Ga naar inhoud


Probleem met streamen naar tablet / laptop terwijl ik naar TV kijk


Jürgen

Aanbevolen berichten

In bericht #23 heb ik al aangegeven dat ik de laptop via WLAN 2.4 en 5.0 ook al herhaaldelijk rechtstreeks via UTP op een van de 4 LAN poorten op de ASUS heb aangesloten.

Volgens mij ging dat laatste ook fout maar dat zou ik opnieuw moeten testen.

 

Ook al zou dit dan wel werken dan schiet ik er in feite ook niet zoveel mee op want of ik nu de laptop rechtstreeks via UTP op de ASUS of op de SOLO2 aansluit, ik moet een UTP kabel leggen.

 

Ik denk dat ik het hierbij laat en toch maar een vaste LAN verbinding tussen de laptop en de SOLO2 aanleg, even wat kunst- en vliegwerk maar dan functioneert het perfect en mijn vrouw ook weer blij en geen gezeur meer tijdens het voetbal kijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 1 jaar later...

Ik ben al een week met dit probleem bezig, ik heb mijn VU+ Solo2 nu een week.

Het ligt aan de Solo2. Met mijn Dreambox 7025+S haalde ik 5 streams, van verschillende zenders, tegelijk over mijn netwerk van perfecte kwaliteit.

In mijn netwerk hangen 3 Pc's, 1 laptop,  2 andoid tablets en 2 adroid telefoons. Het is "maar" een 100Mb/s netwerk.

Met 100Mb/s kun je makkelijk 10  H264 streams van 1080p met 30 frames/s aan de gang houden. 

Dus iedereen focussen op de VU+.

Ik  heb nog geen oplossing. Wie wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Map aangemaakt op bureaublad met naam “TV channels” , webcontroller “OpenWebif” geopend, op het icoon achter de zender geklikt, niet kiezen voor openen maar voor “opslaan als”, dan opslaan in nieuwe bureaubladmap (bv: 01 Ned1.m3u ). Doe dit voor alle zenders uit je favourites.

Als je nu in deze nieuwe map “TV channels” dubbelklikt op de gewenste zender krijg je een betere stream. Deze stream valt maar 1 of 2 maal per avond weg.

Streaming naar android tablet of phone via Wifi.

Gebruik de VU+player uit de appstore en het werkt goed voor de sd-zenders

Voor hd-zenders: schakel op de VU+ de transcode in, in de plugin transcode. Kies op je andoid device bij “settings” “Enable transcoding”. Nu kun je ook HD-zenders kijken. (de kwaliteit is matig)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al een week met dit probleem bezig,

Met 100Mb/s kun je makkelijk 10  H264 streams van 1080p met 30 frames/s aan de gang houden. 

 

Ik  heb nog geen oplossing. Wie wel?

Je moet wel niet vergeten dat de kaart die je gebruikt voor Canaldigitaal ned1 een limiet heeft voor het "zogenaamde opnemen" sid4

Dus als je meer streams opent op een en dezelfde SID kan de kaart op zwart gaan. (thanks cds :sick: )

o ja: edit cccam kan er moeite mee krijgen als softcam

weet niet of je 1080p ontvangt dacht momenteel zijn de meeste HD zenders 1080i

Het wegvallen van de verbinding / stream over een hele avond durende, kan er evenwel ook mee te maken hebben dat je radiochannel van de WIFI op een veel gebruikt kanaal ingesteld is op de router (buren zenden ook ~> kan jou storen)

 

Daarnaast is het ook zo dat die androids (telefoon en pad) WIFI zeker geen 100Mbit verbinding hebben vergelijkbaar met een LAN verbinding ( OF heb je er een kabel aan??? )

 

Overigens het oude webinterface van de VU+ VTI images opent meerdere streams op de PC (indien je dat niet wist) het nieuwe Openwebinterface kan maar één stream weergeven.

 

De beeldkwaliteit is mede afhankelijk van de instellingen onder het menu punt transcoderen, misschien is er wel nog een betere resolutie in te stellen, of althans een die betere weergave op de androids geeft.

 

hoop dat je wat opmerkingen en commentaar kunt gebruiken om het te optimaliseren.

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

Here, There and Everywhere

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch bedankt voor je reactie. Zitten weer een paar leerpunten in.

Ik wist niet van die maximalisering van de SID tot 4 streams.

Ik wist niet dat de nieuwe OpenWebInterface maar 1 stream toelaat. Inderdaad het HD content is 1080i.

Mijn WIFI is ideaal, ik woon afgelegen en ontvang 1 WiFI punt van de buren en we hebben kanaal afspraak gemaakt.

De Samsung Tap2 P3110 heeft een WIFI snelheid van 60Mb/s  802.11n maximaal. De bottelnek bij dit apparaat is dat hij max 720P video is en dat zijn processor te kort komt om de HD stream via een geschikte player terug te brengen naar passend formaat.

Ik heb voor de zekerheid mijn netwerk getest vandaag. Filmpje 1080p 60fps (GoPro Hero Black) Push stream met VLC-player en dan

via WIFI opvangen met MINIX NEO X5 andoid 1080p. Netwerk monitor geeft tussen 8 en 14 Mb/s aan. Werkt perfect, zwaarder kan ik het niet maken.

Bij de VU+SOLO2 met OpenPli 4 zijn in de plugin geen transcode instellingen. Op de Duo wel!

Dus voorlopig blijf ik erbij dat de stream van de VU+ niet helemaal stabiel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh :blink:  duo wel?

of DUO2 (afbeelding VTI Openwebinterface)

 

nog wat leerpunten, aandachtspunten (uit ervaring en feedback van anderen)

 

60 Mbit is gewoon veel te weinig mede wegens de QoS quality of service per tcp via wifi

 

prestatie aanduidingen

 

Netwerk monitor geeft tussen 8 en 14 Mb/s aan

Mb/s dus MByte of Mbit per sekonde

bit : Byte = 8:1

 

met 60Mbit per wifi mag je blij zijn dat je een stream zonder schokken eruit haalt op je pC.

 

ik heb alles per LAN 1Gbit ofwel 1000Mbit, geen probleem

 

delen met je buren mag legaal niet.

ciao ciao ;)

Here, There and Everywhere

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch: "delen met je buren mag legaal niet".

Ik deel niets met mijn buren. Ik heb alleen een afspraak dat ik de Wifi-kanalen 1 t/m 5 gebruik en zij 6 t/m 10

Ik houd de shift toetst niet lang genoeg vast moet zijn: MB/s       byte dus  Sorry voor slordigheid.

Ja ik heb je miniatuur gezien. Ik kan alleen maar kiezen voor geactiveerd en gedeactiveerd en het poortnummer.

Heb ik een verkeerde plugin of zie ik een instelling over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken de Openpli niet zo goed qua plugins, als ik eerlijk MAG zijn ***

 

volgens mij zouden alle images die instellingen moeten kunnen zien en veranderen

misschien is het zowaar een internet browser probleempje dat je die niet ziet

maar dan nog is er ook via het menu zelve die instelling te vinden en dus aan te passen... *** zie boven betreffende Openpli

Here, There and Everywhere

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...