Ga naar inhoud


Kan niks meer met Dreambox Edit & DCC


Emekli

Aanbevolen berichten

Sinds vanmorgen werkt Dreambox Edit en Dreamb. Control Center niet meer.

De stroom was een paar keer uitgevallen, maar dat gebeurt hier wel meer.

Mijn modem/router is gewoon terug opgestart, kan dus internetten en heb de Vu+ al twee keer het netwerk laten herstarten.

Bij LAN Verbinding, alles normaal en bij een Netwerk test, alles groen, dus ok.

 

Als ik DBE open, helemaal onderaan; IP adres is ok en nog FTP Port 21 / HTTP Port 80.

Wanneer ik ontvang bestanden van Dreambox aanklik, krijg ik dit;

"Kan geen verbinding maken met Dreambox. Controleer het ingestelde IP adres,....", maar dit is nooit veranderd en zou dus goed moeten zijn.

 

Bij DCC_e2 krijg ik het volgende: error 10057 in function, Socket is not connected.

 

Hoe krijg ik dit weer aan de praat?, graag uitleg in Jip en Janneke taal a.u.b.,

daar ik op dit gebied een "dom blondje" ben

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat heb ik gedaan, maar hij vindt het goede IP adres, zelfde als wat op de Vu+ staat.

Heb in DBE ook een "test IP connectie" gedaan en het antwoord is: succesvol verbonden op

IP adres192.168.X.X (Poort 80)

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik zoek op die keywords in internet,

dan vindt ik heel veel gerelateerde berichten met dm500 en andere linux receivers

een oplossing is deze http://www.pcmmc.com...in-function.php

 

het kan namelijk zijn dat ook je pC een opdonder heeft gehad bij die stroomuitval een een bestandje corrupt geraakt is.

 

zelf heb ik dat ook gezien bij m'n zus enkele jaren geleden met DCC, die het verrekte om met juiste instellingen te verbinden middels DCC

 

toen hebben we als administrator ingelogd zijnde het DCC_E2 . exe proggie op een administrator map (mijn documenten) gedownload en gestart

dat was de tussentijdse workaround voor het probleem.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de laptop heeft geen opdonder gehad, maar door de stroomuitval is de modem/router wat ontregeld geweest.

Daarnet viel het internet weer weg en moest de modem opnieuw configureren, normaal gaat dat automatisch, dat ik dat al kan, is ook al wat.

Daarna werkt DBE & DCC weer als vanouds.

Vind het alleen vreemd, dat er wel connectie was tussen laptop en modem.

 

Bedankt voor de antwoorden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik zoek op die keywords in internet,

dan vindt ik heel veel gerelateerde berichten met dm500 en andere linux receivers

een oplossing is deze http://www.pcmmc.com...in-function.php

 

het kan namelijk zijn dat ook je pC een opdonder heeft gehad bij die stroomuitval een een bestandje corrupt geraakt is.

 

zelf heb ik dat ook gezien bij m'n zus enkele jaren geleden met DCC, die het verrekte om met juiste instellingen te verbinden middels DCC

 

toen hebben we als administrator ingelogd zijnde het DCC_E2 . exe proggie op een administrator map (mijn documenten) gedownload en gestart

dat was de tussentijdse workaround voor het probleem.

ciao

Dit werkte voor mij bedankt voor de tip, ik had er namenlijk ook al een aantal dagen last van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sinds vanmorgen werkt Dreambox Edit en Dreamb. Control Center niet meer.

De stroom was een paar keer uitgevallen, maar dat gebeurt hier wel meer.

Mijn modem/router is gewoon terug opgestart, kan dus internetten en heb de Vu+ al twee keer het netwerk laten herstarten.

Bij LAN Verbinding, alles normaal en bij een Netwerk test, alles groen, dus ok.

 

Als ik DBE open, helemaal onderaan; IP adres is ok en nog FTP Port 21 / HTTP Port 80.

Wanneer ik ontvang bestanden van Dreambox aanklik, krijg ik dit;

"Kan geen verbinding maken met Dreambox. Controleer het ingestelde IP adres,....", maar dit is nooit veranderd en zou dus goed moeten zijn.

 

Bij DCC_e2 krijg ik het volgende: error 10057 in function, Socket is not connected.

 

Hoe krijg ik dit weer aan de praat?, graag uitleg in Jip en Janneke taal a.u.b.,

daar ik op dit gebied een "dom blondje" ben

 

aha heb de draad weer gevonden (eindelijk)

die error 10057 in function, Socket is not connected heb ik dus vandaag ook gehad bij het installeren van de SOLO2 bij m'n broer

tweemaal gechecked

 

direkt na flashen van het image werkte DCC en dreambox edit

wat blijkt >

in de etc/samba/smb.conf de workgroup aangepast aan die van W7 (windows 7 jawel)

na dat te hebben gedaan en een herstart geen verbinding meer mogelijk!!! ??? !!!

waarom ?

 

de schrijfwijze was fout

in windows (computer eigenschappen) stond WORKGROUP met hoofdletters

echter (na wat gesukkel van ons beiden) zagen we dat maanden terug op de linux NAS Workgroup was ingevuld

dus omdat we niet meer aan het bestand /etc/samba/smb.conf konden geraken toch maar even de flash opnieuw (is immers geen grote actie)

 

toen wel heel bewust de aanpassing gedaan

W en dan orkgroup dus Workgroup en herstart, opgelost

 

case sensative is dat linux receivertje

 

de NAS aansluiten per netwerkbroweser ging ook direkt na dat correct te hebben gewijzigd

aangepast door Tonskidutch

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...