Ga naar inhoud


drivers 2012-08-20


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

20120820

- Improve TS playback

- Improve Graphic 2D acceleration

- Fix Russian VFD display(duo, uno)

- Fix High/low symbolrate channel scan problem.(Uno, Ultimo : Need FPGA Update)

-- UNO : http://archive.vuplu...fpga/vuuno/4.5/

-- ULTIMO : http://archive.vuplu...a/vuultimo/4.5/

- Fix EOS detection problem in media playback

- Enhance Security

 

 

let op beiden UNO en Ultimo hebben een FPGA update nodig, liefst voor update van de drivers zelve.

per model verschillend dus PAS GOED OP wat je download en in zet :eek:

http://archive.vuplu...wnload/drivers/

 

wellicht komt er een online feed update voor jouw specifiek image

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

waar vind ik die fgpa update tonski? Enige wat ik zie is een tspro.dat, en die is meen ik voor de uno?

 

ah gevonden.

 

Ultimo

 

Uno

aangepast door wiz
gevonden

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

voortaan toch maar leesbril opzetten. Ik heb de Uno en Ultimo geupdate, eens kijken wat het gaat brengen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) in VTI 4.1 ga je eerst naar de applicaties

FPGA plugin kiezen

uitvoeren en op hdd of elders zetten

dan wordt die update uitgevoerd

daarna herstart de receiver

2) dan kun je via applicaties groene knop drukken om de nieuwe zaken van de feed te downloaden, middels uitvoeren

daarna herstart de receiver

dan ben je klaar

 

geldt voor beide UNO en Ultimo

Zonder de nieuwe (let op voor UNO is het een nieuwe) FPGA update werken de verbeteringen uit de nieuwe drivers niet.

Voor de DUO en de SOLO gaat je procedure om de drivers te updaten vanaf 2) al beginnen (daar die geen nieuwe FPGA krijgen).

ciao

aangepast door Tonskidutch

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral die TS playback improve interesseert me. Ik heb het geregeld voor dat langere opnames na 3/4 van de opname beginnen te stotteren. Ook spontaan op "end" springen hoort daar bij. Eventjes opnieuw starten en we kijken weer, maar je begrijpt...

 

Tonskidutch zijn posts zijn altijd super op tijd. Mijn ervaring is dat 14 dagen na zijn posts de hele handel toch in de feed te downloaden is. Hopelijk dit keer ook, is lekker veel makkelijker ;)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

een dag na de release was die al per menu op de VTI images te halen...

of bedoelde je een ander image team?

 

inderdaad erg makkelijk op die online update per feed.

ook enkele aardige aanpassingen en extra's in het openwebinterface -> bijvoorbeeld VTI setup

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) in VTI 4.1 ga je eerst naar de applicaties

FPGA plugin kiezen

uitvoeren en op hdd of elders zetten

dan wordt die update uitgevoerd

daarna herstart de receiver

 

Hoe kan ik controleren dat de FPGA plugin geïnstalleerd is?

 

Ik zie na het installeren via Applicaties namelijk wel een groen vinkje bij deze plugin staan maar de receiver heeft daarna geen automatische herstart uitgevoerd dus ik heb de indruk dat er met deze plugin niets gebeurt is.

Ik kan op Verwijderen, Execute en Start klikken maar dan krijg ik de melding 0 pakketten geïnstalleerd, vervangen of verwijdert met 0 fouten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een aanpassing:

 

update driver

20120824

- Change duo's remote control to the advanced type(for HBBTV)

Standaard Duo of bedoelen ze de komende Duo2? HHBTV komt steeds dichterbij:)

 

Aan de bestandsnamen te zien, zijn deze drivers voor de huidige modellen.. (BM750 = Vu Duo)

post-45975-0-32324400-1345807285_thumb.png

aangepast door Peter38

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor UNO en DUO is er inderdaad weer een aanpassing van de drivers (momenteel manueel installeren en straks via het VTI panel / nieuws + groen op te halen van de feed)

 

die andere Modellen krijgen die extra's ook nog weldra (zelfs de solo t.z.t.)

 

voor nu, heb je der echter niet veel aan ;)

aangepast door Tonskidutch

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog steeds niet 100% overtuigd dat de FPGA update succesvol is uitgevoerd.

In Sysyem Plugins heeft de FPGAupdate de waarde experimental-git20120206-r0, is dit de juiste?

Zo nee, leg me dan eens uit hoe ik de FPGA update dan wel moet uitvoeren.

 

Ik heb inmiddels wel de laatste drivers van 24-8 gedownload en geïnstalleerd.

Kan ik ergens controleren of de laatste drivers succesvol zijn geïnstalleerd en i.c.m. de FPGA update functioneren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jurgen,

 

Je kan in de post van tonski terug vinden waar je de fgpa van je box kan downloaden. Voor jouw uno is dat hier. Download de TS_PRO.dat en de TS_PRO.dat.md5 en zorg dat deze bijvoorbeeld in /tmp op je uno terecht komen.

 

Daarna start je de fgpa update plugin, en browse je in die plugin naar de /tmp folder en selecteer je daar de TS_PRO.dat. Daarna zal de fgpa geupdate worden, en zie je en progress bar. Na een minuutje of 5 is het gereed en kan je je box rebooten en is de update gedaan.

 

Het is een beetje verwarrend, ik had ook eerst verwacht dat als je in de fgpa plugin op download klikt je meteen een nieuwe kon downloaden, maar dat blijkt niet zo te zijn. Op bovenstaande manier heb ik het gedaan en zou het gewoon moeten werken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen,

 

Je kan in de post van tonski terug vinden waar je de fgpa van je box kan downloaden. Voor jouw uno is dat hier. Download de TS_PRO.dat en de TS_PRO.dat.md5 en zorg dat deze bijvoorbeeld in /tmp op je uno terecht komen.

 

Daarna start je de fgpa update plugin, en browse je in die plugin naar de /tmp folder en selecteer je daar de TS_PRO.dat. Daarna zal de fgpa geupdate worden, en zie je en progress bar. Na een minuutje of 5 is het gereed en kan je je box rebooten en is de update gedaan.

 

Het is een beetje verwarrend, ik had ook eerst verwacht dat als je in de fgpa plugin op download klikt je meteen een nieuwe kon downloaden, maar dat blijkt niet zo te zijn. Op bovenstaande manier heb ik het gedaan en zou het gewoon moeten werken.

Ik heb hier een Vu Utimo me vraag is hoe download je deze dan >> TS_PRO.dat.md5 << alsje erop klik valt er niets tedownloaden

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het snell antwoord.

Ik was ook al bijna zo ver, had de downloads intussen ook gevonden maar schijnbaar is het weer eens zo'n dag dat niets wil lukken.

Als ik in de download pagina op TS_PRO.dat dubbelklik wordt deze file inderdaad gedownload.

Dubbelklik ik echter op TS_PRO.dat.md5 dan wordt deze file wel geopend en zie ik een hexadecimale waarde maar wordt de file niet gedownload.

 

Satkieker was me net voor.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...