Ga naar inhoud


Is mijn Wasmaschine nog te redden, of is het einde oefening? Blomberg WA 4310


Miauw

Aanbevolen berichten

Lekker een nieuwe kopen.

Straks is dit probleem opgelost en gaat de motor stuk oid.

 

Scheelt bovendien een stuk stress.. :grin:

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Afbeelding 4.

 

Daar zie je de buitenste lager en daar zie ik de roest zitten. En zijn die 2 strepen geen lagervet?

 

Het binnenste lager kan je niet zien maar dat zal de lager zijn die "dood" is. Om ze eruit te krijgen heb je idd wel een poelietrekker nodig.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afbeelding 4.

 

Daar zie je de buitenste lager en daar zie ik de roest zitten. En zijn die 2 strepen geen lagervet?

 

Het binnenste lager kan je niet zien maar dat zal de lager zijn die "dood" is. Om ze eruit te krijgen heb je idd wel een poelietrekker nodig.

 

Ik heb het op de foto nogmaals goed bekeken, maar dan zou die onregelmatig aan moeten lopen.

 

Zoals ik het er uit haal zijn het twee problemen, de kogellagers en de trommel of stang naar de trommel is verbogen.

 

Ik heb alle mogelijkheden bekeken, maar het gaat mij niet lukken, laat staan de kosten die daarna opduiken.

 

Daarbij wil ik mijn rug ook graag een beetje heel houden, daar heb ik de laatste knutseltijd flink last van.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu tussen een AEG en een Samsung eco bubbel wasmachine te kijken, kan iemand mij raad geven, want de verkopers lullen elke kant op.

 

Ja, een Miele is goed, maar niet goed voor mijn knip.

 

Het liefst 1600 toeren en een koolstofloze moter.

 

Of moet ik dit in het in het "Off Topic 4 All"topic plaatsen?

 

Ik denk het haast wel, maar mochten iemand een suggestie hebben, dan is die van harte welkom.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hy ilseonline,een AEG is zeer goed ,alleen of de kwaliteit van vroeger geevenaard word weet ik niet..

Als je hem in Duitsland koopt zal hij vaak goedkoper zijn.

 

Je bedoelt dat de AEG goed is en het maar de vraag is of de Samsung dat ook kan?

 

Of bedoel je dat AEG mogelijk niet zo goed is als vroeger?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel dus ,mogelijk niet meer zo goed als vroeger,bv ik heb de Turnamat van AEG meer dan 40 jaar oud,de opvolger was toen de Turnamat S dit model was lang niet zo goed ,trommels vertoonden scheuren ,as vd trommel vertoonde naar een tijd slijtage,was ook geen wonder prijs was het zelfde gebleven,maar alle was wel duurder geworden ,dus werd er op het materiaal.bespaart,met alle gevolgen van dien.

Hoe het nu is gesteld weet ik niet,ik gebruik nog steeds de oude AEG.

wat betreft die Samsung ,daar heb ik geen ervaring mee,tm wat wasmachines betreft.

Ps je hebt een PM.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgie is er zoiets als Testaankoop en volgens de laatste test is de zogenaamde "Beste Koop" met de hoogste score de Samsung - WF 0714 Y7E (500€)

De test bevat een mix van 1400 en 1600 toeren en deze bestekoop is 1400 toeren maar het toerental alleen is niet zaligmakend maar wel heel prijsbepalend. Succes met de nieuwe aankoop wat die ook mag worden.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hecht niet zo heel veel waarde aan testen van de consumentenbond en aanverwanten, want ik lees ook door de leden zelf soms zware kritiek op iets wat op de eerste plaats staat.

 

De Samsung Ecobubbel is een marketing stratagie, veel winkels beginnen er niet eens aan.

 

Op dit moment heb ik 2 wasautomaten op het oog voor een prijs die behoorlijk lager ligt dan je ze in het algemeen tegen komt:

 

De types zijn nu AEG L75689FL en de AEG L87685FL .

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen speling en toch aanlopen op één punt kan duiden op verbogen of losse verbinding van de trommel aan de as .

Dan heeft het geen zin om de lagers te vervangen .(waarvoor je inderdaad het snaarwiel en de 2 horizontale verstevigingen op de achterzijde moet verwijderen)

Als het zaakje verbogen is ( meest voor de hand liggend , bij verbroken zou je speling moeten constateren) zou je kunnen proberen die terug te buigen zodanig dat de trommel weer netjes voor de deur opening staat .

Dat zal met de hand niet gaan en zul je hulpstukken A B en C moeten maken om de trommel niet te vervormen.

Draai de trommel hiervoor in de hoogste stand voor de opening .

Deze (houten) hulpstukken moeten de trommel ronding volgen .

De meeste kans heb je als je de transport bevestiging nog hebt en terug plaatst . Hiermee zet je de kuip weer vast aan de behuizing en hangt die niet meer aan de veren .

 

Ik besef dat het een heel project is waar ikzelf niet voor zou terugdeinzen .

 

Uit nieuwsgierigheid en even wat tijd over hebben, ben ik even goed voor jou tekening en beschrijving gaan zitten.

 

Ik heb het met houten balken geprobeerd, ook met de vervoersbouten die ik nog had liggen, maar de wasmachine ging omhoog, dus het ik daar ook druk op gezet. Helaas, het wil niet lukken, dus sluit ik dit hoofdstuk af.

 

Graag bedank ik iedereen voor het meedenken, de andere 2 topics staan onder "Off Topic 4 All", want dat hoort hier niet thuis.

 

De één gaat over welke wasmachine, maar de Samsung Eco bubbel is daar al afgevallen, de ander gaat over het aansluiten van de wasmachine aan het net, maar daarvoor moet ik eerst 1 van de 2 wasmachines (beide AEG) in huis hebben.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...