Ga naar inhoud


De M7 sat801 en diverse klachten


smartkid

Aanbevolen berichten

Daan,

Dit heb je toch ook gelezen.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/343034-omroep-zeeland-stopt-met-uitzenden-via-satelliet/

 

zie ook bericht 3 ;)

 

Wimo01

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ik heb vandaag de m7 sat801 ontvangen en wilde gelijk aan de slag. Echter blijf ik in de volgende loop hangen:

 

1. Taalkeuze

2. Zenderlijst laden (hd of sd)

 

Vervolgens druk ik ok en dan valt het beeld uit, de receiver doet dan even niets met ON in het display. Vervolgens kom ik weer terecht bij de taalkeuze.

Nu ben ik erachter dat ik wel in het menu kan komen als ik de coaxkabel loskoppel. Zo gauw ik de coaxkabel weer aansluit op de receiver kom ik weer terecht in de loop.

 

Heb al geprobeerd: reset met paperclip, fabrieksreset en softwareupgrade via usb.

 

Wat kan ik nog doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo, ik kan mijn M7 SAT801 niet uitzetten of ik moet hem van voeding halen. sluit ik hem weer aan, dan moet ik hem eerst resetten en dan doet hij het wel. Wil ik hem op standbij zetten, dan reageert hij niet. wie kan wij helpen. gr. cornyje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo cornyje

Tja zoals Ben al aangeeft, zou het met het knopje op de ontvanger toch wel moeten werken.
Als dat zo is, dan ben je natuurlijk al wel een beetje geholpen maar je wilt de ontvanger natuurlijk ook met de afstandsbediening op standby kunnen zetten.

Nu kan het wel eens voorkomen dat bepaalde knoppen op de afstandsbediening niet werken maar hoe controleer je dat? Nou dat is niet moeilijk.
Als je een mobile telefoon hebt met een camera, dan moet je de camera aanzetten. Je richt de afstandsbediening op de camera en je ziet op het scherm dat als je op de knopjes drukt, dat de infrarode led van de afstandsbediening wit opflikkert. De camera ziet de infrarode stralen van de afstandsbediening wel, wij met onze ogen niet.
Zo kun je dus alle knoppen van de afstandsbediening even testen of ze wit knipperen.
Heb je geen mobiel, dan kun je het ook met je laptop doen met ingebouwde camera, bijv. als je Skype op hebt staan. Je richt dan met de afstandsbediening op de camera van je laptop en je moet op het scherm een wit knipperende led van je afstandsbediening zien.

Blijkt dat bepaalde knoppen niet reageren, dan moet je de afstandsbediening open maken en de printplaat goed schoon maken met een droge katoenen lap. Ook de contacten aan de achterzijde van de knoppen goed schoonwrijven. Hele grote kans dat de afstandsbediening het dan weer normaal doet.
Het valt echter niet altijd mee om de afstandsbediening open te krijgen. Tja, de twee helften klik op elkaar drukken gaat makkelijker dan om ze weer van elkaar te krijgen.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo cornyje

 

Tja zoals Ben al aangeeft, zou het met het knopje op de ontvanger toch wel moeten werken.

Als dat zo is, dan ben je natuurlijk al wel een beetje geholpen maar je wilt de ontvanger natuurlijk ook met de afstandsbediening op standby kunnen zetten.

 

Nu kan het wel eens voorkomen dat bepaalde knoppen op de afstandsbediening niet werken maar hoe controleer je dat? Nou dat is niet moeilijk.

Als je een mobile telefoon hebt met een camera, dan moet je de camera aanzetten. Je richt de afstandsbediening op de camera en je ziet op het scherm dat als je op de knopjes drukt, dat de infrarode led van de afstandsbediening wit opflikkert. De camera ziet de infrarode stralen van de afstandsbediening wel, wij met onze ogen niet.

Zo kun je dus alle knoppen van de afstandsbediening even testen of ze wit knipperen.

Heb je geen mobiel, dan kun je het ook met je laptop doen met ingebouwde camera, bijv. als je Skype op hebt staan. Je richt dan met de afstandsbediening op de camera van je laptop en je moet op het scherm een wit knipperende led van je afstandsbediening zien.

 

Blijkt dat bepaalde knoppen niet reageren, dan moet je de afstandsbediening open maken en de printplaat goed schoon maken met een droge katoenen lap. Ook de contacten aan de achterzijde van de knoppen goed schoonwrijven. Hele grote kans dat de afstandsbediening het dan weer normaal doet.

Het valt echter niet altijd mee om de afstandsbediening open te krijgen. Tja, de twee helften klik op elkaar drukken gaat makkelijker dan om ze weer van elkaar te krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie betokkenheid.  ik moet mijn resiver loskoppelen van het stroomnet. ik krijg hem net met de afstanbediening niet uit en ook niet met de knoppen van de reciever. als ik hem op het net aansluit moet ik hem ee rst recetten en dan werkt de afstandbediening wel goed. gr cornyje. maar in de standby en uitzetten lukt niet.  de afstand bedienining werkt wel heb ik gezien op mijn mobieltje.

aangepast door cornyje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou cornyje, mooi dat je de afstandsbediening even gecontroleerd hebt. Nu weet je zeker dat het daar in ieder geval ook niet aan ligt. Maar wat het euvel dan wel is weet ik ook niet.
Wel een handige truc om zo de werking van de afstandsbediening te controleren, vindt je niet?
Maar je moet wel wat vrolijker kijken hoor want ik krijg nu de indruk dat je in zak en as zit door het probleem met je ontvanger. :P
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou cornyje, mooi dat je de afstandsbediening even gecontroleerd hebt. Nu weet je zeker dat het daar in ieder geval ook niet aan ligt. Maar wat het euvel dan wel is weet ik ook niet.

Wel een handige truc om zo de werking van de afstandsbediening te controleren, vindt je niet?

Maar je moet wel wat vrolijker kijken hoor want ik krijg nu de indruk dat je in zak en as zit door het probleem met je ontvanger. :P

 

ik zal een andere foto plaatsen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

de garantie is helaas verlopen. ik denk erover een ander aan te schaffen. gr van cornyje.

 

Een satelliet decoder moet toch minimaal 5 á 6 jaar meegaan.

Gaat de decoder eerder defect kan je de verkoper er op aanspreken dat hij een ondeugdelijk apparaat heeft geleverd.

De verkoper moet dan voor een oplossing zorgen, dat kan zijn een reparatie of een nieuwe decoder.

 

Klik hier voor meer garantie info.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een satelliet decoder moet toch minimaal 5 á 6 jaar meegaan.

Gaat de decoder eerder defect kan je de verkoper er op aanspreken dat hij een ondeugdelijk apparaat heeft geleverd.

De verkoper moet dan voor een oplossing zorgen, dat kan zijn een reparatie of een nieuwe decoder.

 

Klik hier voor meer garantie info.

Johan, bedankt voor je advies. ik zal een poging wagen  lukt het niet? koop ik een andere. gr. cornyje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...