Ga naar inhoud


De M7 sat801 en diverse klachten


smartkid

Aanbevolen berichten


Gast Mimisiku

Kleinetip! Als de garantie toch verlopen is, even het bakje openschroeven en kijken of het kabeltje naar de knopjes correct zit aangesloten. Heb er al gehad die 1 pootje verschoven was en zelfs compleet verkeerd om... Als de bak niet correct wordt uitgeschakeld slaat hij niets op en verklaart de noodzakelijke reset...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleinetip! Als de garantie toch verlopen is, even het bakje openschroeven en kijken of het kabeltje naar de knopjes correct zit aangesloten. Heb er al gehad die 1 pootje verschoven was en zelfs compleet verkeerd om... Als de bak niet correct wordt uitgeschakeld slaat hij niets op en verklaart de noodzakelijke reset...

hallo mimisiku, ik zal dat proberen. mocht  het resultaat hebben hoort u van mij.Mvg. cornyje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

HDMI zou geen invloed mogen hebben op het bedieningsmenu van de ontvanger. HDMI is gewoon de interface naar de TV. Het is zelfs een uitgang en geen ingang. Pin layout is gelijk alleen de commando's verschillen. Zou hooguit kunnen dat de TV niet correct reageert..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de SAT801 voorheen goed gewerkt met deze TV of voor het eerst aangesloten? Als voor het eerst, sluit hem dan eens met de scartkabel aan, wel de hdmi kabel verwijderen. Trouwens, waarom gebruik je de sat ontvanger van de TV niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de SAT801 voorheen goed gewerkt met deze TV of voor het eerst aangesloten? Als voor het eerst, sluit hem dan eens met de scartkabel aan, wel de hdmi kabel verwijderen. Trouwens, waarom gebruik je de sat ontvanger van de TV niet?

dan krijg ik de melding, bij verschillende kanalen. "controleer de  antenne aansluiting" en heb ik geen beeld en op de andere wel. en balk slaat helemaal blauw uitt dus vandaar de reciever

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hallo beste forum gasten. ik zit nog steeds met het probleem, dat ik mijn receiver (m7 sat 801) kan gebruiken als ik de stekker er uit trek en daarna weer aansluit op het netwerk. hij werkt wel naar behoren als ik hem met de skartkabel aansluit maaaar dan is de beeldkwaliteit niet om aan te zien.  ik gebruik de receiver van mijn  smart tv , utra hd 4k Philips 49pus 7809  maar dan kan ik mijn schotel niet draaien. van daar m7 801. vr gr cornije.                            

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verhaal blijft dus dat het een receiver is die niet echt mooi werkt en ook belabberde beelden levert

misschien heb je dit nog niet geprobeerd: alle beeld verbeteringen in de TV uitschakelen

 

anders zit er niks anders op dan een andere receiver nemen

bijvoorbeeld een tweedehands VU+ solo2

als strakkies de 4k solo op de markt is, zou ik natuurlijk die aanprijzen

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ter informatie:

 

Had hier deze week twee M7-SAT801 probleem gevallen.

 

1) Start gewoon op doch geen ontvangst (controleer antenne....) - Alle menu's doen het wel - signaal-meting aan schotel / F-aansluiting ontvanger was OK.

Na testen van voedingsblok >> onbelast 12.35 Volt en belast / aangesloten >> +/- 9 Volt - Na vervangen alles OK.

 

2) Bij aansluiten van voeding flikkert "ON" in het Display en verder niks....

Na testen voedingsblok >> onbelast 12.35 Volt en belast / aangesloten amper 5 Volt - Na vervangen alles OK.

 

Heeft hier Iemand ooit zo'n voedingsblok gesloopt ? - Ik vermoed een Elco-probleem - Nieuwe exemplaren bemachtigen is een administratieve rompslomp, helaas ...... 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die M7 gecertificeerde apparaten zijn gewoon bouwtechnisch en softwarematig vreselijk slecht.. Helaas voor velen de enige optie om te kunnen kijken.. Werk nu nog met een Dreambox maar dat feest is met de Neotion Viaccess ORCA CI+ straks gedaan... Blijf (door ervaringen) bij mijn stelling: "Hoe meer M7 gecertificeerd, hoe slechter het apparaat".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...