Ga naar inhoud


afstandsbediening Ultimo werkt slecht


RaveMaus

Aanbevolen berichten


De CH+/- knop heb ik met multiquickbutton als "zap"knop ingesteld,dus volgens mij vrij moeilijk om tegelijk dan een tweede knop te bedienen. VOL+/- regelt rechtstreeks de tv en hetzelfde aldaar, dus ik denk dat we het daar niet moeten zoeken hoor.. :/

Verder testjes genoeg mee gedaan, als ik het toetsenbord gebruik, mag ik de remote al naar een heel andere kant richten en nog blijft ie reageren. De meeste AB's werken niet zo vlot als wat de AB van de Ultimo in toetsenbord stand doet. Ik kan Max Power enkel maar gelijk geven.

 

Anyway, hoe gaat dat ding open? Is dat dichtgeplakt, of dichtgeklikt? Ik zie dat ze gefabriceerd is onder het lei(ij)dend (en ja ik ken heus wel iets van Nederlandse spelling ;) ) oog van Philips en die jongens hebben daar begin jaren '90 wel iets mee gehad met afstandsbedieningen dichtPLAKKEN :mad:.

Ik heb wel veel zin om ze eens open te maken, maar heb geen zin om meteen een beschadigde, nieuwe, afstandsbediening te hebben...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch Een dieet volgen, ja dat zou ik kunnen doen. Kan wel wat af, maar tot nu toe geen hinder er van Dr frank of een ander, wat zou u mij aanraden ha ha ha

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anyway, hoe gaat dat ding open? Is dat dichtgeplakt, of dichtgeklikt? Ik zie dat ze gefabriceerd is onder het lei(ij)dend (en ja ik ken heus wel iets van Nederlandse spelling ;) ) oog van Philips en die jongens hebben daar begin jaren '90 wel iets mee gehad met afstandsbedieningen dichtPLAKKEN :mad:.

Ik heb wel veel zin om ze eens open te maken, maar heb geen zin om meteen een beschadigde, nieuwe, afstandsbediening te hebben...

 

 

Echt Nederlands: alles open willen maken. Dit was ook al omdat men wilde zien wat er in een laadje zit! Wees toch niet zo nieuwschierig. Het brengt meestal teleurstellingen teweeg.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, Klavervier, nu moet ik je toch teleurstellen... Ik ben al bijna 29 jaar rasechte Belg hoor :D , maar wel eentje met vrij veel sympathie voor de Nederlanders :cool: (en blijkbaar lopen die in ons Apen... euh sorry Belgenland ook dun :( )

 

In mijn geval zou ik de AB open willen hebben om toch eens wat aan die slechte overdracht te doen. Een ledje bijplaatsen, of dichter tegen het plastic zetten, of voor mijn part een klein gaatje in dat plastic maken zodat de doorlaatbaarheid zeker optimaal is... Maar wil wel geen AB hebben met her en der sporen van een schroevendraaier.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijken jullie Belgen toch veel op die Hollanders,maaaaar het blijft namaak. :D Ik weet het ook niet hoe het kan, zelf heb ik er geen last van. Heb jij het slovaantje er wel afgehaald, ja ik vraag maar even, want jet weet het nooit met de B :grin:

 

Ik heb een ding, als het maar werkt.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klavervier die zich Hollander noemt of voelt: tsss tsss tsssssS

uit Friesland dan ben je Fries.

 

regionaal zijn we allemaal een potje nat

natte Belg

of

natte Nederlander

 

het is allemaal gekomen doordat er een maandenlang perfide machtsovername / complot gepland is geworden

historisch is het zelfs bedenkelijk of de staat op dergelijke wijze had mogen worden afgesplits en Belgie plots rode duivels werden.

;)

zoek maar eens op de afsplitsing van de Zuid Provincien

 

ciao

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, want alle klevertjes zijn van AB af. ;)

Zit je er dicht genoeg tegen werkt ze prima, maar ik zit er wel goed 5 meter vanaf. Het lijkt dus een fout te zijn binnen de AB.

 

Maar hoe krijg ik ze nou open?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag juist iemands bericht die zijn afstandbediening gepimpt heeft

de IR sensor iets verplaatst heeft met een gaatje in het afdekkapje

 

resultaat betere signalering (richten is minder kritisch)

 

o ja dus hij is te openen met kunstofspatel en niet gelijmd

aangepast door Tonskidutch

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah lekker :grin:

 

Bij het eerstvolgende gaatje in mijn agenda ligt ie hier ook open.

 

dank jullie wel... :D

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Nog even terugkomend op die Ultimo-afstandsbediening: het valt mij op dat mijn Ultimo (OpenPLI) nog wel eens hele andere dingen doet dan wat hij hoort te doen als ik op een toets druk. Hij lijkt een andere toets gezien te hebben. Zappen is daardoor soms wat irritant. Heeft iemand anders dat ook? Zoja, weet iemand of dat een ontvanger of afstandsbedieningsprobleem is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Vuduo heeft er ook last van, ook met openpli, in het begin dat ik hem gebruikte had hij er geen last van, ben nu voor iemand een solo aan het testen, maar daar heb ik er nog geen last mee gehad, ook met openpli

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...