Ga naar inhoud


De M7 sat801 en diverse klachten


smartkid

Aanbevolen berichten

Je bent niet verplicht om een CanalDigitaal voeding te gebruiken en al helemaal niet als je uit de garantie bent.

Elke voeding van 12 volt 2amp met de + in het midden van de stekker voldoet.

Ik gebruik hier een voeding van een Dreambox die ik over had.

En voor reserve heb ik een snoer adapter bij een dumpzaak gekocht, 12 volt 5 amp. voor € 9,95 voor als er een voeding van één van mijn decoders het begeeft.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Je kan jouw ontvanger proberen bij te werken naar de nieuwste firmware. (zie bijlage)

Daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn.

 

In sommige gevallen wordt de SAT801 niet herkend door UHDTV's , dit is in deze versie opgelost.

---------------------------------------------
De software is ingepakt als .ZIP bestand en dient eerst uitgepakt te worden alvorens op de usb stick te plaatsen;

Firmware-installatie voor de M7 SAT801-ontvanger
Kopieer het bestand "SAT801_MM_2.12a.hdt"
naar een USB stick (geformatteerd in FAT32)
Zet de SAT801 ontvanger aan.
Steek de USB stick in de USB-aansluiting aan de achterkant van de SAT801 .

Er verschijnt een melding dat de USB stick is gevonden.

Volg de volgende stappen in het upgrade menu:

MENU / Systeem Instellingen / Software Update -> bij "Nieuwe Software " zal nu SW2.12a staan
Druk op OK (start op het scherm)

De SAT801 zal nu de update uitvoeren en de voortgang is op het scherm te volgen.

TV aan laten staan en wachten tot er weer beeld is.

Na ongeveer 1 minuut is er weer beeld. (De update gaat niet goed wanneer de balk op 10% blijft hangen. Probeer in dat geval een andere USB stick)

 

Laat het resultaat maar weten.

SAT801_MM_v2.12a.hdt.zip

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste redneck eyeball

 

Is de software 2.12a.hdt nu uit de testfase.?

Op de CanalDigitaal site is bij schrijven van dit bericht alleen de v2.10a te downloaden de v2.12a is blijkbaar nog niet uit de testfase.

Het komt me zo voor dat firmware die nog in de testfase verkeert met enig wantrouwen bekeken moet worden.

 

Om die reden dus maar een waarschuwing geplaatst. Alleen software downloaden die ook op de officiële site te downloaden is.  

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is uit de testfase. Waarom hij op de CDS website nog niet te vinden is weet ik niet, blijkbaar lopen ze daar achter.

Op hun supportforum staat :

 

Voor de SAT801 hebben we de testen van firmware versie V2.12 afgerond. Voordat we deze via de satelliet beschikbaar stellen plaatsen we de firmware hier zodat forum gebruikers van de SAT801 deze alvast kunnen installeren.

 

Ik zou de link hier zetten, maar ik vermoed dat dat niet mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vreemd dat zowel CanalDigitaal als TvVlaanderen de nieuwe software v2.12a niet beschikbaar stellen op hun site.

Alleen v2.10.a is op beide sites te downloaden ten tijde dat dit bericht getypt werd.

Misschien dat het hoger kader nog niet overtuigd is.

 

@ retneck eyeball

Ik hoef een M7 medewerker toch niet de regels van Sat4all uit te leggen.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duurt wel erg lang allemaal, de software staat al weer een drie maanden ter test aangeboden.

Hij wordt nauwelijks gedownload laat staan geïnstalleerd in een decoder.

Van de 4 reacties is er 1 positief, niet echt iets om over naar huis te schrijven.

 

Maar goed, daar heb jij geen schuld aan..

Komt de software nog via ota beschikbaar zoals gebruikelijk en belooft of zijn daar geen plannen meer voor en is het end of live voor de sat801.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem voor een kennis in zijn M7 Sat801 geladen. Merkt geen enkel verschil. Signaalaanduiding is bij mij gelijk aan die van 2.10. Zelfs het smartcardnummer wordt nog steeds verkeerd weergegeven! Maakt het ook uit: na 1,5 jaar is dat geen prioriteit meer. Enige punt wat ik niet kan testen is de HDMI detectie i.c.m. UHD TV's. Die heb ik niet en ga ik gezien mijn leeftijd ook niet meer meemaken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info én de moeite.

Heeft het nog een betekenis dat de oude software v2.10a naast de nieuwe softwarev2.12a nog steeds te downloaden is.

Voorziet men misschien nog spijt optanten die de mogelijkheid krijgen om naar de oude versie terug te gaan of speelt er iets anders.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...