Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Ach de benzine is en zal altijd goedkoper blijven in die landen uit het midden oosten.

Maar daar ging de discussie in dit topic niet over dacht ik, het ging over de buurlanden van Nederland.

Want ik zie nu niemand even met een paar extra kannen in zijn kofferbak naar de Arabische landen rijden om daar goedkoop te gaan tanken.

 

En aan de andere kant van het verhaal, zal daar een stukje echte nederlandse kaas weer duurder zijn, dan hier in de supermarkt.

Ook denk ik niet, dat ze daar van die lekkere vette gehakt ballen verkopen, bij de benzine pomp.  :D

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie met name de benzine prijzen uit Duitsland van de 95 E10 voorbij komen.

 

Doe dan wel ff de E10 check.

Niet iedere ( met name de iets oudere) auto's is daar geschikt voor.

 

http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is/blijft onze sheik IJzerbout in deze discussie ?

Sheik IJzerbout is al enkele weken off-line vanwege een ernstige infectie ziekte. Ik ben daardoor naar Duitsland teruggevlogen omdat ik daar een betere behandeling verwachtte. De kosten van zorg in de Emiraten zijn uiterst duur. Dan kan kan de benzine nog zo goedkoop zijn, wat je er aan uitspaard, betaal je ergens anders weer terug. Zoals in mijn situatie.

Je betaald geen belasting in de Emiraten...maar kijk eens naar de kosten van wonen? De huurwoningen zijn peperduur en je betaald de huur in één keer per jaar!!!!! Ik moest daarvoor een krediet opnemen!!!

Ik betaal voor een tankvulling van 45 liter AED 70,00 dat is ca. €uro 14,00 en je hoeft het er niet zelf in te gooien. Maar wat weinig mensen weten is dat de benzine prijzen gesubsidieerd worden door de regering. De prijs per liter dekt niet de prijs van de olie nadat het tot benzine geraffineerd is.

De Emiraten (met name Abu Dhabi) zijn schatrijk geworden door de olie-export.  Ajman, Dubai, Fujairah, Ras Al-Khaima, Sharjah en Um Al-Quwain  hebben geen olie meer en moeten daarom de olie uit Abu Dhabi kopen.

Opslag van de olie is in Fujairah. Ik ben er eens langs gereden. Dit is gigantisch en zwaar bewaakt.

In Saudi is de benzine/diesel inderdaad nog stukken goedkoper en is daar ook gesubsidieerd. Een Arabier zal het nooit accepteren dat ie met de prijs van benzine gen**id wordt door zijn eigen regering.

In de Emiraten is diesel niet populair omdat de benzine zo goedkoop is. Ik heb er nog nooit een personen-diesel auto gezien en ze zijn ook niet te koop. Diesel is wel aan de benzine stations te koop maar uitsluitend voor bussen, vrachtwagens, bulldozers etc.

Verder wordt diesel als vervuilend aangezien. Trouwens, heb je wel eens een Lamborghini of Rolls Royce met een diesel motor gezien?

Pakje sigaretten in Dubai kost minder dan een €uro en een roomijsje bij MacDonalds €uro 0,20. Trouwens de prijzen bij MacDonalds zijn ongeveer de helft in vergelijking met NL. Kaas ongeveer net zo duur als in NL maar precies weet ik dat niet. Dat moet je aan mijn vrouw vragen.... :grin: 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De echte Nederlandse kaas is daar goedkoper. En gehaktballen zal je daar inderdaad niet snel vinden. Dan toch een lekkere bratwurst.

Inderdaad niet als je zoekt naar gehaktballen, moet zoek je naar frikadellen dan moet je eens zien hoeveel gehakballen te tegenkomt en dan ook nog eens lekkere, 5 stuks voor €. 1,89 met naar keuze gemaakt van varkensvlees of geflügelte.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie met name de benzine prijzen uit Duitsland van de 95 E10 voorbij komen.

 

Doe dan wel ff de E10 check.

Niet iedere ( met name de iets oudere) auto's is daar geschikt voor.

 

http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/

Mijn Japanse auto is 2,5 jaar oud en staat in de lijst van de grootste fabrikanten van de wereld.

 

Ik heb van mijn garage destijds het advies gekregen om geen E10 te tanken ook al zou het officieel kunnen.

De effecten van E10 voor de auto zijn te onzeker om risico te nemen.

Dit advies volg ik dus ook op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ford Mondeo (2011) rijdt er al zo'n 50.000 Km op zonder ooit een keer extra de garage te hebben gezien.

Daarnaast geeft Ford aan dat E10 ook gewoon te gebruiken is. 

 

Maar je zou toch verwachten dat grote autobedrijven hun auto's toch wel zo zullen bouwen dat ze voor normaal verkrijgbare brandstoffen gewoon geschikt zijn en als die fabrikant zo groot is dan zullen ze ongetwijfeld toch ook wel auto's in Duitsland verkopen?

Zouden die dan allemaal maar duurdere brandstof moeten tanken omdat ze niet hebben getest of de E10, die volgens hun wel kan, na zoveel km de nodige problemen zal geven?  

Persoonlijk denk ik dat geen enkele fabrikant zich daar aan zou durven branden en er wel voor zorgt dat ze geen claim krijgen als mocht blijken dat ze hun auto's stuk gaan door brandstof te tanken die ze zelf mede adviseren.

 

Bij mij komt zo'n advies van een Nederlandse dealer gewoon over als een onderbuik gevoel wat nergens op gebaseerd is. Hetzelfde als toen ze in Duitsland nog gewone Benzin verkochten, daar zou de auto ook veel minder trekkracht van hebben en sneller stuk gaan maar ik denk dat ik er wel zo'n half miljoen kilometers mee heb gereden zonder ook maar enig probleem. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk zelfs zorg (medische zorg) is over de grens zelfs goedkoper

met instemming van de zorgverzekeraar kan ik beter naar belgië gaan

 

dus: Tanken, inkopen doen, behandeling bij de arts (en de vriendelijkheid ook nog eens)

 

ciao ciao

 

sterkte Dr. Ijzerbout

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt wel dat sommige auto's er niet tegen kunnen.

De ANWB heeft nl. zelf een test gedaan met een Opel die niet geschikt zou zijn voor E10.

na 27.000Km wel een benzinepomp defect omdat de alcohol in de benzine het aluminium in de pomp zou hebben

aangetast.

Ford geeft aan dat alle auto's geproduceerd voor de europese markt gewoon E10 kunnen tanken behalve de

Ford Mondeo SCi (96kW/130PS, 1,8l – Motor mit Benzindirekteinspritzung der 1. Generation), Baujahr 2003 bis 2007

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...