Ga naar inhoud


internetten tijdens de werkuren betaald door de baas


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

ja wat dacht je, officieel mag je niet meer roken tijdens de werkuren

en

een ieder heeft (nagenoeg een ieder) een smartphone met berichtmelding

een ieder heeft (velen) een PC van de baas

 

met constante internet connectie, OOK in alle social media fora die er zijn alsook met een schermpie op de achtergrond naar sat4all.

als ik vanavond thuis ben zal ik het een testen

wat is de mening hoeveel daarvan veroorloofd is tijdens de baas zijn vooropgestelde werktijden.

of hij die werkgever nu zelf aan het medium hangt of niet doet er even niet toe.

 

volgens regel een van dit bericht zou ook naar het toilet gaan nog wel eens aan banden gelegd kunnen worden.

wat is redelijk?

is internet een voorwaarde binnen je per contract besloten arbeidsvoorwaarden?

ciao

 

 

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat ouderwets! Werk en privé zijn al lang niet meer gescheiden. De baas klaagt ook niet als ik 's avonds nog wat afmaak.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en mn haar groeit ook in de tijd van de baas...
 
Idd ouderwets. De tijd van prikklokken op een kantoor zou nu toch wel afgelopen moeten zijn...
 
Zelf beoordeel ik mensen op het resultaat, ongeacht of ze tussendoor internetten, thuis werken, naar de kapper / tandarts gaan, bij de buurvrouw ehhh... Zolang ze deadlines na komen, hun resultaten aan de maat zijn, etc., wie ben ik dan om te zeuren?  Zodra iemand echter merkbaar minder presteert dan zn collega's heeft hij wel een probleem. Zo doet mijn baas dat op zijn beurt ook weer bij mij. 
 
Oftewel vertrouw mensen ipv op hun vingers te kijken. Worden ze een stuk productiever van!
 
 
En oke, ik kan me voorstellen dat het er in productie omgevingen e.d. anders aan toe gaat, maar die hebben dan meestal weer geen computer van de baas dus vallen buiten dit topic :)

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt nogal vlug gesproken over verworvenheden.

En zo wordt steeds meer als acceptabel benoemd terwijl er andere tijden aankomen.

Tijden waarin gezever over roken, pauzes met kantines, cao's en werkweken van 40 uur tot het verleden horen.

Tijden waarin er weer gewerkt moet worden als het de baas uitkomt (altijd dus).

Voor jouw 100 andere.............

aangepast door Satdorus
Link naar reactie
Delen op andere sites

telefoon fax gsm email is basis voor een (kantoor) werkplek

Normaal begin ik op het werk met eerst de krant te pakken, paar nietjes er inslaan, koffie zetten en krantje AD lezen.

 

Zonder computer kon ik het veel van mijn werk niet doen, zo had ik vier groepen van acht kinderen welke dan 10 lessen kregen van 2,5 uur, woensdag- en vrijdagmiddag, (basis cursus).

Vaak ook dat de kinderen van de school waar mijn broer lesgeeft, docent informatica, bij mij ook vragen konden stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al zit je 90% van de tijd te internetten, als je je werk goed doet, en een beetje extra, zal een slimme baas je met rust laten.

 

Zou het maar moeten mogen? Nee. Want 1 kan de maat houden en een ander niet. 1 kan zijn werk goed doen icm sociale media activiteiten en een ander niet. Je kan hier dus ook geen standaard in vinden. Er is slechts een tolerantie per persoon mogelijk, en dat is weer oneerlijk. Waarom hij wel en ik niet.

 

Voor het internet en mobieltjes deed je het ook niet, dus waarom zou de komst van deze automatisch ook toestemming tot zijn. Daar zijn je pauzes voor.

 

Het is mijn inziens reden tot ontslag. Mijn moeder breit graag, wat is het verschil dan als ze dat op het werk gaat doen of op FB gaat zitten chatten? In beide gevallen ben je niet bezig met waar je voor wordt betaald.

 

Maar de belangrijkste zin in deze was de 1e.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn werk is het toegestaan om te internetten, te printen/kopiëren (privé), telefoneren (privé), maar dit alles wel in redelijkheid.

Dit staat zelfs beschreven in een gedragscode. Spelletjes spelen de hele dag valt er dus niet onder.

Maar sat4all bezoeken is geen probleem (zeker in de pauze).

Voor mijn werk is internet ook noodzakelijk om o.a. bepaalde werkgerelateerde onderwerpen te kunnen zoeken (aanschaf nieuwe apparatuur, normen enz.)

 

Nadeel op mijn werk is het filter voor ongewenste websites. Ook goede sites worden vaak tegengehouden.

Maar ja thuis in eigen tijd surf ik ook wel eens voor mijn bedrijf om iets te zoeken.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ons bedrijf is HNW ingevoerd. Dat betekent dat impliciet veel "ouderwetse dingen" zoals pauzes niet meer bestaan. Je moet 36 uur werken maar wanneer je dat doet is niet relevant. Grote voorbeeld hierbij was Microsoft. Het kantoor op Schiphol is geen kantoor meer maar een ontmoetingsplek. Zit een prima restaurant in, een uitgebreide koffierbar. Verschillende vergaderruimten, een huiskamer met een megascherm en spelletjes computer. En oh ja, je kan er eventueel ook werken :-)

 

Nu werkt dat bij Microsoft natuurlijk wel anders dan bij de meeste bedrijven. Het zijn verkopers die aan het begin van het jaar een target meekrijgen. De rest van het jaar zie je maar hoe je het regelt.

 

Overigens ben ik zelf niet 100% positief over HNW.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er van af wat voor werk je doet

 

Een draaier zal wel geen computer/tablet op zijn draaibank hebben die

moet uren maken .

 

Een ICTer kan niet 8 uur per dag 100% geconcentreerd zijn en zit continu (ook thuis)

de denken hoe los ik dat probleem het snelste/goed op die moet om

de zo veel tijd afschakelen (ik maak dan vaak gewoon een wandeling).

 

Zo heeft ieder beroep zijn ding

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Chinezen, Brazilianen, Indiërs en Russen hebben geen rookpauzes, relax ruimtes en vreemde verworven rechten.

Er wordt gewoon gewerkt en meer en harder dan in de westerse wereld.

Ook daar geldt, voor jou 100 andere.

Weinig keus dus.

Hoelang het nog duurt voor hier de hele handel omvalt weet ik niet maar dat het gebeurt weet ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...