Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

 

Maar dat gas kopen we toch zelf in Rusland dus wat is het probleem als dat goedkoper wordt?

 

Op het moment importeren we een procent of vijf van onze gasbehoefte uit Rusland en een onbekende hoeveelheid uit Noorwegen, omdat we inmiddels minder uit de grond halen dan we nodig hebben. Nederland is al een tijdje geen netto exporteur, maar netto importeur van aardgas. Verder is een jaar of tien de koppeling tussen gas en olie losgelaten. Gelukkig maar, anders hadden we ons de afgelopen tien jaar blauw betaald om het huis warm te kunnen stoken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cees, ze doen maar met die accijns op autobrandstoffen in Nederland. Ik heb bijna heel mijn leven al in België getankt. Er waren een paar jaar dat er te weinig voordeel was maar het meeste tank ik in Spanje en ook altijd in Luxemburg als ik daar langs kom. Tja, daar is het altijd het goedkoopste.
Daar kost de diesel vandaag €1,046 en de Euro 95 €1,115.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig hoef ik dat klere eind naar Spanje niet te rijden. Naar Dubai kom ik prima met het vliegtuig..ik laat me lekker verwennen in de lounge voor het vertrek..lekker Arabisch eten...beetje chillen, relaxen en ik ben in Dubai voor ik er erg in heb. Mijn auto staat in een hotel vlak bij DXB..kost niks en ik laat Sprietje dat tering eind naar Spanje mooi rijden..... :grin: :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik tank alleen nog maar in Duitsland en Frankrijk, mij zijn ze kwijt als schatkist vuller, net de wagen weer volgegooid voor 1,12 9 /liter.diesel

Ik zag dat de gewone benzine 1,249 doet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de witte pomp in het dorpje in Frankrijk is de diesel ook op dit moment 1,12

Langs de Peage ben je 10 cent duurder uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vlak over de grens was diesel gisteren nog steeds 119,9 dus blijkbaar zakt de prijs in Nederland sneller dan in Duitsland.

Gevolg is dat het verschil nog maar goed 3 a 4 cent is en dat het minder interessant is om nog naar Duitsland te rijden.

Wordt de verkoop daar weer minder dan zakken ze plots weer een flink eind met de prijs (soms wel met 5 cent in 1 keer) en wordt het weer interessant.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier is de prijs voor diesel gisteren toch echt 1,129 bij vele Duitse stations, net over de grens.

Benzine is 1,249

 

http://www.clever-tanken.de/tankstelle_liste?spritsorte=3&r=25&ort=m%C3%B6nchengladbach&lat=&lon=

 

Er is wel nog een station te vinden die 1,299/liter diesel vraagt, maar of het daar druk is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met 2 - 3 cent prijsval per week zou je het nieuwe jaar onder de magische prijs van 1 Euro uit kunnen komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank altijd in de omgeving van Gronau omdat dat voor mij het dichtst bij is.

http://www.clever-tanken.de/tankstelle_liste?spritsorte=3&r=5&ort=gronau&lat=&lon=

 

Nu voor de zondag wordt er vaak 5 cent bij bovenop geteld omdat de goedkoopste dan dicht is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...