Ga naar inhoud


Youtube player crasht steeds in VTI


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Toen de Duo nog mijn "hoofdontvanger" was heb ik onder VTI 3.2 wel eens Youtube player getest en dit lukte tot je je gekozen filmpje uit de lijst aanklikte om het af te spelen. Enkele seconden later een groen scherm.

Ik heb er me nooit zorgen om gemaakt daar ik dacht dat het wel iets met die versie van VTI, of met een te "lichte" ontvanger zou te maken hebben.

 

Inmiddels met de Ultimo en de laatste VTI erop, geupdate en al, heb ik net hetzelfde fenomeen met die Youtube player.

 

Het lijkt me dus toch echt een fout in die plugin te zijn waar nog al eens iemand moet tegenop gelopen zijn?

 

Kan dit opgelost worden, of is de Youtube plugin gewoon waardeloos?

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, die plugin is waardeloos. Ik gebruik altijd MyTube, staat ook in de lijst en werkt wel goed. Ook met HD-filmpjes.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah super, wist ik niet. Ga het zo oplossen dan. :)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wissel al wel eens van skin.

Momenteel draai ik de Ultimo skin van Maggy of zoiets.

Op wat extra details lijkt hij vrij goed op de default ingestelde, dus zal ook wel lukken zeker, of heb je hiermee veel "crashervaring"?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: ik vind de mytube plugin alles behalve gebruiksvriendelijk, maar goed deze schijnt te werken, dus sowieso beter

Heb het vlug gedaan, daardoor nog geen tijd gehad om HD content te testen.

 

In het Viera Connect portaal van mijn Panasonic VT30 staat ook een Youtube plugin, maar die geeft HD content lekker in SD weer :( . Het weze fijn dat dit prima zou werken met de Ultimo.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry jongens, maar met HD content blijft mijn box crashen.

Ik zoek de James Bond trailer van Skyfall in HD. Ik krijg keurig enkele opsommingen van wat er bestaat. Klik ik de HD trailer aan draait eventjes het VTI logo en wat later groen scherm, waarna de boel herstart.

Bestaan er nog alternatieven?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry jongens, maar met HD content blijft mijn box crashen.

Ik zoek de James Bond trailer van Skyfall in HD. Ik krijg keurig enkele opsommingen van wat er bestaat. Klik ik de HD trailer aan draait eventjes het VTI logo en wat later groen scherm, waarna de boel herstart.

Bestaan er nog alternatieven?

 

Nou "vroeger" voor de bootlaoder update werkte bij mij alles perfect. ( Pli versie 2 ofzo)

Toen was ik zo stom en nieuwsgierig om de nieuwe bootlaoder te installeren en een nieuwere Pli.

Toen werkte er vanalles niet meer, ppanel geeft geen info meer, mytube en youtube crasht, en ik lees dat er op alle images vergelijkbare problemen zijn en ergere zoals de bootloader om zeep zodat je helemaal niets meer kunt laden.

Nu draai ik met Open AAF image en ook die is instabiel en geen youtube alleen groene schermen.

Ben een beetje voorzichtig om andere firmware te flashen vanwege het realtief grote aantal in coma geraakte VU's.

Als ik ergens lees dat er eoa image weer helemaal goed werkt wil ik wel weer flashen en niet eerder.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

reacties over van alles en nog wat zijn iets minder effectief indien je over youtube + mytube iets wilt te weten komen.

youtube of mytube is per definitie een internet stream afluisteren / afspelen,

dus beperkt door de bandbreedte

DUS meestal enkel SD (of een ander mindere beeldverhouding + compressie)

 

met een bootloader heeft dat nul komma nog wat te maken...

de bootloader doet ook niet heel veel anders dan tijdens installeren van een image het image laden / of nadien een ander image laden

(de nieuwe bootloader maakt enkel mogelijk dat grotere image geladen KUNNEN worden, niet meer niet minder.)

 

als je iets vaker de berichten volgt inzake images en eventueel optredende bugs wist je allang wat te doen staat

wat?

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bootloader maakt enkel mogelijk dat grotere image geladen KUNNEN worden, niet meer niet minder.)

 

als je iets vaker de berichten volgt inzake images en eventueel optredende bugs wist je allang wat te doen staat

wat?

m'n uitleg van 5 maanden forum berichten samengevat

 

juist sinds de images een stapje opwaarts zijn durven gaan is bij de een en de ander het image instabieler dan voorheen

(ik zeg maar kernel 3.1.x en nieuwer tot op heden en de daarvoor nodige drivers)

 

mocht je nu echt, en dat is al maanden een thema hier en elders, problemen hebben ga je terug naar een ouder image waar dat niet opgetreden is.

meer hoef ik eigenlijk niet te schrijven daar dat alles al maandenlang geschreven is geworden.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bootloader maakt enkel mogelijk dat grotere image geladen KUNNEN worden, niet meer niet minder.)

 

als je iets vaker de berichten volgt inzake images en eventueel optredende bugs wist je allang wat te doen staat

wat?

m'n uitleg van 5 maanden forum berichten samengevat

 

juist sinds de images een stapje opwaarts zijn durven gaan is bij de een en de ander het image instabieler dan voorheen

(ik zeg maar kernel 3.1.x en nieuwer tot op heden en de daarvoor nodige drivers)

 

mocht je nu echt, en dat is al maanden een thema hier en elders, problemen hebben ga je terug naar een ouder image waar dat niet opgetreden is.

meer hoef ik eigenlijk niet te schrijven daar dat alles al maandenlang geschreven is geworden.

ciao

 

Zoals je zelf al aangeeft is dit "al maanden" een thema, waarmee dus gezegd is dat die nieuwe images zuigen. ook al werken ze bij een aantal mensen kennelijk redelijk goed. Ik begrijp best dat hobbyisten graag hobbyen maar als gebruiker heb ik liever dat de goed werkende images beschikbaar blijven en als zodanig gekenmerkt zijn.

Ik vind die nieuwe images geen verbetering en als ik de fora lees ben ik niet de enige.

Verder heb ik voor de komst van de nieuwe bootloader nog nooit gehoord van een defecte VU, en na de komst vd nieuwe bootloader zie je (on)redelijk veel in coma geraakte VU's.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het zal aan mij liggen dan, maar mijn Ultimo draait al tijden met VTI 4.1, en die paar plugins die ik er op heb draaien doen het gewoon. De Uno draait ook VTI 4.1, en ook die heeft nog geen enkel groen scherm gegeven.

 

De images zuigen niet, het zijn de plugin bouwers die er niet voor zorgen dat hun plugins stabiel draaien op nieuwere images. Kan je mopperen op de image bouwers, maar geheel terecht is dat niet. Mijn boxen draaien alleen de emc plugin, en de autotimer en de epg plugins, en wat er standaard nog in vti zit, voor de rest gebruik ik het ding om tv op te kijken en af en toe een dvdtje of mkvtje, en dat gaat redelijk goed. Soms wil een mkv niet, maar goed, het is een stb en geen media playert

 

En dat je meer coma duo's ziet is wel te verklaren, als je je bootloader verpunkt dan doet het ding helemaal niets meer.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel goed geschreven, wiz

ook ik schreef dat vaker: de plugin of de skin is meestal de veroorzaker en niet het image.

 

en om die stelling nog maar eens te onderbouwen, ook op dreambox met heel andere images en drivers kent men dat probleem van youtube.

volgens mij hebben we hier nu samen duidelijk genoeg advies gegeven opdat men weet geen youtube plugin te gebruiken

(misschien totdat de maker van die plugin er eens een stabile nieuwe versie van uitbrengt.)

ciao

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als we nu eens naar Pli kijken, die vroeger zo perfect werkte! Na de "update" vastlopers, weigerende softcams die herstart moesten worden, verdwijnende ppanel info......

Lekkere update.

Veel klachten over vastlopende opnames, haperende opnames enz.. nu zijn ze alweer bezig met een image3 dus we kunnen er wel vanuit gaan dat de versie 2.1 nooit afgemaakt zal worden. En nooit op het goede niveau van de eerdere versie komt.

Nu zeg jij zolang je maar weinig plugins gebruikt ( andere image maar met dezelfde problemen ) dat het wel werkt, tja waarvoor moet er dan zonodig nieuwe firmware gebakken worden? Ik zie niets dat er nu wel kan en met de oude niet, ik zei wel heel veel problemen dier met de oude versie niet waren. Youtube werkte ook niet maar mytube wel!

Ik ga maar eens kijken of ik een softcam kan installeren in de originele VU firmware, ik heb liever 1 ding die het wel doet dan 100 die het niet doen.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...