Ga naar inhoud


19pfl5522d/12 Philips TV wil niet goed opstarten


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb een 19pfl5522d/12 Philips TV, maar die wil niet goe opstarten.

 

Ik heb de stekker uit het stopcontact gehaald, want het groene lampje gaan aan, uit, aan, uit, enz. enz. en dan hoor je bij het aangaan heel even een hoog opstartgeluid, het is een kweste van 1 a 2 seconden.

 

Wat kan het zijn?

 

Is het moeilijk te repareren?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

vervang op het secundaire gedeelte van de voeding  5 maal de  1000 uf/25 v elco`s en de 470 uf  elco

manual staat op de server (  zoek naar Philips--LCD-- LC7.2Elb  )

 

Bedankt voor de tip, maar waar kan ik die manual en server vinden? Link?

 

Ik krijg hulp, maar ik moet dan wel alvast wat voorbereiden.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen middag heeft iemand de voeding nagekeken, maar na stof verwijderen deed de TV het weer. Eenmaal in elkaar werkte die eerst weer even niet, maar de hele middag heeft de TV het goed gedaan.

 

Ik doe net de stekker in het stopcontact, druk op de power toets van de TV, maar het euvel begint weer opnieuw, maar na even wat met de TV te spelen, werkt het weer.

 

Met de elco's lijkt niets mis te zijn, er is niets te zien en na doormeten lijkt het te werken.

 

Ik kreeg als tip dat het mogelijk aan de trafo ligt, maar gezien de TV weer beeld en geluid geeft is het lastig vast te stellen.

 

Met het knipperen en het hoge geluid wat de TV maakte, heb ik even geen idee wat het zou kunnen zijn.

 

Moet het bij de trafo gezocht worden, of toch bij de elco's ?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder  dat de travo los zit,met name de slechte soldeer verbindingen zijn vaak een probleem,je ziet er vaak niets aan ,maar toch zitten ze los,hooguit met een eye loep kun je soms wat  zien,dus alle verbindingen even over solderen,met harskern soldeer ,0,8 tot 1mm,hoeft niet lood vrij te zijn

.

O,belangrijk is dat je na het solderen de print goed afborsteld met een (oude) tanden borstel,zo dat er géén bolletjes tin achter blijven die naderhand kortsluiting kunnen veroorzaken . :grin:

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heeft de TV weer het zelfde probleem, er is zelfs met een schoevendraaier toen die het plots weer wel normaaldeed tijdens het nakijken, met de achterkant van een schoevendraaier op diverse onderdelen getikt en gaf de TV goed beel, maar geen krip aan met de problemen.

 

Waarom zouden er bolletjes tin achter blijven?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het nasolderen kan dat soms gebeuren.

Ik zou ook de print goed doorsolderen. Blijft het probleem, dan zet eens een föhn op de print en kijk of het probleem bij het verwarmen van onderdelen weer optreedt. Dan met freezespray weer afkoelen. Zo heb ik menige fout gevonden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het solderen met harskern soldeer komen er vaak spetters/kleine bolletjes tin vrij,deze blijven aan de print plakken,en kunnen dus kortsluiting veroorzaken.,dus daarom print altijd even reinigen na het solderen.!!

 

De plaats waar hij gevoelig reageerd  op het tikken met de achterzijde van de schroevendraaier ,over solderen.

Je kunt dus lang niet altijd zien waar er wat los zit,solderingen kunnen ook van binnen uit weg rotten ,dus logies dat je niks kun zien aan de  buiten zijde.

Dus ook de tip van Drs ijzerbout is een methode om de plaats te bepalen,echter niet te heet maken.
 

BGA processor daaraan kun je niks doen,dat heeft geen zin want dat gaat niet lukken zonder speciale app..

 

(,,maar geen krip aan met de problemen ???? ,wat is dit,een raadsel of zo ?)

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Loodgieters tin gebruiken,is veel te dik,uitsluitend elektronca harskern soldeer gebuiken ,bijv. 59/41 =tin/lood  0,8 of 1mm dikker   kan ,maar is niet aan te bevelen,daar anders de druppel te groot word .

De Backlicht travo daar staat alleen spanning op als hij aanstaat,elco's ín het primare gedeelte van de voeding kunnen op geladen blijven ,ook als hij uit staat.Is meestal niet dodelijk,maar voorzichtig zijn kan geen kwaad..

Met dergelijke gevoelige electronica gaan liggen knoeien kan een vroegtijdig einde van de TV betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...