Ga naar inhoud

Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Brandstof hoeft ook niet duur te zijn, maar wordt door de overheid duur gemaakt omdat ze ons allemaal in een elektrische auto willen hebben.

Is dat eenmaal een feit dan kan rekeningrijden worden ingevoerd en ben je weer net zo duur uit (of nog duurder) dan voorheen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Nu de brandstofprijzen in Nederland sinds vandaag weer zijn gestegen door de hogere belasting, wordt het prijsverschil met andere Europese landen wel heel erg groot.

Ik zie in Nederland bij goedkope pompprijzen zo gemiddeld €1,959 voor Euro 95.

In Essen Belgie zie ik vaak de prijs van €1,573, dus zo ongeveer 39 cent/liter goedkoper.

Aan de Costa Calida in Spanje zie ik bij vele pompen €1,269 en zelfs nog enkele centen goedkoper, dus zo'n 70 cent/liter goedkoper dan in Nederland.

Wie wil er nu nog in Nederland wonen?

Geplaatst:

Gisteren de tank nog snel even volgegooid met 280 liter diesel voor 1,46.9 per liter.

Benzine tanken in Nederland doe ik al zo'n 30 jaar niet meer.

Geplaatst:
3 minuten geleden, gerrit B zei:

Gisteren de tank nog snel even volgegooid met 280 liter diesel voor 1,46.9 per liter.

Benzine tanken in Nederland doe ik al zo'n 30 jaar niet meer.

Dat is duur, hier aan de Costa Calida kost de diesel €1,199.

Geplaatst:

Voor ons is het goedkoop.

In Duitsland kost diesel hier in de buurt 1,59.9 per liter en hier in de omgeving in Nederland 1,68.9 per liter

Dus ga dan eerst boodschappen doen in Duitsland en op de weg terug even 20 km omrijden en met 280l € 36,40 uitsparen tov. Duitsland en € 61,60 uitsparen tov. de goedkoopste hier direct in de buurt.

Meteen ook 30l Adblue getankt voor 77,9 cent per liter en daarmee ook € 24,33 goedkoper uit dan als ik het hier zou zijn gaan kopen.

Dus zo'n 1,5l diesel extra gebruikt voor het omrijden en daarmee ruim 85 euro bespaart.  

Vandaag dezelfde diesel 1,50.9 per liter bij hetzelfde tankstation door de gestegen accijns op brandstof.

Geplaatst:

Ja maar die moderne auto's verbruiken ook erg veel... (afgezien van die diesels)

Weet nog dat we destijds met de Renault 4GTL, 1op22 deden. (was net aan het zoeken, naar een mooie R4 op het internet)

Zag er een in Pécs volledig gerestaureerd.

Black Coffee

All Saints, Mark Stent

Geplaatst:

Gooi al de rommel die verplicht is gesteld door Brussel er af en je auto kan plots ook meteen een heel stuk zuiniger rijden.

We hebben hier nu zakelijk een Suzuki Swift sport 1.4 (dames vonden de Alhambra te groot om mee te kunnen parkeren als ze pakketten weg moesten brengen/ophalen) en ondanks dat deze uitnodigt om er ook sportief mee te gaan rijden is 1 op 18 geen probleem.

Gooi je de EGR klep, de katalysator, alle extra gewicht door airbags en wat al niet meer er af en het is plots een 4 liter auto geworden.

Dat de auto van vroeger zuiniger is is ook niet zo vreemd, kijk je wat die Renault 4 weeg dan zit die rond de 650 KG, dezelfde auto weegt nu 300 Kg (bijna de helft dus) zwaarder door alle extra veiligheids-  en uitstoot zaken. 

Sloop die 300 Kg extra uit een moderne auto en hij zal net zo zuinig zijn en meestal nog zuiniger.

Maar ik verwacht dat als je iemand de vraag stelt "zal ik de airbags er maar uit slopen zodat je auto zuiniger wordt?" dat de meesten dan toch wel voor de veiligheid kiezen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...