Ga naar inhoud


c en ku lnb op een Triax 110cm.


December10

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een scan gedaan en ook die 2 gevonden .

Met welke ontvanger en welke signaal waarde bij jou ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Trust, beide vragen zijn in de vorige opmerkingen terug te vinden.

Clarketech 3100 HD.

Procent ontvangst: 31 procent.

Ontvang jij deze zenders met of zonder een circulaire plaat ?

En wat is jou ontvangst sterkte ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust, beide vragen zijn in de vorige opmerkingen terug te vinden.

Clarketech 3100 HD.

Procent ontvangst: 31 procent.

Ontvang jij deze zenders met of zonder een circulaire plaat ?

En wat is jou ontvangst sterkte ?

Ik zie in je handtekening 2 ontvangers aan de Triax 110 staan en de signaalwaarde zie ik niet .

Die van de foto's vertrouwde ik niet omdat je zegt dat de ontvanger aan het scannen was tijdens die eerste foto en op de tweede foto staat 39%

 

Ik ontvang ze met de "fles polarisator" op de Dr HD 16F

AIT UK met 2.9dB en AIT Africa NWK met 3.5 dB  ik meen dat het gisteravond iets meer was .

Ik zal het straks eens proberen met CT2100+ of is het een HD kanaal ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook beeld op de CT2100+ , handmatig in moeten voeren want met Blindscan kwamen ze niet naarvoren .

 beide signal 78 met quali. 60

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zogenaamde fles polariser kost mij op de KU band gewoon te veel signaal en op de Lineaire C band signalen.

Zeker de C band signalen op 55 west en 58 west zijn verdwenen als ik de fles polariser plaats.

Zonder deze kan ik zelfs een transponder ontvaangen op de Arabsat 20 oost.

Daarom houd ik voorlopig het ontvangst even zonder circulaire polariser in mijn golfpijp.

Op mijn Maxplus 2100+ ontvang ik ook de beide zenders met ongeveer 40 procent signaal.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de schotel meer in de wind geplaats ,ik had meteen signaal op  Amazonas 61 komt goed binnen.

Blijkbaar staat niet alles precies goed afgesteld  want naar 28 oost ontvang ik niet meer. Jammer van de week maar weer naar kijken.

Wat wel op valt is dat de signalen richting west  harder zijn dan als gewoonlijk . Morgenavond de C lnb maar eens proberen richting west.

Want ik hoor goede resultaten van de mannen Duitsland en Trust .   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een lange tijd met de jonsa bezig geweest te zijn heb ik c band erafgehaald en met ku verder gegaan omdat de antenne niet goed inline stond gesteld. Verder kwam ik via draadjes uit 2002 en ook bij de Jonsa antenne erachter dat de polarmount niet goed inline stond met het balkenframe. Nu heb ik daarvoor een methode gevonden om dit te compenseren en de Antenne goed langs de Clarckbelt te krijgen.

 

Ook heb ik met verschillende ku lnb`s ge expirimenteerd en ben her en der aan het lezen en zoeken geweest of het mogenlijk ia om tegen niet al te hoge kosten een gevoelige c/ku installatie in het brandpunt van de Jonsa te plaatsen, alleen loop ik tegen de prijs aan vanwege de chapperal of beter seavey widtband coroter en de norsat lnb`s voor c en ku band en dat is me toch even te duur ook vanwege het signaal wat door mijn inpandig balkon niet al te sterk is vanwege demping door de ballastrade en deels het dak van de bovenbuurman. 

 

Toch heb ik evengoed aanzienlijke resultaten geboekt toen ik met mijn trimex 3500 aan de gang was en veel tijd besteed heb een het uitlijnen van de Jonsa Antenne. Pas geleden heb ik de platen een de achterkant weer wat steviger vast gezet en kwam nog een fout tegen van een bevestigings moer die niet goed was aangedraaid waardoor de antenne opnieuw uitgelijnt moest worden.

 

Ook ben ik erachter gekomen dat ik tot 70.5 Oost nog ontvangst heb maar verder niet omdat ik dan het dak kruis

met de ontvangst van het kerkgebouw 150 m verderop..

 

Ook het hard van de feedhorn heb ik nagegeken ov deze goed stond aangezen het mogenlijk is om via de bevestigings houder van de lnb deze in lijn te stellen met de schotel. nu is mijn ontvangst al stukken beter geworden. Ook heb ik ontdekt dat de tunergevoeligheid van mijn Dr Grand Tripple te wensen over laat ontdanks het mooie agc menu met 2 standen gain waarvan de instellingen niet gebruikt worden om de gevoeligheid van blindscan te beinvloeden wat het menu wel suggereert. Het is op zich een mooi apperaaat maaar niet gevoelig genoeg. Daar kwam ik achter toen ik mij oude maxplus 2100 eens aansloot en er veel meer zenders werden gevonden als de dreambox 7020HD en de Clarctech 5100 Combo. op zich goede ontvangers maar niet gevoelig genoeg..

 

Momenteel was ik vandaag even aan het testen met de Invacom lnb en de adf 120 feedhorn en het vat me op dat de invacom bij sterke signalen goed werkt (Had zelfs even Nika tv 60 Oost) maar als het signaal even zwakker wordt dan stort meteen het signaal in elkaar en ben ik zeker de helft van mijn signaal kwijt.. Als de antenne in vrije openlucht zou staan zonder belemmeringen kokmen de signalen veel harder binnen en heb je minder last van het signaalverlies bij zwake signalen. Ook heb ik de inverto twin even uitgetest met de adf120 en had meer signaal op de vertikale stransponders alleen de horizontale signalen waren zwakker als met de invacom.

 

Toen ik de inverto van de schotel heb afgehaald heb ik de eurovision lnb vergeleken met de chinabrave lnb en op zich doen ze volgens mij niet veel onder voor elkaar, intelsat 10 12722 V kwam hier 75 % binnen en Intelsat 7-10 op 70 oost met 11.210 iets van 60 % wat goed is op de Maxplus 2100. Ik ga nog wat andere Lnb`s testen en dan komt er waarschijnlijk een yuri c/ku band op wat een zeer goede comby lnb is.

 

Wordt vervolgt ..

Ger. ;) ..

post-59919-0-72404300-1393801966_thumb.jpg

post-59919-0-25005900-1393801982_thumb.jpg

post-59919-0-12500700-1393801997_thumb.jpg

post-59919-0-47864700-1393802053_thumb.jpg

post-59919-0-67108600-1393802097_thumb.jpg

post-59919-0-63587400-1393802115_thumb.jpg

post-59919-0-27221200-1393802285_thumb.jpg

post-59919-0-51607200-1393802290_thumb.jpg

post-59919-0-90867900-1393802750_thumb.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens zitten googelen op de Yuri combifeed. Eenvoudig zelf te maken maar wat ik een enorm nadeel vind is dat je altijd met een offset positie zit.

Dan vind ik mijn oplossing toch wat mooier en nauwkeuriger. Zelfs al neem je de Yuri zit je nog met het circulaire plaatje, met geen lineare signalen, zonder geen circulaire signalen.

Ik heb daarom bewust gekozen om geen circulair plaatje te plaatsen, zoals je een paar berichten terug kan zien komt er toch altijd wel wat circulair doorheen en je behoud toch meer dan genoeg KU signaal.

post-49223-0-12374900-1393858424_thumb.jpg

post-49223-0-32064500-1393858448_thumb.jpg

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je de aansluitdoos waarin ook de electronica zit , aan de onderzijde hebt zitten , ben je niet bang dat er door de golfpijp regenwater in kan lopen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Trust. Ik heb aan de voorzijde een dop zitten die het regenwater tegenhoud.

In de golfpijp kijkend zou je kunnen zien dat de beide Horizontale antennes voor C en KU band in een lijn zitten. Als ik de C band lnb een kwart slag draai en daardoor de electronica boven zit staan de beide antennes niet meer recht achter elkaar. Waarom ik een BU twin heb genomen weet ik eigelijk niet eens, ik denk omdat ik de haakse hoek even mooier vond :)

Overigens de dop die ik gebruik om mijn golfpijp droog te houden komt van een potje kruidenthee van een grote kruidenier hier in de buurt.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment is er veel te ontvangen op de C band. 53 west is goed te ontvangen . Maar 55 en 58 west dat lukt niet. of de verkeerde frequentie .

Morgen maar eens zonder fles proberen . Op welke frequentie ontvangen  jullie signaal ? Ben benieuw naar jullie ontvangsten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Trust. Ik heb aan de voorzijde een dop zitten die het regenwater tegenhoud.

In de golfpijp kijkend zou je kunnen zien dat de beide Horizontale antennes voor C en KU band in een lijn zitten. Als ik de C band lnb een kwart slag draai en daardoor de electronica boven zit staan de beide antennes niet meer recht achter elkaar. Waarom ik een BU twin heb genomen weet ik eigelijk niet eens, ik denk omdat ik de haakse hoek even mooier vond :)

Overigens de dop die ik gebruik om mijn golfpijp droog te houden komt van een potje kruidenthee van een grote kruidenier hier in de buurt.

Je kunt hem natuurlijk ook een halve slag draaien , maar als het geen probleem is , mooi laten zitten .

In zowel de C lnb en de Ku  zitten "balkjes" , zitten die ook in dezelfde richting . bij de BU single zit die vertikaal .

Ik meen me te herinneren  bij de twin horizontaal .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...