klopt.

Nu naar menu/instellingen/zend.zoeken/rotor instellingen

nu ben je in het veld "positioner setup"

selecteer; Naar pos. 0 draaien en druk o.k.als het goed is staat je rotor nu op de 0 positie.

Zorg dat Limiet instellen uit staat (rode knop Limieten uit).

ga naar rotor draaien en laat hem zoeken naar groene knop/west of gele knop oost als je de schotel kan zien kijk dan of hij inderdaad ook draait.

Hopenlijk stopt de schotel als hij het signaal van je ingestelde kanaal ZDF ontvangt en je balkje SNR zal wit uitschieten, waarna je met de Rotor fijnafstelling stapje voor stapje de afstelling kan "fine tunen" tot dat je het hoogste SNR % hebt dat mogelijk is (bij mij 80%).Zie je onder je SNR en BER balk staan Lock: vergrendeld dan is het goed en ga je met pijltje naar beneden (op afs.bed.) naar: Rotor pos opslaan en daar vul je 1 in alles opslaan en afsluiten en hoelijk heb je beeld op ZDF.

Pfff hehe wat een werk, hahaahhaha.

 

Tot zo ver even, kijk of dit allemaal lukt.

 

Ga terug naar

 

 

 

Hallo, had hier een vraagje over. Heb sind enige dagen een Vu+ duo en heb deze volgens de lijst boven dit citaat ingesteld. Wat er niet bij stond is spanning ( boven verhoogde ) die heb ik op 13V gezet. Echter als ik naar menu ga instellingen/zender zoeken komt er geen motor instellingen wel signaalzoeker.Wat doe ik fout? Graag een oplossing b.v.dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...