Ga naar inhoud


blokjes na update 14/4


RaveMaus

Aanbevolen berichten


Als ik goed tel, gaan er inmiddels 9 berichten in dit topic over de kwaliteiten van OpenPli tov VTI tov Blackhole.

 

Aan de mods: verander de titel even in "review OpenPli vs VTI" aub :mad: :mad: :mad:

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar vraag je toch ook om met zo'n onduidelijke onderwerp titel?

 

Het moet eigenlijk zijn: Problemen met VU+ Ultimo icm VTI image na update van 14/4

 

Je zou een ander image kunnen proberen, hetzelfde image maar dan als clean flash, een vti image van voor 14/4.

 

Maar ik gok dat je hoopt op een andere VTI user met een VU+ Ultimo die hetzelfde effect heeft (toch?!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai met laatste versie vti op ultimo en heb dagelijk wel wat blokvorming in mijn opnames. Kijk zelden live maar het valt op dat ik geregeld blokken zie bij het afspelen van een opname. Dit had ik voor 5.1 nauwelijks.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@the parasol. Je hebt misschien wel gelijk hoor, maar als gebruiker kan je toch geen onderwerpen aanpassen?

Het is inderdaad zo dat ik hoopte dat er nog mensen waren zoals Alfred nu gedaan heeft. Liefst nog met oplossing, maar dat zal dan blijkbaar een dingetje zijn van vti5 zeker? *zucht*

Een ganse avond blokjes vrij is het al in geen tijden meer. Maar zoals gezegd is het nu wel erg.

 

Gisteravond de hele tijd naar de sat.tuner van de tv zelf gekeken en geen blokje te zien. Schotel staat dus wel degelijk prima.

Later bekeken we een opname van 2u daterende van oktober 2011 toen alles nog blokjes vrij was. Het zit dus wel echt in ontvangst van de ultimo.

 

Er mij bij neerleggen en toch nog maar eens OpenPli gebruiken?

(Een collega gebruikt probleemloos vti 5.1 op een Duo, maar dat is een andere versie van vti 5.1 zeker? )

 

Bedankt alvast.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blokjes kunnen ook op een UNO en Ultimo voorkomen komen door het ontbreken van fpga update. Als je je image update kan het zijn dat je een nieuwe driver hebt gekregen die een fpga update nodig heeft, anders krijg je blokjes.

 

Hier http://vuplus.com/images/manuals/uno_flash_upgrade_v1.1.pdf uitleg hoe het mt een UNO uitgevoerd moet worden. Voor de Ultimo is er ook een fpga update, ff googlen.

aangepast door Dolf

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@the parasol. Je hebt misschien wel gelijk hoor, maar als gebruiker kan je toch geen onderwerpen aanpassen?

Het is inderdaad zo dat ik hoopte dat er nog mensen waren zoals Alfred nu gedaan heeft. Liefst nog met oplossing, maar dat zal dan blijkbaar een dingetje zijn van vti5 zeker? *zucht*

Een ganse avond blokjes vrij is het al in geen tijden meer. Maar zoals gezegd is het nu wel erg.

 

Gisteravond de hele tijd naar de sat.tuner van de tv zelf gekeken en geen blokje te zien. Schotel staat dus wel degelijk prima.

Later bekeken we een opname van 2u daterende van oktober 2011 toen alles nog blokjes vrij was. Het zit dus wel echt in ontvangst van de ultimo.

 

Er mij bij neerleggen en toch nog maar eens OpenPli gebruiken?

(Een collega gebruikt probleemloos vti 5.1 op een Duo, maar dat is een andere versie van vti 5.1 zeker? )

Bedankt alvast.

Je blijft wel volharden in de melding over "blokjes" maar een BU draaien van je onwillige VTi en even wat verschillende images c.q. firmware proberen van verschillend "pluimage" leert je erg veel over de eventuele herkomst van de "blokjes" !!!

Je kunt dan zelf concluderen of het aan je schotelsignaal, drivers of gebruikte firmware ligt in combinatie met je ontvanger.

 

Met de resultaten kunnen we je zeker beter verder helpen c.q. adviseren.

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goed, inmiddels eea geprobeerd...

 

Eerst en vooral: mijn televisietoestel heeft zijn eigen satelliet-tuner aan boord waar buiten tijdens de zomermaanden mijn extra kaart van TVV insteekt. Met een goede CI module (zie eventueel mijn topic hierover in het TV-Vlaanderen deel) kan ik hele avonden blokjes vrij kijken. Wetende dat ik de uitgang van tuner C van de Ultimo aan de TV aangesloten heb, bewijst dat heel de schotelinstallatie ok is.

 

Heel wat mensen zijn nogal "pro" OpenPli, dus die versie dan weer maar eens geflashed op de Ultimo.

Toen mijn Duo de hoofdbox was, stond daar ook een half jaar OpenPli op. Enkele standaard pluginnetjes erop deed dat ding snel en vlot werken. Als ik begon met extraatjes zoals 'elektro-plugin' en een YouTube plugin en noem maar op waren er geregeld groene schermen. Dan elke dag updates en altijd was er wel iets dat beter ging als voor de update, maar als tegenprestatie werkte wat anders niet goed meer. Dit was destijds de reden om wat anders te zoeken. Zo ben ik trouwens bij VTI uitgekomen.

 

OpenPli vrij kaal gelaten op de Ultimo liet haperingen en blokjes achterwege. Goed om weten dus. Toen ik terug mijn Plugins (uit de feed weliswaar) ging installeren kwamen de groene schermen om de vijf voet terug. Ik vind dus nog steeds dat OpenPli verschrikkelijk onstabiel werkt.

Ook is de keuze in VFD skins voor de Ultimo beperkt. In VTI bestaat er één die voor 99%  naar mijn zin de ruimte van de display benut.

 

OpenPli blijft een ideaal image voor de remote boxen omdat het snel opstart en "kaal" vrij goed werkt icm Partnerbox. Ook de mediaplayerfuncties zijn subliem vergeleken met VTI, maar daar stopt het bij mij. Echter die twee dingen verwacht ik nu net van de remote boxen

 

Als test weer VTI5.1 erop en vaak weer blokjes. Maandag had ik zelfs een opname lopen waar plots het geluid van verdween. Tijdig opgemerkt. Meteen een nieuwe opname gestart en gelijk weer geluid.

 

Uiteindelijk probeer ik graag de nieuwe versies van VTI. Ik kan me nog herinneren dat VTI5.0 vrij feilloos zijn ding deed. Als ik weer eens een uurtje tijd heb ga ik maar een stapje terug. Ik kan me geen voordelen bedenken welke ik bij 5.1 heb die er bij 5.0 niet waren.

 

Hopelijk komt er vlug een versie VTI5.2 die weer lekker loopt hier...

 

Algemeen blijf ik het trage opstarten en de zuigende mediaplayerfuncties (ondertitels...) het grootste nadeel vinden van VTI. In mijn geval op VTI5.1 na blijft het een lekker stabiel image.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...