Ga naar inhoud


Opname gaande, maar niet door mij


Boudewijn

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Mijn Vu+Solo 2 draait tot volle tevredenheid VTI, laatste updates geïnstalleerd.

Het valt me op dat de laatste tijd de indicator 'REC' oplicht terwijl er geen opname gaande is, timer list is ook leeg.

 

Om vanaf internet toegang te hebben tot de Vu+ (m.b.v. mijn iPad) heb ik een poort geopend naar de VU+

t.b.v. de Webinterface (niet poort 80). Ook heb ik een sterk wachtwoord t.b.v. de root user en http-authenticatie aan.

Omdat ik dacht dat er misschien iemand mee keek, heb het ww al vervangen. Dit heeft ca. 30 minuten geholpen.

 

Iemand enig idee?

 

Thanks

aangepast door Boudewijn
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Verbreek je internet verbinding eens en kijk dan wat er gebeurt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat het ook aan als ik geen kanaal stream, dat is het vreemde.

 

Als timeshift aan staat dan is mij dat niet bekend, kan dat per ongeluk aanstaan?

 

Internetverbinding heb ik er ook afgehaald maar doe ik liever niet, ik gebruik het streamen naar mijn iPad namelijk best regelmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je met een vinger op II pause toets bent geweest start een timeshift, dan staat het beeld stil totdat je op > play drukt

(dat zie je op je tv)

 

je kunt ook in telnet even controleren welke processen draaien

telnet 192.168.xxx.xxx

root

...... < wachtwoord

top <enter>

 

lijst met active processen

q <quit

 

ciao

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft VTI ook geen permanent/automatische timeshift zoals bij openpli, die je per menu aanzet?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt te maken te hebben met de stream toegang via internet. Ik had de internetverbinding verbroken (voor het streamen, geforwarde poorten gesloten)

en sindsdien is het niet meer voorgekomen.

 

Wat me verbaast is dat het veranderen van het root-wachtwoord niet geholpen heeft. Is er een mogelijkheid van streamen zonder dat het wachtwoord weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...