Ga naar inhoud


install en gebruik van Plugins, Extensions enz.


flashcs

Aanbevolen berichten

ben er nooit eerder aan toegekomen maar zou graag eens serieus gebruik gaan maken van alle mogelijkheden die de VU+ duo biedt.

 

Ben tot op heden nooit verder gekomen dan de noodzakelijke instellingen, tv kijken en opnemen.

 

Met hulp op dit forum is de VU nu zichtbaar in het netwerk, waarvoor dank !

 

Om geen domme,  overbodige of dubbele  vragen te posten vraag ik mij af of er een soort handleiding bestaat wat nu eigenlijk de bedoeling en werking is van Plugins, Extensions, Picons etc. 

 

Heb bijvoorbeeld zojuist EMC geinstalleerd, maar bij gebruik hiervan volgt er een foutmelding en ik wil niet voor elk dingetje een nieuwe vraag gaan posten.

 

Op dit moment draait er OpenPli 3.0  op de VU+  

 

mocht zo iets al gepost zijn, dan mijn excuus maar ik heb het niet kunnen vinden.

 

Mvg

 

Gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

er zijn natuurlijk heel wat handleidingen

eerst en vooral VAN de plugin (software) schrijver zelf, die geeft op diverse fora waar hij of zij kind aan huis is uitleg

 

bovendien zijn er per plugin meestal wel tante google bronnen te vinden, die het plugin uitleggen en vaak ook de afhankelijkheden met image en skin beschrijven.

 

een plugin is een separaat stukje programmatuur dat extra functionaliteit biedt aan jou enigma2 receiver

(idem aan een stuk software dat onder je windows pc draait maar niet van microsoft zelf komt)

maar wel aan de voorwaarden van het systeem / image moet voldoen opdat het juist werkt

 

de images voor de VU+ zijn verschillend

de systeem afhankelijkheden dus ook

de plugin moet dus speciaal voor jou image zijn geschreven en ondersteund worden vice versa

 

dit behoeft enkel extra kennis van de gebruiker indien hij zich buiten die randvoorwaarden begeeft

m.a.w.

neem je een plugin uit het internet kan die eventueel niet goed functioneren

neem je een plugin uit de feed van het image, mag je voor een groot deel aannemen dat die plugin ook op dat image getest is

 

ciao ciao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, wederom dank !   Jij gebruikt zelf VTI 6.0.5  blijkt uit je onderschrift.  Je bent een deskundige mag ik stellen,  is de Vti image beter dan openpli of is

dat meer een persoonlijke keuze ?

 

voor mij is een stabiele image die gebruikersvriendelijk is erg belangrijk als digibeet.

 

mvg

 

Gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment draait er OpenPli 3.0  op de VU+  

 

 

Let op: het OpenPLi team is voor de Vu+Duo  gestopt met de ondersteuning van versie 3.0, d.w.z. stelt hiervoor geen plugins meer ter beschikking. Je moet eerst via USB-stick upgraden naar OpenPli 4.0 en dan kan je plugins installeren.

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roman

 

 

als ik de nieuwe pli erop zet,  blijven dan de settings van de box behouden ?

ja, als autobackup gebruikt. ;)

je gaat nu wel veel dingen gelijkertijd doen(zie andere topics).

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

autobackup ach ja dat kan ook

wetende wat we dan backuppen en restoren van image 1.x.x naar 2.x.x

 

flashcs (excuus) is een beginner en restored mogelijk niet compatibele zaken

 

gewoon een paar maal oefenen...

aanleren wat en waarom het belangrijk is

helemaal vers.

 

had echter niets met de vraag te doen / of toch??? als de compatibiliteit der plugins afhankelijk zijn van de imageversie ! ;)

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad,  in mijn enthousiasme loop ik misschien wat hard van stapel, sorry !

 

ik ga eerst een backup maken zoals tonsky aangeeft.

dan de nieuwe pli erop

dan backup terug zetten

 

De huidige interne HDD ga ik leegmaken dmv transfer naar externe HDD

 

Als de open pli 4.0 werkt meld ik me weer.

 

Nogmaals dank heren voor jullie deskundige hulp

 

 

mvg

 

gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het enkel is om naar pli4 te gaan, hoef je de hdd niet leeg te maken, de hdd blijft ongemoeid. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad,  noem mij gerust een beginner, hoewel de VU er al 2 jaar staat,  heb ik eenvoudigweg nooit is even de tijd om er rustig voor te gaan zitten,

en nu deed de gelegenheid zich voor.

 

@Phillip:   ik ga de HDD enkel deels leegmaken omdat deze vol was !

 

Nu ze me hier hebben geholpen om de VU zichtbaar te maken in het netwerk kopieer ik de files nu naar mijn PC waarop een aantal HDD's  zijn aangesloten.

Ik heb hier zelfs nog een NAS staan nieuw in de doos (al een jaar)  omdat ik het niet aan de praat kreeg.

 

Reden dat ik de HDD van de VU niet durf te vervangen is dus dat deze nu gekoppelt is aan mijn Giga blue die elders in de woning staat.

 

mvg

 

Gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...