Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat ik last heb gehad van af en toe kortdurend uitvallend beeld, heb ik ten einde raad maar besloten mijn al wat oude Visiosat bisat g3 schotel en lnb's te vervangen. Ik had namelijk de indruk dat mijn probleem hier mee te maken had. Bovendien waren de bouten en moeren vastgeroest, zou hier te lang mee bezig zijn geweest.

Daarom heb ik maar uitgepakt met een grotere Triax schotel (110 cm), met Triax LNB houder voor de drie Astra's en Hotbird. En dit keer niet zelf uitgericht, maar dit laten doen. Ik wilde graag een keer vooruit en een aantal jaar niets meer aan de installatie doen.

Jammer genoeg is het probleem dat het scherm zo nu en dan knippert niet opgelost. Ik heb ook geprobeerd om de stroom van de ontvanger (Vu+ duo) en smartcard af te halen (op grond van forumbericht alhier), maar dit heeft niet mogen baten. Probleem doet zich namelijk voor ook bij niet Canaal Digitaal zenders, bijvoorbeeld op Hotbird.

Moet de schotel toch beter uitgericht worden, of is er iets met ontvanger of Canal Digitaal smartcard?

Mijn SNR ligt tussen de 45 en 61. Is dit OK voor een schotel van deze omvang op de VU+ duo? Schotel heeft vrij zicht. BER is wel continu 0, maar ik ken de BER waarde niet gedurende de korte uitval van beeld. Heb geen last van blokvorming; als ik beeld heb, is het goed.

Enig idee welke vervolgstappen ik zou kunnen ondernemen om dit probleem op te lossen?

Geplaatst:

Hoi,

Ik vindt de snr wel wat laag ik zit zelf ronde de 70 met vu duo maar kan ook nog wel beter.

Heb je niet vocht, breuk of slechte verbinding in de kabel.

Het ligt in ieder geval niet aan de kaart.

Groet Harold

4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch

1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server

Geplaatst:

hadden er gister meer last van, ik zelf ook, was wel na een hevige regenbui, heb toen de lnb eens zuiver geveegd en meer signaal en geen stilvallend beeld meer, heb andere ook dit advies gegeven, en heeft geholpen. Denk door het stuifmeel van de bomen en dan icm regen dat het signaal verslechterde.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst: (aangepast)

ik lees hier op dit forum van user edje-ken het volgende:

hier begon de box ook spontaan vast te lopen.

af en toe viel het beeld spontaan even weg.

en uiteindelijk het beroemde rode ledje,bij hem lag het aan de wel bekende elco waar heel veel vu duo ontvangers last van hebben na het vervangen van die elco werkte bij hem alles weer goed

de signaalwaarde vind ik aan de lage kant vooral voor zo`n grote schotel,mijn ervaring is dat als je schotel niet heel goed is afgesteld dat je dan ook blokken zou moeten zien zo nu en dan en niet opeens beeld en dan weer geen beeld maar dat is mijn ervaring

ps:ik ben zelf in het bezit geweest van een vu duo ontvanger die heb ik vervangen voor een vu ultimo ontvanger

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Ook ik ga er van uit dat de schotelafstelling niet perfect is.

Maar wat ook kan, een modem/router te dicht bij de ontvanger, dan kan het beeld ook gaan flikkeren,

beeld>zwart>beeld>zwart, etc.

Ik had dit enige tijd geleden ook en heb mijn router verplaatst en het euvel is verholpen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

ja inderdaad

vu+ duo

spontaan even zwart beeld.

1+1 =2 dus elco vervangen.

doe je het niet stopt hij vanzelf met werken en zal je wel moeten solderen :)

99% zeker dat het de elco is.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

ja inderdaad

vu+ duo

spontaan even zwart beeld.

1+1 =2 dus elco vervangen.

doe je het niet stopt hij vanzelf met werken en zal je wel moeten solderen :)

99% zeker dat het de elco is.

edje

ik denk persoonlijk ook dat dat het probleem is aangezien bij een slechte afstelling van de schotel je vaak eerst blokvormig krijgt tenminste die ervaring heb ik gehad met mijn vu duo,wel is het zo dat de signaalwaarde laag is maar ik denk niet dat het bij harryinstallatie daar aan ligt aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Het blijft toch altijd prettig dat iemand zich speciaal aanmeld op een forum met een speciale vraag.

En als er dan antwoorden staan dat er dan geen reacties meer komen van de TS

Ik zou toch graag willen weten of het probleem inmiddels is verholpen

Edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:

Het blijft toch altijd prettig dat iemand zich speciaal aanmeld op een forum met een speciale vraag.

En als er dan antwoorden staan dat er dan geen reacties meer komen van de TS

Ik zou toch graag willen weten of het probleem inmiddels is verholpen

Edje

Hoi Edje-Ken,

Natuurlijk, ik hoop je zo snel mogelijk te laten weten wat de oplossing van het probleem is geweest.

Ik heb tot dusverre alleen gekeken of stuifmeel op de LNB's de oplossing kon zijn, hier had ik geen last van. Zijn ook gloednieuwe LNB's.

Ik wacht op ontvangst van mijn tweede ontvanger (altijd handig voor in de slaapkamer), die ik ga gebruiken om te ontdekken of het probleem aan de Elco ligt. Op basis van de reacties denk ik dat dit de meest waarschijnlijke oorzaak is.

poef

Geplaatst:

stuifmeel is echt niet het probleem dat kan ik je verzekeren

stuifmeel is echt niet het probleem dat kan ik je verzekeren

nou daar ben ik niet helemaal zeker van

als er een centimeter dikke laag opzit dan word het ontvangst zeker wel verstoord denk ik.

en zeker omdat het zo weinig regent de laatste tijd dan zou er best wel eens een hele dikke laag op kunnen zitten. :grin:  :grin:

maar ik verwacht toch eerder het elco probleem :)

edje

aangepast door edje-ken

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:

Vandaag nieuwe tuner Maxdigital XP1000 ontvangen, OpenPLI er op gezet, softcam erop, c+ kaart erin en .... probleem is jammer genoeg nog niet opgelost. Nog steeds af en toe kortdurend volledig wegvallend beeld.

SNR zit als deze laag is rond de 60%. Db ongeveer 10%. Ik vermoed dat dit vrij (te) laag is, zeker voor een grote schotel. Ik ben bang dat mijn schotel toch niet helemaal stabiel is en dat vooral door wind de ontvangst tijdelijk minder kan worden.

In ieder geval verwacht ik, als ik op een apart scherm de signaalsterkte laat tonen, dat een lage signaalsterkte gewoon getoond blijft worden. In mijn geval valt het gehele beeld even weg. De TV is even volledig zwart.

Mijn hypothese is nu dat het probleem aan de andere kant van de ontvanger zit: HDMI kabel en/of TV.

De HDMI kabel heb ik vervangen: nog steeds zelfde probleem. Zou het aan de TV liggen? Ik heb geen verklaring waarom het gehele beeld even wegvalt. Daarom ga ik toch maar verder op onderzoek uit, en zal overmorgen proberen een andere TV aan te sluiten.

Mocht dat niet baten, dan zal ik toch het dak op gaan, kijken naar de stabiliteit van de tegelvoet, de aansluitingen van de coax-kabel(s) controleren, en met een nieuw stuk coax kijken of het probleem dan verholpen is.

• Moderator
Geplaatst:

Wat voor tv heb je aangesloten?

Wanneer je bijvoorbeeld de info knop van je satelliet ontvanger indrukt het je informatie op je scherm die niet zou mogen wegvallen.

Hiermee kan je dan bepalen of je vermoedens juist zijn en je tv het probleem is.

Een van de schermen in huis is een Philips en daar valt ook soms het beeld kort weg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

DVD speler aansluiten op dezelfde ingang als waar je de satelliet ontvanger had en een avondje DVD kijken en op deze manier de ingang/TV testen.

Is misschien ook een optie om het één en ander uit te sluiten.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

ik zou al eerst het signaal eens hoger laten komen 90% +-

dus je schotel beter uitrichten !

en je schotel moet zeker en vast stabiel zijn hoor

dit zijn jou woorden 

vandaag nieuwe tuner Maxdigital XP1000 ontvangen, OpenPLI er op gezet, softcam erop, c+ kaart erin en .... probleem is jammer genoeg nog niet opgelost. Nog steeds af en toe kortdurend volledig wegvallend beeld.

SNR zit als deze laag is rond de 60%. Db ongeveer 10%. Ik vermoed dat dit vrij (te) laag is, zeker voor een grote schotel. Ik ben bang dat mijn schotel toch niet helemaal stabiel is en dat vooral door wind de ontvangst tijdelijk minder kan worden.

In ieder geval verwacht ik, als ik op een apart scherm de signaalsterkte laat tonen, dat een lage signaalsterkte gewoon getoond blijft worden. In mijn geval valt het gehele beeld even weg. De TV is even volledig zwart.

aangepast door smetje limb.BE

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...