Ga naar inhoud


CanalDigitaal CI module & Kendo TV niet aan de praat te krijgen


zapsquad

Aanbevolen berichten

Dames (als die r al zijn en Heren, 

 

Ik heb in duitsland pas een kendo tv gekocht met dvbs en ci ingang etc. CI module erin, kaart erin, schotel eraan en een hele berg zenders behalve de gecodeerde die ik zou moeten hebben.

 

ik heb ook een canaldigiaal kastje en daar doet de kaart het prima daar ligt het dus niet aan. met het kastje aan de tv heb ik alle zenders die ik zou moeten hebben.

 

ci module zit er goed in en ook de smartcard zit 100% goed. Info van card wordt door de tv herkend als een canaldigitaal kaart en alle waardes zijn netjes ingevuld, maar toch blijft hij zeggen dat de kanalen waar ik toegang op zou moeten hebben ' gecodeerd' zijn.

 

wel heel veel andere zenders te zien via de 'zeg maar gewone sat aansluiting'. de kaart echter geeft bv sbs6 echt niet weer. iemand enige suggestie hoe ik hier iets mee kan voordat ik de afstandsbediening door het scherm heen pers :-)

 

gr,

Peter 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

En welk Canaldigitaal CI module heb je in je tv gestoken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het de laatste versie is met een witte sticker maak je misschien nog een kans.

 

Kendo is een door Vestel geproduceerd toestel voor de Duitse markt, die goedkoop zijn omdat ze een minimum aan technologie bevatten.

 

In Duitsland wordt de CI+ technologie gebruikt voor hun betaal zenders, de software zal daarop aangepast zijn.

Of je een Canaldigitaal SECA CI module werkend krijgt in deze ontvanger is de vraag.

Het laatste model Canaldigitaal CI module is gebaseerd op CI+ technologie, waarvan de + technologie niet gebruikt wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees ook met grote vrezen dat het niet goed zal komen.
Niet elke TV werkt met elke CI-module. TV's die wel goed werken met de CanalDigitaal CI-module staan in de lijst van CanalDigitaal goedgekeurde TV's, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf

Zoals ceesv al schreef, maak je nog de beste kans met de witte CI-module van CanalDigitaal zie bijlage.
 

post-60869-0-41312100-1392859132_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb die witte. maar dan nog werkt het niet.

hebben jullie tips waar ik naar zou kunnen kijken of wat ik zou kunnen proberen op de TV om dit ding werkend te krijgen.

Nogmaals: alle zenders zijn te vinden, maar het lukt blijkbaar niet om ze te decoderen

 

Wat ik verder apart vindt is dat canaldigitaal het steeds maar heeft over BVN op kanaal 14.  bij mij zit dat dus helemaal niet op 14 maar ergens in de 700 ofzo zou daar al iets uit te concluderen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

BVN op 14 is positie 14 op de fastscan zenderindeling van Canaldigitaal.

Jouw ontvanger zal de zenders in een willekeurige volgorde inlezen, daar is geen conclusie aan te verbinden.

 

Je mag ervan uitgaan dat jouw tv software heeft voor alleen de Duitse markt, en de CI en codering van Canaldigitaal, SECA 3 niet ondersteunt.

 

Je kan nog kijken of er nieuwe software voor je tv is, die je probleem oplost, maar omdat de TV alleen op de Duitse markt verkocht wordt geef ik je weinig kans.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...