Ga naar inhoud


Zoek een multifunctionele keuzeschakelaar


waterpas

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat de titel duidelijk genoeg is, ik zoek een vervanging voor een kapotte schakelaar die over de volgende functie's beschikt; door te draaien kan er voor een menu optie gekozen worden, en die optie  kan vervolgens geactiveerd worden door de knop in te drukken. Weet iemand wat de naam is van zo'n schakelaar en zijn die ergens te koop? Met de naam ben ik al een heel eind, ik kan daarna met google wellicht een adres vinden om een nieuwe te scoren. B.v.d. voor jullie inbreng

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Mimisiku, bedankt en ik ga zoeken.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Mimisiku maar jouw antwoord levert niet echt wat op, de hits zijn niet de componenten die aan de beschrijving voldoen. Wat ik zoek heeft meer weg van een potmeter, hij zit ook verwerkt in een draagbare radio. Dus wie weet nog meer?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een schakelaar die in een draagbare radio zit, en je kunt er mee door een menu scrollen en dan de onderscheidende functie's activeren. Het is een opbouw chassisdeel als ik dat goed zeg, een typenr. kan ik niet ontdekken.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jog-button ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trust, jouw beschrijving lijkt er wel wat op, maar dat heeft betrekking op lostaande apparaten. Dat chassis-deel is maar zo'n cm in het vierkant en ik kan niet meer dan 2x3 aansluitingen op de print ontdekken.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een goeie! ik heb 'm zojuist weer in elkaar gezet en heb nu even geen tijd, maar ik kom er op terug. Het is een morphy richards digital radio, en ze worden niet meer gemaakt geloof ik. De hele firma is volgens mij op de fles, het is, of was een Engelse fabriek die o.a. huishoudelijke apparaten fabriceerden. Maar goed, als het lukt komt er een afbeelding.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een "navigation switch" maar ik kan het juiste model nergens vinden. :cry:

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je werkelijk de schakelaar defect?

Wanneer ik googel op je radio en dan het plaatje en de specificaties bekijk krijg ik het vermoeden dat het geen echte mechanische schakelaar is.

 

Het klinkt meer dat je met de schakelaar of encoder een bepaald adres selecteert en dan met een pushbutton het adres in de software "set".

Het zou dan ook een elektronisch defect kunnen zijn.

 

Wanneer je natuurlijk een handvol losse onderdelen in je hand hebt is er natuurlijk geen twijfel, dan is je jog switch aan vervanging toe en helpt het wanneer je een foto plaatst van je onderdeel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie, en je kunt gelijk hebben. Ik ben een amateur met twee rechter handen maar vooral een amateur. Om nog wat meer info te geven; de radio gaat gewoon aan op een DAB frequentie, geen ander geluid dan een lichte aanzetplop.  Als ik de schakelaar ronddraai kom ik in een rijtje frequenties terecht, ik kan daar doorheen scrollen maar kan geen van die frequentie's activeren door de knop in te drukken. Na enige tijd springt het display dan weer naar de eerder genoemde frequentie. Van het menu dat ik op dezelfde manier kon benaderen komt niets meer te voorschijn, en dat is het. Zou dat duiden op een electronisch defect? dan ben ik in de bekende aap gelogeerd

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Plaats eens een foto van de schakelaar.

 

Je zou misschien kunnen meten of de drukknop electrisch doorschakelt, maar wanneer die aan een soort databus is aangesloten zal je daar hoogstens met een oscilloscoop impulsen kunnen meten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...