Ga naar inhoud


afstandsbediening Ultimo werkt slecht


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Ik heb hier al vaak gelezen dat de bijgeleverde afstandsbediening van de Ultimo niet echt deugt. Te kleine knopjes, slechte indeling en wat lees ik allemaal...

Na een jaar met de Duo gewerkt te hebben vind ik de afstandsbediening van de Ultimo eigenlijk wel dat ietsje beter. Vooral de indeling is handiger, maar goed zulks is persoonlijk.

Mijn probleem is dat je dat bakje zo verdomd goed naar de ontvanger moet richten wil die laatste doen wat je wil. Ik heb ze ook ingesteld voor gebruik op mijn tv en daar is het al hetzelfde probleem. Mijn tv ontvangt van zijn originele AB zelfs als ik deze achterstevoren vast heb.

De AB van de Ultimo werkt dan weer wel feilloos als ik het toetsenbordje gebruik.

 

Is dit ook eigen aan die AB, of zit ik toch met een defect?

 

groetjes,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

mijn afstandsbediening doet het prima op de tv, en op de ultimo moet je inderdaad goed op de ultimo richten voor het ding wat gaat doen. Je zou kunnen proberen de batterijen te vervangen om te kijken of dat beter gaat, maar ik denk dat die afstandsbediening gewoon niet beter is dan hij is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De AB werkt goed, niets mis mee. Waar ook ik het mee eens ben is dat hij te klein is. daardoor snel een verkeerde knopje raakt. Wat dat betreft is het een ......ding.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eigenlijk een afstandsbediening van een vu+Uno instellen voor een Ultimo? De Uno gebruik ik minder vaak. Hij staat toch maar op de slaapkamer, dus dit zou desnoods een oplossing kunnen zijn.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan heb ik ook hier een UNO ab in plaats van de ab van de Ultimo zelf.

 

Afstandsbediening programmeren:

 

druk op 2 en 7 tegelijk totdat de led blijft branden.

druk op de help toets

druk op 0002 (ultimo mode)

aangepast door Satkieker

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan heb ik ook hier een UNO ab in plaats van de ab van de Ultimo zelf.

 

Afstandsbediening programmeren:

 

druk op 2 en 7 tegelijk totdat de led blijft branden.

druk op de help toets

druk op 0002 (ultimo mode)

 

Ah fijn, ga ik straks eens proberen. Krijg ik de AB van de Ultimo dan ook in Uno mode?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ja dat kan. In de handleiding staat beschreven hoe dat moet. Ben je je handleiding kwijt, dan staat deze tegenwoordig ook als pdf op de website van de fabrikant. Als ik me niet vergis werkt een uno afstandsbediening standaard op de ultimo en andersom.

 

Alleen als je hem voor een duo wilt gebruiken zul je hem even moeten configureren.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed hé , al die oplossingen. Daar kunnen wij het wel mee doen, dankzij de ervaringen van de gebruikers.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indeed, als dat zomaar te wisselen is.

Wel spijtig dat ik dan terug op die gigantische remote van de Uno moet terugvallen. Was één van mijn motivaties om een Ultimo te kopen, dat daar gelijk een betere AB bijzat.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het intussen geprobeerd. De Uno zijn AB werkt feilloos op de Ultimo.

 

Verder ben ik gisteren met het toetsenbordje aan het spelen geweest en dat werkt wel prima op de originele AB. Ik kan ze dan zelfs naar mijn tenen richten, nog reageert de Ultimo.

 

Met de camera in mijn gsm heb ik getest dat de IR lampjes wel op het juiste moment aan de juiste kant branden en zelfs dit is ok. Toch een slechte remote dus...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand die RC al eens opgepeuterd ? m.a.w. zitten er mischien meerder IR leds in o.i.d. het was mij nl ook al opgevallen dat de keyboard zijde het beter lijkt te doen als de andere zijde.

Qua formaat ben ik het trouwens met TS eens perfecte AB, alleen jammer dat je toch wel erg goed moet richten en soms dubbel moet drukken omdat er niets lijkt te gebeuren.

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat het zwarte plastic waar de keyboard led door moet dunner is en meer licht doorlatend is dan het stukje plastic wat aan de bovenkant van de Afstandsbediening zit.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens naar de manier hoe je heb vasthoud en richt. Zou het kunnen zijn dat je de AB iets hoger houd als je berichten in typt? Ik heb hem op de tafel liggen en dan is er geen verschil. Ik denk eerder dat het aan die kleine toetsen ligt en vooral als je wat dikkere vingers hebt. Je drukt heel snel twee in. :mad:

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...