Ga naar inhoud


Hoe WiFi weer werkend krijgen


Belsat

Aanbevolen berichten

Ik schaam me voor deze vraag, maar na uren rommelen met de Netwerk instellingen krijg ik mijn WiFi adaptor niet op gang. Tot voor kort werkte deze nog wel..

 

Mijn VU+Duo toont uitsluitend de LAN verbinding, waar alle boxes groen zijn, maar ik geen link krijg.

 

Hoe krijg ik die LAN verbinding weg en de WiFi adaptor weer terug?

 

Sorry, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.

 

Ik gebruik een wat oudere OpenPLI.

 

Ciao,  Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


I...

Ik gebruik een wat oudere OpenPLI.

 

..en waarom geen nieuwere OpenPli flashen want deze zou het probleem weleens kunnen oplossen.

 

Enige tijd geleden heeft iemand hetzelfde probleem gemeld en opgelost door de nieuwste VTI 6.0 te flashen.

 

Kijk maar op deze link, laatste bericht http://www.sat4all.com/forums/topic/335272-duo-met-vti-60-ziet-wlan-niet/?hl=wlan

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank voor de snelle reactie.  Het werkt weer!  Tot voor kort werkte de stick via een kabeltje op de USB poort. Inmiddels heb ik vastgesteld dat het nu alleen nog gaat zonder dat kabeltje...

 

Ik heb OpenPli 2.1, de PLI default HD skin en een voor ons perfecte favorieten lijst. Vooral mijn vrouw is daar helemaal aan gewend en ik ben huiverig om een nieuwe image te laden. Ook omdat ik lees over problemen met bootloaders die dan ook mss vernieuwd moeten worden (?)

 

De internet verbinding zou ik liever via een homeplug laten verlopen, maar ik krijg dat niet geconfigureerd. Zoals vermeld zijn alle boxen in de network test groen, maar toch krijg ik geen link.

 

Enfin, voorlopig werkt het weer  :-)

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Belsat

Pli3.0 & pli4 werken uitstekend op de duo. Eerst de bootloader flashen (zelfde principe als image flashen) en daarna image flashen.

Problemen met de bootloader ben ik nog niet tegengekomen.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dirocca

Als de problemen terugkeren ga ik daar een keer mee experimenteren.

 

Heeft PLI 4 veel voordelen?  Is CCcam er in geintegreerd?

 

Bedankt voor het meedenken!

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, laat je verrassen.

Bij het doorlopen van de installatie wizard wordt er gevraagd om een softcam te installeren, als je dit bevestigd wordt Cccam2.3 automatisch geïnstalleerd.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat jij nu een wel heel oude versie OpenPli gebruikt zou ik toch willen adviseren om dan op zijn minst de nieuwe Bootloader en OpenPli 3.0 te installeren.

Zoals Dirocca ook al schrijft is het flashen van beiden een 'fluitje van een cent' en als je de normale mode om te flashen aanhoudt zal je in de regel geen problemen ondervinden.

 

Wel kan het handhaven van de oude versie 2.1 op termijn wel problemen veroorzaken.

De technieken veranderen regelmatig en dan is het risico aanwezig dat de oude versie - bootloader een aantal zaken niet meer ondersteunen maar de keuze is aan jouw.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de perfecte favorietenlijst die haal je eerst van de box met dreamboxedit en zet je nadien terug

 

Een andere goede raad is dat je ook je tunerinstellingen ergens opschrijft

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie er belang bij heeft: Op dit moment werkt het netwerk ook perfect met de homeplug :-)

 

Inderdaad is het met het oog op de toekomst wss beter PLI te upgraden. Maar waarom niet gelijk naar versie 4, als ik toch bezig ben? Is dat met dezelfde bootloader als in de bijlage?  En gaat dat direct van 2.1  --> 4.0 of moet dat via 3.0?

 

Ik ga dit binnenkort een keer doen als m'n vrouw een paar dagen weg is..

 

Nogmaals vriendelijk dank, zover.

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dezelfde  bootloader.

je kan direct flashen naar pli4. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, thanx. Nog één vraag:

 

Bij de nightly builds op de pli site valt mij op dat onderscheid wordt gemaakt tussen vuplus duo en vuplus duo (old kernel). Voor deze laatste wordt alleen Pli 2.1 getoond.

Bij de "information" van de mijne staat: kernel version 2.6.18. Mag ik aannemen dat ik niet de "old kernel" heb?

 

Ik heb overigens CCcam 2.2.1  Als ik me goed herinner is dit prima, er was iets met een "achterdeur" in 2.3, dacht ik.  Of is dat alweer achterhaald?

 

Ciao,  Henk

 

P.S. Ook hondenliefhebber?

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat de kernel versie betreft moet ik eerlijk toegeven dat ik dit niet weet, het zou mij verwonderen

dat je een duo hebt op de "oude kernel"

misschien dat iemand dit kan toelichten.

 

wat Cccam betreft, de meeste van ons gebruiken Cccam2.3 en deze werkt uitstekend.

 

grtz Philip

 

ps: absolute liefhebber(stafford is ondertussen 13jaar)

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, dan staat wss niets in de weg voor een upgrade, behalve misschien dat alles op dit moment weer perfect functionneert ;-)

 

Allen vriendelijk dank!

 

Ciao,  Henk

 

P.S. M'n vrouw fokt Saluki's, als hobby.

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...