Ga naar inhoud


OSCAM key not found


mr|repel

Aanbevolen berichten

die omnikey reders werken prima

een nadeel als je bv meerdere kaarten hebt dat hij na een server herstart de kaarten door elkaar gooit

je kunt er geen naam aan geven zo als een smargo reader helaas

 

Heb 2 kaarten reboot elke dag alles blijft netjes op zijn plaats met me omnikeys , nergens last van

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Foute ecm's liggen volgens mij aan de kaarten zelf. Bij de S2 kaart van CD zie ik het wel voorkomen, maar ik heb hier ook nog een HD+ kaart in gebruik en deze heb ik nog nooit op iets anders zien staan dan 100% ok.

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles nog steeds goed hier, ~1 % NOK. De kaart geeft op 2 a 3 ms een foute reactie waardoor binnen de benodigde tijd alsnog de juiste ECM wordt bevraagd. Geen enkele storing in het beeld meer .

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles nog steeds goed hier, ~1 % NOK. De kaart geeft op 2 a 3 ms een foute reactie waardoor binnen de benodigde tijd alsnog de juiste ECM wordt bevraagd. Geen enkele storing in het beeld meer .

 

Met zekerheid kijk je dan een SD kanaal zoals nederland 1 SD en heb je een Nagra (oranje-witte) pas in je cardreader.

Die NOK komt van een seca2 ecmpid die bedoelt is voor een groen of zwart pasje. Deze wordt afgewezen door de secareader omdat anders de kaart heel snel in de penalty stand kan komen tgv chid-4 lock. Ook een onjuiste ecm verzoek telt bij de chid-4 gelockte nagra kaarten nl mee voor de penalty mode!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zekerheid kijk je dan een SD kanaal zoals nederland 1 SD en heb je een Nagra (oranje-witte) pas in je cardreader.

Die NOK komt van een seca2 ecmpid die bedoelt is voor een groen of zwart pasje. Deze wordt afgewezen door de secareader omdat anders de kaart heel snel in de penalty stand kan komen tgv chid-4 lock. Ook een onjuiste ecm verzoek telt bij de chid-4 gelockte nagra kaarten nl mee voor de penalty mode!

 

Hoop stiekem dat hun eigen decoders hier ook last van hebben, van dit geintje, straks met 4 tegelijk opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zekerheid kijk je dan een SD kanaal zoals nederland 1 SD en heb je een Nagra (oranje-witte) pas in je cardreader.

Die NOK komt van een seca2 ecmpid die bedoelt is voor een groen of zwart pasje. Deze wordt afgewezen door de secareader omdat anders de kaart heel snel in de penalty stand kan komen tgv chid-4 lock. Ook een onjuiste ecm verzoek telt bij de chid-4 gelockte nagra kaarten nl mee voor de penalty mode!

 

Kan dat niet is worden aangepast? Want mijn ervaring is dat je zelfs een kaart in oscam met 4/11 instelling en sids toegewezen in oscam of csp nog steeds op zwart kunt krijgen als je binnen die 11 sec een ecm voor dezelfde sid stuurt. Ook zenders met (ident 1817) en zonder nagralaag (0100) combineren op 1 kaart leidt soms tot anti-cs mode.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zekerheid kijk je dan een SD kanaal zoals nederland 1 SD en heb je een Nagra (oranje-witte) pas in je cardreader.

Die NOK komt van een seca2 ecmpid die bedoelt is voor een groen of zwart pasje. Deze wordt afgewezen door de secareader omdat anders de kaart heel snel in de penalty stand kan komen tgv chid-4 lock. Ook een onjuiste ecm verzoek telt bij de chid-4 gelockte nagra kaarten nl mee voor de penalty mode!

 

Klopt als een zwerende vinger, enkel de SD zenders lijken hiervoor te zorgen. ( oranje witte kaart ). Als ik dit lees:

 

Kan dat niet is worden aangepast? Want mijn ervaring is dat je zelfs een kaart in oscam met 4/11 instelling en sids toegewezen in oscam of csp nog steeds op zwart kunt krijgen als je binnen die 11 sec een ecm voor dezelfde sid stuurt. Ook zenders met (ident 1817) en zonder nagralaag (0100) combineren op 1 kaart leidt soms tot anti-cs mode.

 

Ben ik de weg kwijt :-)

aangepast door mr|repel

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet hier niet alles vanaf, maar heb begrepen dat probleem in een ecmpid zit.

 

Log van een ander geleend:

2012/10/12 12:57:54 2B302110 c dvbapi: [ADD PID 0] CAID: 0622 ECM_PID: 0565 PROVID: 000000
2012/10/12 12:57:54 2B302110 c dvbapi: [ADD PID 1] CAID: 1817 ECM_PID: 070B PROVID: 00006A
2012/10/12 12:57:54 2B302110 c dvbapi: [ADD PID 2] CAID: 0100 ECM_PID: 0643 PROVID: 00006A
2012/10/12 12:57:54 2B302110 c dvbapi: [ADD PID 3] CAID: 0100 ECM_PID: 070B PROVID: 00006A
2012/10/12 12:57:54 2B302110 c dvbapi: new program number: 07D4 (0622:07D4 unknown)
2012/10/12 12:57:54 2B302110 c dvbapi: try pids again #1
2012/10/12 12:57:55 2B302110 c dvbapi: try pids again #2
2012/10/12 12:57:55 2B302110 c dvbapi: try pids again #3
2012/10/12 12:57:55 2B302110 c dvbapi: can't decode channel

 

Als je alleen oranje kaart hebt, kan je blokkeren wat niet nodig is, kan in dvbapi.oscam of in oscam.whitelist.

i: 0622 #Irdeto

i: 1817 #CDS

i: 0100:00006A::0643

 

Volgens mij moet dit de ecms tegenhouden die je niet wil/kan behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overbodig, op seca reader niveau zit een fix voor cdsnl die voorkomt dat uberhaupt een seca2 ecm de kaart bereikt.

Punt is verkeerde aanname dat je maximaal 4 kanalen tegelijk mag kijken.

TGV voortschreidend inzicht: Zo werkt het duidelijk niet. De card houdt waarschijnlijk gewoon bij hoeveel ecms je stuurt en niet hoeveel kanalen dat je tegelijk bekijkt.

Na een periode van (gok!) 10 minuten kijkt de kaart ijskoud: meer dan XXXX ecms gehad: strafbankje!

De truuk is dus om te bepalen hoeveel ecms de kaart aankan voordat hij je op het strafbankje zet.

De enige manier om daar weer af te komen is door gedurende langere tijd 1 kanaal te bekijken.

 

Mischien moet ik op readerniveau een ecmteller bijhouden om het experimenteren te vergemakkelijken.

Zet je dat ding op 4000, tijd op 600 seconden. If ecm < 4000 in 10 minuten: doe niks, if ecm >4000 in 10 minuten: cooldown

 

De cooldown en cooldownperiod kan de boel flink verzieken, als je 30 clients hebt die bv gedurende 60 seconden onbeperkt kunnne opvragen dan ga je beslist de strafbank op.

Heb je nu 4 clients dan zit je nog wel veilig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...