Ga naar inhoud


De M7 sat801 en diverse klachten


smartkid

Aanbevolen berichten

Ik woon in Zweden, maar via online hulp komen we vast ver.
Zal eerst eens kijken wat hier in de aanbieding is.
Mischien moet ik wel eerst naar Nederland om iets te kopen. Over het algemeen zijn apparaten hier duurder, maar misschien is het met satellietapparatuur anders.
Er zullen in dit uitgestrekte land (alleen de huidige grote bosbrand is al gelijk aan 21000 voetbalvelden..) toch veel schotels aanwezig zijn vermoed ik.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van de CD site (met opname mogelijkheden):
Ze bieden deze niet aan maar hebben ze wel goedgekeurd op een of andere manier.

HD-ontvangers met opnamemogelijkheid (PVR), geschikt voor gebruik met CanalDigitaal CI-module:

Topfield SRP-2401 CI+
Homecast Magic Pro
• Homecast HS 8100 CI CD PVR, Softwareversie:1097B
• Homecast HS 9000 CI PVR, Softwareversie: **
• Topfield TF7710HD PVR, Softwareversie: TF-HSCB 7.00.39


HD-ontvangers met mogelijkheid tot gebruik externe harde schijf, geschikt voor gebruik met CanalDigitaal CI-module:

• Rebox RE-2200HD PVR
Denson DS300-HD, Softwareversie: DS300HD CXPD-1119
Denson DS400-HDM, Softwareversie: DS400HDM CXPD-1119
Rebox RE-4000HD PVR, Softwareversie: v1.08.37
Smart Titanium V2
Homecast HS2100  
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een waarschuwing gekregen en de link is verwijderd. nu lijkt mij deze reactie geheel zonder waarde maar laat ik de regels maar volgen...
Ceesv: wat moet ik hier nu dan in de plaats schrijven? ik refereerde aan een aanbieding (ca 90 euro) op een NL-site, van dezelfe ontvanger welke ik evt in Zweden zou kunnen kopen (maar dan voor ca 130 euro)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien dit?

 

OPENBOX S9 HD PVR receiver

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Leor, kennelijk lees je iets wat er niet staat.

 

Onze huisregels zijn duidelijk, het linken naar winkels is niet toegestaan, sat4all wil (sluik)reclame voor webwinkels en handelaren buiten de deur houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Openbox S9 heb ik gehad om te testen voor een collega.. Beeld is prima, maar bouwtechnisch is hij erg middelmatig (en dan zeg ik het voorzichtig). Met name de HDMI aansluiting zit zonder bescherming op de moederprint en de kleinste druk breekt hem los.. Erg fragiel.. Aansluiten en niet meer aankomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry Mimisiku, een beetje late reactie, ik heb door een miscommunicatie van mijn zijde een ongeplande pauze op het forum gehad, maar ik kan je vertellen dat ik een dag na je advies en een nachtje er over lezen een VU+ Solo2 gekocht. Hier inmiddels meerdere updates gedaan van OpenPli (BH beviel minder) en wat aanvullende extensions.
Werkt perfect, snel, goede decoding van CD.
Zeer tevreden. Nu een hdd besteld om ook de opname mogelijkheid uit te proberen.
Tuner zit in het netwerk, heb openwebif ook al gebruikt (via vucc).

Een wereld van mogelijkheden opende zich na de 18 maanden met reset M7-apparatuur.
Een blije satellietgebruiker hier in het hoge noorden!!


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb sedert een maand ongeveer ook de SAT801 in huis.
Had de laatste tijd met de Philips 7141 erg veel last van regengevoeligheid. 
Antenne stond nochtans juist ingesteld. 

Ik heb een Bisat met 3 LNB's en die is sowieso al redelijk erg sneeuwgevoelig ook bv.
Ik heb de indruk dat ik er nu met de M7 minder last van heb (regen), al heeft het nog niet zo erg veel geregend terwijl ik

tv wou kijken.

Het toestel blokkeert regelmatig en moet dan even zonder stroom gezet worden. 
Software / firmware is up to date.

 

Wat hier in 2012 al eens gezegd werd :   schommelen van het ontvangsniveau van rond de 80 naar +30 ongeveer met daarbij uitval :

Ik heb dat ook ondervonden op Astra 3.
Enkele jaren geleden had ik ook zoiets op Astra2. Vaak in de namiddag bij een bepaalde zonnestand  (en bij zonnig weer).
Het probleem was toen opgelost met het vervangen van de LNB dus dat ga ik hier ook maar nog eens doen als het erger zou worden.
Ik heb ook al gezien dat de coax (kern) aardig aan het roesten is in die Astra3 LNB.   Heb het al eens wat opgepoetst maar misschien binnenkort 

de kabel toch een eindje inkorten en een properder aansluiting maken..

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb deze M7 nu een paar jaar en het spijt mij dat ik velen van u moet teleurstellen maar........

nog nooit problemen gehad.

Misschien komt dat omdat ik dat apparaat af en toe eens over zijn koppie aai en 1 maal

in de week wordt afgestoft. Daar houdt tie van.

Dus verwen die ontvanger eens af en toe, misschien helpt dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De m7 801 heeft momenteel problemen met omroepzeeland kennis heeft dit ook vanmorgen met cd gebeld,ze kwamen ermee dat het lag aan de overzetting van Omroepzeeland vandaag, en dat ze ermee bezig waren momenteel geeft de m7 801 geen beeld op betreffende kanaal.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...