Ga naar inhoud


Waarom schommelt AGC zo erg in waarde?


Loui (K)

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Veemd he? Hier ook. Ik heb het bv op Film Action, en dan alleen op interne tuner b, en op a weer niet, terwijl dit dezelfde type tuner is. De 4501.

Maar op Ned 1 bv is alles stabiel.

 

Op welke kanalen heb jij het? En op elke tuner of verschilt het ook bij jou?

 

Gister tijdens flinke regen en dus minder db was het weer verdwenen trouwens, maar nu is het er gewoon weer....

 

Ik heb er geen uitval door...

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier al een draadje over lopen bij TVVlaanderen.

 

Bij mij (ook een DM8000) schommelt de AGC waarde niet, maar is gewoon erg laag. Deze waarde is niet zo belangrijk voor het eigenlijke afstemmen. SNR en BER uiteraard wel. Voor het exacte verhaal maar even in de TVVlaanderen sectie nalezen.

 

SNR is de feitelijke signaalsterkte

AGC is de automatische versterkingsfactor (bepaalt om de PLL schakeling te doen 'locken')

BER is de Bit Error Rate.

 

In grote lijnen is de stelling dat bij OpenPli deze waarde niet correct wordt weergegeven. Zie voor bewijs van de stelling de TVVlaanderen sectie. AGC waarde wordt ook nog eens bepaald door het type tuner in de box, de correcte voltage (afwijking)

 

Stelling: Hoe lager de AGC waarde, hoe beter de signaalkwaliteit (er hoeft immers niet versterkt te worden), hoe hoger, hoe slechter de signaalkwaliteit (meer versterking nodig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vreemd ik heb ook een 8000 hd

maar dan de laaste revisie

 

maar heb hier zoals in het filmpje geen last van blijft op 16 staan de agc de snr is 90

zou het aan de nieuwe tuners kunnen liggen

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op mijn Dm8000 naar de signaalsterkte kijkt dan valt mij op dat al een tijdje het AGC signaal er heen en weer schommelt tussen bijna 30% en 92% is dit te verhelpen of heeft dit verder geen consequenties.

 

Zoits gebeurt vaak bij mensen die schotel geplaatst hebben voor een boom. In begin is niks aan de hand en later, zodra boom ietsje gegroeid is en wind waait schommelt ook signaal mee.

Geen boom voor je schotel???

Anders maak zeker dat je geen dect telefoon in buurt van je DM hebt zitten, ook bekende probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vreemd ik heb ook een 8000 hd

maar dan de laaste revisie

 

maar heb hier zoals in het filmpje geen last van blijft op 16 staan de agc de snr is 90

zou het aan de nieuwe tuners kunnen liggen

Nee op BVN blijft hij perfect op 0 staan en SNR 90% het is niet dat ik er hinder van heb maar waarom dit is.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...