Ga naar inhoud


Fritz 7360 en Panasonic KX-TG1611 Dect


kwetal
Ga naar oplossing Opgelost door mati,

Aanbevolen berichten

Mijn oude Siemens Gigaset 4000 dect wordt probleemloos geregistreerd in mijn nieuwe Fritzbox.

De nagelnieuwe Panasonic echter niet. Procedure:

- afmelden handset op panasonic basisstation

- Basisstation uitzetten.

- poging aanmelden handset via Fritzbox webinterface lukt niet.

- poging handmatig aanmelden handset via DECT knop en handset 50 cm voor de Fritzbox lukt ook niet.

 

Met het basisstation aangesloten op de Fonpoort werkt het wel. Echter met vertraging doorgifte oproep/aanroep. Bovendien wil ik liever met zo weinig mogelijk kabeltjes en adapters werken.

 

Zie ik soms nog iets over het hoofd of zijn er sommige dect combinaties denkbaar die gewoon niet kunnen samenwerken?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb een 7390 en in het Dect basis station menu van de 7390 is de volgende optie:

 

Problembehebung


Problembehebung für Schnurlostelefone, die nicht GAP-kompatibel sind


Wenn mit einem Schnurlostelefon eines anderen Herstellers Probleme
auftreten, aktivieren Sie diese Option und prüfen Sie, ob sich die
Probleme damit beheben lassen.

 

In de Nederlandse versie zal er wellicht een andere formulering staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. In de Nederlandstalige versie van de 7360 staat een boodschap met dezelfde strekking. Aanvinken maakt helaas geen verschil. Op het display van mijn handset zou ik na mislukking van de procedure een foutmelding moeten kunnen aflezen. Helaas helemaal niets.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Op een 7270 heb je de volgende optie. Vermoedelijk zit deze ook op een 7360

 

Security:

Permit only secure DECT connections (recommended)

The FRITZ!Box accepts only DECT connections that are authenticated and encrypted.


Permit non-encrypted DECT connections

Note that DECT telephone calls are only bug-proof when they are encrypted.



 

 

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Non-encrypted lukt het aanmelden wel. Mijn dank voor deze tip.

Het wordt wel afgeraden (not recommended). Wat zijn de eventuele consequenties van "non-encrypted DECT connections"?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat de buren kunnen meeluisteren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh, ik heb liever dat de NSA meeluistert dan de buren....

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zal je op zoek moeten naar een Dect telefoon die wel werkt met de Fritz!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve het werken met een niet beveiligde verbinding komt ook nummerweergave niet door in deze combi.

Moraal van dit verhaal: Koopt geen Panasonic waar, althans niet voor gebruik buiten het eigen basisstation om.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve het werken met een niet beveiligde verbinding komt ook nummerweergave niet door in deze combi.

Moraal van dit verhaal: Koopt geen Panasonic waar, althans niet voor gebruik buiten het eigen basisstation om.

Sorry, maar ik denk dat de moraal moet zijn eerst te onderzoeken wat je koopt.

 

Op de Panasonic site kun je toestellen vergelijken. Van dit toestel wordt gemeld dat het GAP niet ondersteund. Er zijn toestellen met GAP - yes en met GAP compatible.

 

Met een Fritzbox krijg je soms betere nummerweergave door hem op een ander land in te stellen. Maar in mijn Pilips DECT gaat dat ook matig. Sluit ik hem als basis station aan, dan krijg ik met de franse regio instelling keurige nummerweergave met nummer, naam en tijdstip van bellen.

 

Het is overigens wel een gedoe een regio in te stellen en als je het doet zou ik eerst de instellingen opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ abmg: Strikt genomen heb je gelijk maar het is wel een heel gedoe om deze info boven water te krijgen. Het stond niet op de site van leverancier x. (bedrijf uit Y) en het staat niet in de bijgeleverde handleiding van Panasonic en ook niet op de doos. Ik begrijp dat bedrijven liever opvallen met de mogelijkheden dan de onmogelijkheden van hun apparatuur maar bij de aanbevelenswaardigheid van een bedrijf reken ik ook het verstrekken van eerlijke en volledige informatie die op een makkelijk toegankelijke plaats te vinden is en wat dat betreft kan Panasonic nog wel wat verbeteren.

aangepast door ceesv
Toespeling naar leverancier verwijderd, zie huisregels!

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ abmg: Ja dat kan maar dat is verder ook zo'n gedoe. Ze waren niet zo duur en soms moet je je "verlies" maar nemen. Ik heb ze nu al zo'n 4 dagen gebruikt en straks krijgt iemand anders ze "als nieuw". Dat zou ik ook niet leuk vinden.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@abmg: ik deel je ervaring dat de landinstelling in een FB van invloed kan zijn op de nummerweergave.

Alleen begrijp ik niet dat de instelling "Frankrijk" bij jou onberispelijk lijkt te functioneren.

In het verleden heb ik, met diverse types, boxen ook geëxperimenteerd en bij mij leidde die regio-instelling tot een afwijkend belsignaal.

Een gemiste oproep werd door mijn telefoon gesignaleerd als waren er twee oproepen geweest.....

Beetje verwarrend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...