Ga naar inhoud


VU+ wifi bridge of beter


mate41

Aanbevolen berichten

Hello,

Gezien de vu+ weg moet naar een andere kamer waar geen ethernet-kabel voorhanden is moet ik dus terugvallen op wifi.

Daar echter de voeding via de USB aansluiting een probleem kon zijn ???, heb ik gedacht aan een bridge met aparte voeding.

Dat vereenvoudigd natuurlijk het aantal stopkontacten niet, maar vermijdt misschien een USB probleem.

Iemand ervaring ermee ? Ook met wifi en USB aansluiting?

Het netwerk blijft te configurern als een ethernet connectie maar de bridge via PC; hoe en compatibele bridges.

 

mvr.gr.

aangepast door mate41

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt een VU+ die weg moet?

:whistle:

 

weet je

je hebt DLAN/ WLAN/ LAN/ WAN/

En bij WLAN een repeater en een 2e router voor een Bridge ethernet <> dat is helemaal onafhankelijk van de VU- receiver dat is netwerk gerelateerd.

 

dus god mag weten hoeveel berichten er al geschreven zijn met prachtige oplossingen maar nooit gelezen omdat jij enkel in het VU+ subforum kijkt.

 

een wifi USB stick (aan passende router - repeater) via een 0,5 meter usb verlengkabel kan DE uitkomst zijn als je toch al wifi in huis gebruikt

de wifi usb stick moet ondersteund worden qua drivers

en

de wifi usb stick is met 300Mbit/s en meer prima toepasbaar (indien je router het stickje ziet en omgekeerd > signaal sterkte in Huis)

 

telegramstijl geschreven maar daarmee moet je het doen.

ciao

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is mijn nederlands niet zo goed.

Ik stap af van dat wifi gedoe gezien de problemen ermee.

Zal dan met een laptop en ethernetkabel naar de ontvanger de zaak oplossen wanneer nodig.

ciao

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Gezien de vu+ weg moet naar een andere kamer waar geen ethernet-kabel voorhanden is moet ik dus terugvallen op wifi.

Daar echter de voeding via de USB aansluiting een probleem kon zijn ???,

mvr.gr.

 

Gewoon een WiFi USB-stick in de VU+, netwerkt configureren en het werkt zonder problemen.

Let wel, als je ook wil gaan streamen werkt het met SD zenders goed maar niet met HD zenders.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ga ik er gewoon standaard van uit dat Wlan met een 300Mbit verbinding niet goed werkt.

Als je alleen maar 1 kanaal wil streamen werkt het wel op de HD kanalen, maar dan moet de verbinding wel optimaal zijn (signaal 100%), gebruikers willen naast het streamen later altijd meer dingen tegelijk gaan doen en dan werkt het ineens niet meer zo goed.

Eerst mensen een USB-stick laten kopen en dan er achter komen dat het in de meeste gevallen niet werkt is geen optie.

 

Een bekabelde verbinding werkt altijd goed.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...