Ga naar inhoud


Gebruikerservaringen Gigablue quad+


hotzenklotser

Aanbevolen berichten


Hallo Allen,

 

Ik overweeg ook een GBQ+ te kopen.

Heeft iemand van jullie al eens het stroom verbruik gemeten? ik zie namelijk (volgens mij de site van de fabrikant) staan dat deze 13 watt gebruikt, lijkt mij erg weinig, maar hoop wel dat dit een zuinige box is.

Bovenstaande niet alleen omwille van het verbruik, maar ook de daarmee samenhangende temperatuur in de box.

 

Ben ook benieuwd naar het verschil tussen aan en standby, op de DM8000 maakt het weinig verschil in verbruik en warmte productie.

 

gr, Frank

Kan je slechts wat over de temperatuur vertellen, hij is een stuk koeler dan de dm8000, stand-by of in werking voel ik weinig verschil.

Ik kijk tv en neem veel op, en daar is ie een stuk vlotter in dan de dm8000.

  • Like 1

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de picons:

 

Tijdens de installatie ervoor gekozen om ze op een usb stick te zetten die achterin zit, en toen werkten ze gewoon hier. De meeste trouwens, nl1 bv niet.

aangepast door satdr

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doodshoofd komt doordat er blijkbaar geen picon voor de zender aanwezig is. Probeer eens een andere picon versie, de NL zenders zijn niet in alle feeds goed opgenomen.

Ik denk eerder dat ze dat doen als er bijvoorbeeld cccam op komt te staan dat is namelijk in Duitsland verboden en gigablue en openmips zijn Duits...

Overgaan op openatv of openrsi zal de oplossing bieden maar het kan zijn dat het ten koste gaat van de functionaliteit want er zijn kleine verschillen in de firmware..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je slechts wat over de temperatuur vertellen, hij is een stuk koeler dan de dm8000, stand-by of in werking voel ik weinig verschil.

Ik kijk tv en neem veel op, en daar is ie een stuk vlotter in dan de dm8000.

 

thanks 

 

 

Weet iemand anders iets over het stroom verbruik?

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via het plugins menu bij picons tv-east-23.5 en 19.2 gedownload maar geen succes helaas. Iemand nog tips?

FF bericht lezen... DE tip had ik al gegeven.:-)

 

Ik denk eerder dat ze dat doen als er bijvoorbeeld cccam op komt te staan dat is namelijk in Duitsland verboden en gigablue en openmips zijn Duits...

Overgaan op openatv of openrsi zal de oplossing bieden maar het kan zijn dat het ten koste gaat van de functionaliteit want er zijn kleine verschillen in de firmware..

 

Nee hoor, het is gewoon de default picon, in de picon directory: picon_default.png. Deze ff vervangen voor iets anders en je zult zien dat het doodshoofd verdwijnt.

 

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

DeltaFM dankjewel. Ik heb picon-default veranderd door bijgevoegde afbeelding, en nu is de skull iig al weg

 

Verder vat ik de hint niet echt.

1_0_16_3201_45F_35_C00000_0_0_0.png is een afbeelding van de zender één. Deze is niet zichtbaar op de LCD terwijl afbeelding 1_0_16_320A_45F_35_C00000_0_0_0 van VTM dat wel is :wacko:

post-71503-0-28427400-1402675567.png

aangepast door titaan
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar krijg je nu de echte picons of zo'n gigablue afbeelding?zoja van mij mag dat piraten hoofd blijven, best wel grappig.wat gek is toen de box nieuw was met bijhorende openmips en zenderlijst waren wel alle picons aanwezig op de 19.2.

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doodshoofd is ook gewoon een picon (gewoon een grafisch plaatjes in png formaat, een alternatief van het meer bekendere jpg), het verschil dat je de een wel op je lcd ziet en de ander niet is wellicht de grootte of de kleurdiepte van je png. Ik heb daar in het verleden ook wel een problemen mee gehad wanneer het bestand te groot was. Kleurdiepte verlagen hielp in dat geval (ik neem aan dat je de afmetingen in pixels al gecontroleerd hebt).

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een paar dagen zo'n quad met open ATV, met slechts 1 tuner geconfigureerd.

Heb nu al meer vastlopers gehad dan met de dreambox 800HD SE in 1 jaar!

 

Als ik met transcode ga spelen, loopt de box vast.

Even prutsen met de toetsinstelling history en ik krijg een herstart.

Denk dat er nog wat softwareupdates nodig zijn om deze box betrouwbaar te laten draaien.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gebruik van Transcoding hangt mijn Quad+ ook, maar ook alleen daarbij.

Voor de rest ben ik er heel blij mee.

1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2

1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox

BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...