Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Aangezien het alleen om de grensstreek gaat en de rest van Nederland wel de verhoging betaalt beweert (alleen) de overheid dat er nog steeds meerinkomsten zijn.

De brandstof branche heeft cijfers die op gespannen voet met die bewering staat.

Diesel werd echter vroeger ook getankt door internationaal transport vrachtwagens met meerdere tanks van 600 liter en meer onder hun vrachtwagens.

Die tanken tegenwoordig dus in het buitenland.

 

Je moet ook niet alleen naar de brandstof zelf kijken maar ook de rest meenemen.

Iemand die normaal op een tankstation aan het werk was en nu werkloos thuis zit telt ook mee.

De leverancier van de shopartikelen die een paar man heeft moeten ontslaan telt ook mee.

De toeleverancier van de brandstof die minder omzet heeft

De winkels die door het wegblijven van Duitsers en Belgen minder omzet draaien en minder mensen aan het werk hebben

en ga zo maar door

Tel je alles bij elkaar op wat het gekost heeft door de accijns onverantwoord omhoog te schroeven dan kan haast niet anders dan de uitkomst is dat het ons met ons allen flink wat geld gekost heeft ipv. wat opgeleverd.

En dat laatste vind ik het ergste van allemaal, er wordt in den Haag wat beslist maar als het niet goed uitpakt dan is de burger de klos en mag voor de kosten opdraaien. 

Hetzelfde geldt ook voor de ambitieuze plannen voor windmolens op zee, hier was al lang geopperd dat het een subsidie beerput van de groene partijen zou worden maar nu pas als wat organisaties aan de bel gaan trekken en berekenen dat het ons klauwen vol geld gaat kosten wordt men een keer wakker.

Hetzelfde zal ook gaan gelden voor die prachtige zonnepanelen, levensduur 25 jaar :sick: maar mooi dat ze hier in Almelo in een wijk alles na goed 10 jaar al weer gaan vervangen omdat het rendement toch wel ver achterblijft met die mooie prognoses die eerst waren gegeven, convertors die veel eerder de geest geven of zelfs spontaan in brand vliegen heeft de woningbouw daar doen besluiten om alles maar af te koppelen om geen verdere ongelukken te krijgen.

Dus ik blijf nog maar even bij mijn stelling dat een investering die zich niet binnen 3 a 4 jaar terugverdient gewoon een slechte investering is en blijf nog maar even direct winst in mijn zak steken door over de grens te tanken en andere inkopen te doen.

Morgen gaat er weer een bestelling de deur uit naar Duitsland waarbij ik met een consumenten inkoop met een totaal van meer dan 500 euro ruim 100 euro goedkoper uit ben dan door exact hetzelfde hier bij groothandels met 30-40% korting te gaan kopen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja men heeft die beslissing nu eenmaal genomen omdat men er alleen maar van de extra inkomsten uitgegaan is van de accijnsverhoging. Dat wij massaal over de grens gaan tanken en daarbij ook nog eens iets verder kijken heeft men helemaal niet aan gedacht.

Men heeft alleen gedacht dat, als men extra geld wil laten binnenkomen, men de prijzen moet verhogen. Er is er niet een die eraan gedacht heeft om de accijns met 2% te verlagen zodat er meer toestroom komt vanuit het buitenland met alle extra verkopen daaromheen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wachten is op een partij die snoeihard de vuist op tafel slaat en roept en nu is dat gepruts met de accijns afgelopen.

Cijfers erbij en terugdraaien die hele santenkraam.

 

En hier ook maar rap tol voor snelwegen invoeren of zijn ze bang dat vrachtvervoer gaat uitwijken naar andere havens?

Of dat de toeristen massaal gaan lopen, fietsen, gaan treinen of bussen?

Misschien wordt die betuwelijn dan ook eindelijk eens rendabel als de trailer op de wagon goedkoper uitpakt dan een Russische of Bulgaarse trucker die via een oerwoud aan louche tussenbedrijven die vracht vervoert.

Laten die gasten maar gaan trucken in hun eigen contreien: we hebben hier zat lokale bankzitters die maar wat graag een vrachtje vervoeren!

 

Het kost wat meer onderzoekstijd maar dat verdienen we uiteindelijk weer dubbel en dwars terug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wachten is op een partij die snoeihard de vuist op tafel slaat en roept en nu is dat gepruts met de accijns afgelopen.

 

En dat is het nu net hier in nederland, iedereen wacht tot iemand anders iets gaat doen.

Maar klagen doen we allemaal even hard.

Eigenlijk moeten we net zo als in het buitenland hard optreden door demonstratie en stakingen.

Maarja dan moeten de bonden er ook achter staan, en dat zijn hier in nederland alleen maar zakken vullers.

 

Nederland gaat weer terug naar de middeleeuwen, waar de rijken alleen maar rijker worden, en het voor het vertellen hebben.

En het rijk alleen maar meer belasting int van de arme werkman, zodat die nog harder moet werken, en dan nog meer belasting moet betalen.

 

Maar de auto is en blijft de grootste inkomsten bron van de regering, en niemand zal dat ding laten staan, omdat de benzijne weer duurder is geworden.

We zijn net een stelletje schapen in een slachthuis, die geduldig staan te wachten totdat ze afgemaakt worden, terwijl ze zien dat hun voorganger de strot wordt doorgesneden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...