Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

als je een soortgelijk diagram opzoekt en vergelijkt met noorwegen, sta je wel met enkele vragen, laat staan een bek vol tanden.

 

a is het olie productie en niet de winning ervan

b is het niet UIT noorwegen maar door Noorse ondernemingen over de hele wereld

c is het bekend dat de voorraden slinken onder zeezand of woestijnzand

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In onze regio hebben vandaag de meeste stations diesel verkocht voor 1,159

zelfs 1,139 is al gezien bij een enkel station.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht moet ik eerst eens iets heel stouts doen, opdat ik gratis naar spanje meegenomen wordt

kan voor dat biertje geen ugh euro uit gaan geven

mijn rekening is sowieso leeg

 

 

ga slim op reis of ga NIET

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je neemt een F11

2331,7 km bij 5,3 liter/100 km geeft een verbruik van 123,58 Liter Diesel voor € 1,159/liter geeft € 143,23 aan brandstof kosten.

Dat scheelt een paar biertjes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar nog steeds veel geld

kijk dat is in het hele topic zoals gesteld : tja nu maakt tanken echt veel uit in het buitenland ; natuurlijk niet de methode om eens naar marbella Spanje te rijden

 

de Overheid rekent inmiddels opnieuw de plannen door of al die belastingen op Ben Ziene of Di Esel slim is voor onze NL economie

ga weg, dat kan ik je nu al vertellen zonder te rekenen B)

 

sorry p.s. di esel is niet vooraf bedacht maar wel leuk.

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Binnenkort herhaalt de geschiedenis zich,

 

De prijs was €, 1,60 en nu nog maar € 1,10, jullie verdienen dus 50 cent/liter.

Laten we eerlijk delen en betalen jullie de helft van het "voordeel", 25 cent tijdelijk als extra belasting.

En als de prijs weer stijgt halen we dat kwartje er weer af.....

 

Vrij naar ene Kok, die dit verhaal tot zijn einde zal blijven volgen.

 

Voorlopig mist de Nederlandse schatkist € 300 euro per maand aan accijnzen en en verheugt de Duitse schatkist zich op € 200 per maand extra.

En ik verheug mij op € 100 extra besteedbaar inkomen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag toch hopen dat men zich weer op deze manier niet weer een oor aan laat naaien, niet dat het mij veel uit zal maken, immers ik tank toch al jaren in het buitenland en moet alleen wat langer wachten om mijn BTW terug te krijgen.

wat vaak wordt vergeten is dat als de prijzen hier dalen deze in het buitenland ook dalen en tellen ze bij de huidige prijzen weer 25 cent op dan wordt het verschil met het buitenland nog groter en is het voor een nog grotere groep mensen interessant om in het buitenland te gaan tanken.

 

Maar men zou zich toch ook eens bewust moeten zijn dat geld verdienen aan eigen mensen maar de helft oplevert van als datzelfde geld wordt verdient aan buitenlanders.

Stonden er vroeger meer auto's met witte kentekenplaten aan deze kant van de grens te tanken dan met gele, nu is het in Duitsland zo ongeveer omgekeerd en worden en passant ook meteen even de boodschappen gedaan

Hier stond een pomphouder in de krant, voor de verhoging verkocht hij 120.000L brandstof per week na de verhoging was het nu nog met pijn en moeite 20.000L, heeft hij al het personeel al moeten ontslaan en was de omzet in zijn shop ook met 90% gedaald en als het nog veel langer ging duren dan kreeg hij ook geen geld meer van de bank en stopte hij er geheel mee om maar een bijstandsuitkering aan te vragen.

 

Als ze dat kwartje nu eens terug gaven en de accijns verhoging terug draaiden dan kwamen al die buitenlanders hier weer tanken en moet je een kijken wat voor stimulans dat voor de maatschappij zou zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien het alleen om de grensstreek gaat en de rest van Nederland wel de verhoging betaalt beweert (alleen) de overheid dat er nog steeds meerinkomsten zijn.

De brandstof branche heeft cijfers die op gespannen voet met die bewering staat.

Diesel werd echter vroeger ook getankt door internationaal transport vrachtwagens met meerdere tanks van 600 liter en meer onder hun vrachtwagens.

Die tanken tegenwoordig dus in het buitenland.

 

https://www.google.de/search?q=omzet+diesel+2014&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=koeEVLvBF4em8wensIH4Bg

 

Deze informatie geeft aan of de meerprijs opweegt tegen de verlaagde afzet.http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=80101NED&LA=NL

De verminderde afzet van diesel is opmerkelijk te noemen.

Op 1 januari wordt de accijns opnieuw verhoogd (gecompenseerd) voor inflatie, dan wordt het prijsverschil nog hoger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...