Ga naar inhoud


install en gebruik van Plugins, Extensions enz.


flashcs

Aanbevolen berichten

Als ik misschien ook nog een goede raad mag geven.

Gebruik bij het flashen van een nieuwe Image, ook al is dit een hogere versie, geen backup van de vorige versie.

Dit levert heel vaak vage problemen op en is ook nergens voor nodig.

 

Het opnieuw installeren en configureren lijkt moeilijk en veel werk maar als je het 2 of meerdere malen hebt uitgevoerd zal je zien dat het niets voorstelt en je leert er heel veel van.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

In openpli kun je gewoon autobackup met Autoinstall gebruikenben je met et een paar minuten klaar zet automatisch je instellingen terug en installeerde de plugins opnieuw van de feed

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

In openpli kun je gewoon autobackup met Autoinstall gebruikenben je met et een paar minuten klaar zet automatisch je instellingen terug en installeerde de plugins opnieuw van de feed

Klopt helemaal.

 

Omdat er begin januari 2014 problemen waren met OpenPli 4.0 bij de Vu+Duo heb ik tot gisteren gewacht om up te graden. Ik heb de OpenPLi-4.0-beta-vuduo-20140123_usb.zip gedownload, uitgepakt op een USB-stick en na een kleine 10 minuten speelde de TV weer met de nieuwe OpenPli versie. In de oude versie had ik de marges voor het starten en stoppen van een opname groter gemaakt en die settings vond ik ook terug in de nieuwe versie.

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogge heren,

 

auto backup staat actief op de VU zag ik dus ik ga het, als ik tijd heb,  vandaag proberen !

 

ik zie dat er ook een versie is van 26-01-2014  of kan ik beter die van 23-01 nemen ?

 

wat is overigens de functie van "software update"  in de box ?  update ie dan enkel de wijzigingen die van toepassing zijn op de versie die in je box staat ?

 

Als ik het goed begrijp noemen jullie dit "flashen" van de box ?  

 

 

mvg

 

Gerard

aangepast door flashcs

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat software update betreft zit je correct

flashen is iets anders, met flashen word bedoeld de volledige image opnieuw installeren.

normaliter neem je voor het flashen het laatste voorhanden zijnde image.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat er ook een versie is van 26-01-2014  of kan ik beter die van 23-01 nemen ?

 

Er is elke dag een nieuwe versie. Af en toe gebeurt het dat er iets fout loopt bij het bouwen van een versie en dat merk je dan heel vlug door reacties op het OpenPli forum. Daarom neem ik steeds een versie die enkele dagen ouder is en waarvoor niets werd gemeld.

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt,  heb mbv de usb stick de nieuwe pli erop gezet,  stick eruit en gereboot ......

 

tot mijn stomme verbazing start de box op en ik heb gelijk beeld en op t oog werkt alles !!!

 

je hoeft dus zelfs de geback-upte settings niet terug te zetten ???

 

@ Roman,  sorry ik had de 26-01 versie al gekozen...

aangepast door flashcs

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen onwijs bedankt,  ben zo blij als een aap met 7 .........

 

nu ben ik natuurlijk razend benieuwd of ik dit kunstje ook op de Gigablue kan toepassen,  dus even over naar het Giga forum !

 

Hebben jullie nog advies welke plugins, extensions etc een absolute must have zijn, en ik kan installeren ?

 

mvg

 

Gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk zit alles om te kijken/opnemen reeds standaard in pli. ;)

het enige wat ik een meerwaarde vind is autotimer.

de rest is persoonlijke keuze, hou er wel rekening mee dat je een duo hebt, dus extra

plugins beperken tot een minimum.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien adviseer ik een plugin en je hebt er wegens je aard van gebruik niks aan

en misschien is dat ten dele al als standaard mee opgenomen in je image

 

ik kies altijd de EPG-import (in pli is dat de xmltv import, dacht ik)

ik kies altijd de Cool TV Guide (in Openpli is de Multi-EPG misschien voldoende)

ik kies natuurlijk een softcam plugin (die m´n paytv kaarten kan lezen)

 

er zijn er nog heel veel meer die allemaal door persoonlijke voorkeuren en wensen bepaald worden

wil je het weer online zien

wil je de fritzbox telefonie ook op TV beelscherm zien via de VU+

wil je voor je films de covers / tekst en uitleg hebben

wil je de Formule 1 wedstrijden volgen

wil je serie plugin om series automatisch te laten opnemen

 

te veel om allemaal in een bericht te behandelen

ciao ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...