Ga naar inhoud


blokjes na update 14/4


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Laatst is er een hele dikke update geweest binnen VTI 5.1.0. Ik heb deze binnengehaald, correct geïnstalleerd en de boel draait terug goed.

 

Wat me 's anderendaags opviel is dat het beeld ontzettend vaak even blokkeert, even in blokjes trekt en dan verder gaat.

Dit fenomeen kwam vroeger nog al wel voor, maar 1x per avond ofzo. Het is merkelijk erger sinds de update.

(voor de duidelijkheid, sinds de grote update van TVV begin deze maand heeft de boel nog feilloos gewerkt. Ook op de zenders waar al die moeilijkheden over beschreven worden.)

 

Is dit nu puur toeval, of is er met de update wat misgelopen?

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het VTI team geeft toch geregeld updates van hun operating system door. Welnu de laatste die beschikbaar was heeft het probleem veroorzaakt.

 

Kijk even in het subforum TV-Vlaanderen. Die jongens hebben begin deze maand een transponder-update gedaan. Dit heeft bij heel veel mensen ontvangstproblemen opgeleverd. Daarom zette ik het er expliciet bij: dit is niet de oorzaak van mijn blokjes.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

14-04 was dit de content van de update voor VTI 5.1.0 , ten opzichte van de vorige dus niet zo heel veel:

Update: 14.04.2013



- update picon @pph (13: 2013-04-06)

- update picon @pph (19: 2013-04-10)

- update picon @pph (23: 2013-04-06)

- update picon @pph (28: 2013-04-06)

- update picon @pph (K0_biggrin.png 2013-04-06)

- update picon @pph (KBW: 2013-04-05)

- add plugin removepicons (ver. 0.0.2)

- add plugin skyrecorder (ver. 1.2.3)

- add plugin sport1ticker (ver. 0.4)

- add oscam-unstable-1.20 (rev. 8617)

- update plugin AiHDControler-pichmod (ver. 2.7)

- update plugin EMC (ver. 2013-04-14)

- update plugin FritzCall (rev. 773)

- update plugin InfobarTunerState (ver. 2.7)

- update dvbapp2

    add option not to show service list at TV/Radio mode switch
    extend EventName converter (extended description), THX @busch
    update cs translation by @Roxy
    update pl translation by @kapciu75



- set ntfs-3g as default driver for ntfs filesystems (ntfs - rw mode)

had u er al lang geen meer opgezet, dan neemt hij natuurlijk ook andere vernieuwingen mee van eerdere updates, mits geinstalleerd

 

er zijn wel enkelen die over beeld en geluid klaagden, maar dat was een driver UPDATE hetgeen met de driver manager natuurlijk ook ongedaan kan worden.

 

maar om zeker te zijn dat het echt niet de softcam is (waar enkele oscam veries die niet lekker draaiden) even de vraag welke softcam gebruikt u

en indien CCcam, dan neem eens een andere "server listen port" in de /etc/cccam.cfg

voorbeeld:

SERVER LISTEN PORT : 50110

 

dat blijkt bij enkelen te helpen daar die poort standaard 12000 in een netwerk al voor data traffic gebruikt wordt.

dus enkel even testen om te zien of de softcam er wel of niets mee te maken heeft.

 

anders weet ik het niet zo direkt behalve terug naar een oudere driver.

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik en anderen hebben helaas wel problemen met PLi, bij een update, blijkt de ontvanger geen verbinding te kunnen maken met de modem/router.

Ik heb dit diverse malen voor gehad en als ik er dan de originele Vu+ of VTi software opzette, was het probleem er niet.

Opnieuw weer PLi en het ging weer fout, dus blijf nu bij VTi.

Heb je géén problemen, blijf je wel bij PLi.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang geleden is dat nu gebeurt?

dat is je overkomen met Openpli 1?

Of was het nog daarvoor?

;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt altijd een ander image testen, daar is niets op tegen.

 

Dacht echter gelezen te hebben dat Ravemaus een tevreden VTI gebruiker is en dan kan die het ook zoeken in hetgeen ik schreef over de drivers en evenwel de softcam.

 

Mocht het een probleem zijn van VTI had ik er wel iets over gelezen in het test forum, behoudens die paar enkelen die beeld en geluid problemen hebben (hetgeen HDMI-cec relevant is en dat is een combinatie TV<>VU+) .

En dan was er ook inmiddels een update verschenen, zoals Openpli voor onderhoud van hun image ook wel eens tussendoor updates stuurt.

 

Ben benieuwd naar Ravemaus zń reactie / actie.

ciao

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even vrij druk geweest, dus ik heb jullie antwoorden net maar kunnen lezen.

 

Al vaak in andere topics vermeld dat ik alle images al geprobeerd heb en behoudens het tergend traag opstarten uit deepsleep mode en de onmogelijkheid om ondertitels onderaan beeld te brengen bij een mediabestand, ben ik van VTI heel tevreden. Met wat ik ermee doe, is VTI het meest stabiele image op mijn Ultimo.

 

Offtopic: 2 remote boxen (Duo en Uno) gebruik ik met RemoteStreamConvert en hier draait OpenPli op. Zij dienen immers enkel om in een andere kamer ook een uitzending te kunnen volgen zonder schotelaansluiting en om media van een NAS af te spelen en dit is nu net waar VTI in tekort schiet.

 

Terug ontopic: Ik draai CCcam 2.3.0. Heeft altijd goed gewerkt en ben niet in de instellingen geweest.

Meestal gaan er geen twee dagen voorbij of ik check de updates even en installeer ze snel als ze er zijn. Daarom weet ik zeker dat het gekomen is sinds die laatste update.

Maanden terug, in een vorige versie van VTI had ik gelijke problemen. Op zeker moment is er een update geweest waar ook drivers ge-update werden en sindsdien waren de blokjes stukken minder, tot nu dus.

RemoteStreamConvert heeft nooit lekker gelopen. De remote boxen bleven vaak hangen op de streams komende van de met VTI uitgeruste Ultimo. Tot ik VTI5.0 installeerde, dan werkte die RSC  feilloos. Eergisteren ontdekt dat die nu ook weer vaak blijft hangen.

 

Ik wist niet van het bestaan van Driver Manager (staat dat in het VTI panel, of is dat een apart de downloaden plugin. Heb het nog niet bekeken hoor...). Als de tv op een menselijk uur eens niet bezet is zal ik hier eens mee aan de slag gaan.

 

Ik hou jullie op de hoogte!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

@metoo,

 

2 jaar geleden en wel heel vaak.

Lees het nog regelmatig op andere fora.

 

Wat wel een TOPPER is bij PLi, de ondertiteling, gewoon perfect.

 

En al ben ik een VTi aanhanger, ik neem ze het echt kwalijk dat ze er niets aan doen.

Dan wordt er gezegd, Duitsers houden niet van ondertiteling, dat mag dan zijn,

maar wie zegt dat, dat zijn de mensen die wél goed kunnen horen.

En zijn slechthorenden/doven geen mensen?, ze betalen toch ook "kijkgeld".

Misschien heette dat vroeger zo, omdat het niet ook "hoorgeld" was.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 jaar en meer dan 700 updates geleden, die informatie is wel heel erg gedateerd dan, beetje middeleeuws.

en dan ook nog een issue waar anderen geen last van hebben

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb openpli3.0 al een eeuwigheid draaiende op mijn duo.

regen, sneeuw, wind,veranderingen TVV,    ik heb nog nooit slecht beeld gehad

zelfs geen flikkering in het beeld

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik op mijn "hoofdbox" nog pli heb staan gehad is alweer van september geleden. Heb daar zo wat vanalles op draaien (EMC, HDMI CEC, Eigen VFD skins,mytube player, Cool tv guide,...). Zet ik al die dingen op OpenPli heb ik meer groene schermen dan dat ik tv kan kijken. Das de reden dat ik ooit voor VTI gekozen heb: veel stabieler. Voor ondertitels heb ik een bluerayspeler staan die moeiteloos mijn media ondertitels incluis netjes weergeeft. Enkel op mijn slaapkamer en bureau staat geen blueray. Al eerder gezegd draai ik daar OpenPli, maar buiten een EPG plugin zijn die boxen quasi kaal, dus ook nooit crashes.

 

Graag eventjes weer ontopic...

 

Even opgevraagd... mijn drivers zijn van 7/2/2013, dus blijkbaar is dat het probleem niet. wat me wel opvalt is als ik "lopende processen" laat weergeven dit eindigt met volgende regel:

"Warning: bad ps syntax, perhaps a bogus '-'? See http://procps.sf.net/faq.html.

Is dat misschien wat?

 

Processorgebruik ligt bij "gewoon" tv kijken rond de 30%

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

" 2 jaar en meer dan 700 updates geleden, die informatie is wel heel erg gedateerd dan, beetje middeleeuws.

en dan ook nog een issue waar anderen geen last van hebben***".

 

***Toch kom ik het nog regelmatig tegen op andere forums.

Ik wil hiermee PLi niet afkraken, als je geen problemen hebt, dan is er niks aan de hand.

Maar je moet toegeven, niets is perfect en ook met VTi, BH en anderen, kan er een probleem optreden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...