Ga naar inhoud


hoe heet een frikandel frituren?


Gast patat

Aanbevolen berichten

Oef, 59 reacties op een vraag naar de baktemperatuur van één worst, dat gaat wat geven als het om een volledige barbecue gaat...

Laat het je niet tegenhouden: vandaag bereiken we de 25 graden ( in de schaduw ) dus prima bbq-avondje. :D

 

De Worst. Den Nederlandsche Trots!

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk inderdaad dat daar nog veel meer reacties op zullen komen want wat je eigenlijk doet is grillen ipv. BBQ-en.

De BBQ is eigenlijk alleen maar het toestel wat wordt gebruikt  om te kunnen grillen.

 

Maar hier ligt het kalkoenfilet al klaar met wat paprika's en uien om zo heerlijke schaslick's te maken, eigenlijk moet dat met varkensvlees maar met kalkoen smaakt het ook prima.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb laatst nog gezocht naar berehappen om zelf te frituren,maar dan moet je echt op de markt of bij de slager zijn denk ik.

Soms bij de caf zijn het stuiterballenplakken in satesaus met uienringen erbij,zonde van de lekkere satesaus.

Ik vind die van wijko in de bruine emmers het lekkerst.

Wil es zien dat ik ze zelf maak.

Afgelopen week nog es geprobeerd om een mandje met frikandellen te frituren op 175 in plaats van 190 graden.

Had er wel nieuw vet in gedaan,wat langer erin totdat ze mooi bruin waren maar ik vond het erg vettig,en afschuwelijk opbreken.

Zal wel een te kleine pan hebben denk ik.

 

Moet zien dat ik een grotere krijg maar het gaat allemaal tot 5 liter.

Er moeten er zeker een stuk of 6 of 8 in kunnen

anders zit je na een uur nog aan tafel en blijf je bijvullen.

aangepast door patat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb laatst nog gezocht naar berehappen om zelf te frituren,maar dan moet je echt op de markt of bij de slager zijn denk ik.

Soms bij de caf zijn het stuiterballenplakken in satesaus met uienringen erbij,zonde van de lekkere satesaus.

Ik vind die van wijko in de bruine emmers het lekkerst.

Wil es zien dat ik ze zelf maak.

Afgelopen week nog es geprobeerd om een mandje met frikandellen te frituren op 175 in plaats van 190 graden.

Had er wel nieuw vet in gedaan,wat langer erin totdat ze mooi bruin waren maar ik vond het erg vettig,en afschuwelijk opbreken.

Zal wel een te kleine pan hebben denk ik.

 

Moet zien dat ik een grotere krijg maar het gaat allemaal tot 5 liter.

Er moeten er zeker een stuk of 6 of 8 in kunnen

anders zit je na een uur nog aan tafel en blijf je bijvullen.

 

Ik neem aan dat je je frituur eerst op temperatuur hebt gebracht alvorens de frikandellen erin te stoppen? :D

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

De Nederlanders spreken zoals de Walen bij ons.

Een fricandel is in Antwerpen een gehaktbal.Een curryworst blijft een curryworst.

Bij de Walen en de Nederlanders (en de rest van de wereld) is een fricandel een 'curryworst'.

Hoe noemen jullie dan een gehaktbal?  (Bij ons noemt dat een boulette.)

 

Jullie spreken kennelijk gewoon Duits:

 

Die noemen gehaktballen "Frikadellen" (zonder n na ´Fri`)

En een worst is geen fricandel, lijkt er zelfs niet op, dus ook geen Currywurst, da´s gewoon een Bratwurstvariant met currysaus.

En een gehaktbal is een ronde bal van fijngemalen vlees, lekker gekruid en al dan niet met ei en paneermeel verrijkt.

 

Zo moeilijk is het echt niet hoor, anders gewoon eens de ooit zo vijandige noordelijke Nederlanden bezoeken voor een stukje hands-on (ofte wel mouth-open) educatie. Waarbij wel vermeld moet worden dat het volkje boven de grote rivieren hun frietjes om een of andere duistere reden met het woord `patatten` toespreken hetgeen (zonder dat de meesten dat lijken te weten) aardappels zijn. Maar ja, frites zijn `gebakken` zonder te vertellen wat dus of dat nu zoveel beter is waag ik te betwijfelen. Maar nog altijd beter dan de Duitsers die van `pommes` spreken zonder te weten dat dat het Franse woord is voor appeltjes.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh pomme de  terre?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh pomme de  terre?

 

Ja, precies, ge sloat den spijker precies op zunne kop: ze hebben het niet over "Pommes de Terre" maar over "Pommes". Jij hebt het toch ook niet over "Aarden" als je "Aardbeien" bedoelt? :P

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...